2016-09-13, 16:41
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Om det visar sig att de är oskyldiga (hur ser bevisläget ut i nuläget. Finns det ens något?) så har deras liv blivit helt förstörda, både då de förlorat ett barn, men också då pöbeln redan dömt dem och skrivit en massa på bl. a. Facebook.

Jag kan tycka att medier borde regleras i sådana här känsliga fall, och få rapportera först när fallen "etablerat sig". Sådana här nyheter har, trots allt, inget allmänintresse. Jag ser inte en enda fördel med att ett fall som detta uppmärksammas i media.

Jag är faktiskt helt med dig på den punkten, media och åklagare har gått ut relativt hårt och eftersom det är lätt att lista ut vilka det handlar om, så är deras liv, och eventuella framtida barns liv förstörda.

"Vi hörde att din mamma mördade din syrra, kastade henne i en vägg".
Citera
2016-09-13, 16:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Lurigt. Kan vara skugga eller filter. Men visst ser det lite blått ut.

Jac tror inte föräldrarna har gjort nåt medvetet eller uppsåtligt.
Jag tror dock att föräldrarna inte till fullo insett hur sjukt deras barn var. Förkyld, och med kanske lite svårt att andas. Hjärtproblem i familjen (systern dig väl i hjörtsjukdom) kanske?
Jag tycker att barnet ser sjukt ut, inte bara trött. Tärt och lite blå, kanske pga dålig syresättning av blodet.
Det gör inte jag heller, ju mer den här åklagaren uttalar sig desto luddigare blir det.
Jag tror inte att de kommer att häktas - inte om man skall gå på vad försvarsadvokaterna säger.

Om flickan hade varit så uppenbart misshandlad som åklagaren lät påskina i början - då finner jag det konstigt att sjukhuset inte rapporterade redan första dygnet.
Citera
2016-09-13, 16:42
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Nej, men man kan ju tycka att någon av alla dessa bilder på Hailey skulle blivit bra. Herre gud!! XD

Men googlade bilder? Vad tror du att du ska få upp där om än annat än bra bilder?
Citera
2016-09-13, 16:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det (av mig) fetade: Är det bekräftat att det rör sig om skallskador eller är det en trådsanning?
När det gäller Merwina är det rena spekulationer från början till slut -- paret var inte gifta så då handlar det om WT, romskt påbrå, missbrukare och fan och hans moster.

Det korta är alltså - nej, det är ingenting bekräftat.
Citera
2016-09-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Men googlade bilder? Vad tror du att du ska få upp där om än annat än bra bilder?

Haha den var klokren xD klart man alltid får upp bra bilder när man googlar så du har helt rätt
Citera
2016-09-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När det gäller Merwina är det rena spekulationer från början till slut -- paret var inte gifta så då handlar det om WT, romskt påbrå, missbrukare och fan och hans moster.

Det korta är alltså - nej, det är ingenting bekräftat.
OK. Tack. En trådsanning alltså.
Citera
2016-09-13, 16:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Nej, men man kan ju tycka att någon av alla dessa bilder på Hailey skulle blivit bra. Herre gud!! XD
Bilderna på barnet är ju bra - jättefina de flesta av dem. Dessutom en del kreativa som förstärker barnet i porträtten.

Vad är det du saknar egentligen?
Citera
2016-09-13, 17:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det (av mig) fetade: Är det bekräftat att det rör sig om skallskador eller är det en trådsanning?

Det är inte bekräftat, men det som ÄR bekräftat är att barnet transporterades till en enhet som är experter på bland annat skallskador. Av det kan man dra vissa kvalificerade slutsatser.
Citera
2016-09-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är inte bekräftat, men det som ÄR bekräftat är att barnet transporterades till en enhet som är experter på bland annat skallskador. Av det kan man dra vissa kvalificerade slutsatser.
Nja det var väl till IVA i Lund, barnet fördes?
Citera
2016-09-13, 17:11
Medlem
Försökt läsa allt. Jag tycker också ögonen ser "konstiga ut" dom är glansiga och det ser ut som hon inte riktigt har kontakt, och det bottnar jag i mina egna kontakter med många syskonbarn. Där deras ögon varit "aktiva" nästan från första stund.
Citera
2016-09-13, 17:18
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Nja det var väl till IVA i Lund, barnet fördes?

BarnIVA
Citera
2016-09-13, 17:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Då skulle ju alla mammor få de om de vore enda orsaken.

Nä. Hormonerna rör runt det, ja, och alla känner nog av den röran LITE. Det är t.ex. jättevanligt att tårarna börjar rinna samtidigt som mjölken rinner till, på andra eller tredje dagen. Det kallas "baby blues" och är helt normalt. Men en PSYKOS får du bara om du antingen har en ärftlig belastning för psykisk sjukdom, eller har svåra erfarenheter bakom dig. Eller både och. Så att alltsammans med förlossningen (som kanske var utdragen, smärtsam eller chockartat snabb) och sveda i underlivet och bröstvårtorna, och det nya stora ansvaret som du plötsligt inser att du har, i kombination med sömbristen, barnet som kräver och kräver, och hormonerna som svallar, blir för mycket för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in