Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-13, 12:15
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Det finns redan en hel del paranoia om att Obama inte kommer att avgå. Minsta hint om detta och det kommer att ta hus i helvete.
MItt stalltips är att DNC kommer be GOP om att få skjuta upp valet. Tillsammans kommer de fram till en överenskommelse om att lägga den presidentiella makten i händerna på ett teknokratiskt råd som får styra till dess att val kan hållas. Samtidigt kommer GOP arbeta hårt för att lansera en ny kandidat, istället för Trump, troligtvis blir det Jeb Bush, som planerat sedan länge.
2016-09-13, 12:45
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
MItt stalltips är att DNC kommer be GOP om att få skjuta upp valet. Tillsammans kommer de fram till en överenskommelse om att lägga den presidentiella makten i händerna på ett teknokratiskt råd som får styra till dess att val kan hållas. Samtidigt kommer GOP arbeta hårt för att lansera en ny kandidat, istället för Trump, troligtvis blir det Jeb Bush, som planerat sedan länge.

Ditt stall saknar en och annan häst.
2016-09-13, 13:08
Medlem
Intressant i sammanhanget är ju inte att Hillary kände sig dålig utan varför Trump verkar kunna köra på likt en speedad knarkare. I stort sett alla kandidater både rep. och dem. har gått in i väggen under slutspurten eller under presidentperioden så Trump lär inte vinna något på att utnyttja andras olyckor i valkampanjen till sin egen fördel, vilket ju brukligt är när det gäller honom i affärslivet. Och visst kan man tvivla på att Trump plötsligt har ett friskhetsintyg där allt från topp till tå har undersökts på den gamle mannen.
Hittills har han ju slirat rejält på sanningen vad helst han än sagt och uttalat sig om så en viss grad av misstänksamhet är utan tvivel befogad, särskilt när han så ofta vänder kappan efter den politiska vinden i sina åsikter.
2016-09-13, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Intressant i sammanhanget är ju inte att Hillary kände sig dålig utan varför Trump verkar kunna köra på likt en speedad knarkare. I stort sett alla kandidater både rep. och dem. har gått in i väggen under slutspurten eller under presidentperioden så Trump lär inte vinna något på att utnyttja andras olyckor i valkampanjen till sin egen fördel, vilket ju brukligt är när det gäller honom i affärslivet. Och visst kan man tvivla på att Trump plötsligt har ett friskhetsintyg där allt från topp till tå har undersökts på den gamle mannen.
Hittills har han ju slirat rejält på sanningen vad helst han än sagt och uttalat sig om så en viss grad av misstänksamhet är utan tvivel befogad, särskilt när han så ofta vänder kappan efter den politiska vinden i sina åsikter.

Trump har aldrig rökt, knarkat eller druckit under sitt liv, en jävla fördel kan man säga.

Att Trump är extremt frisk är det inget snack om han var ju för fan med och brottades i WWE för 2007.

https://www.youtube.com/watch?v=jkghtyxZ6rc

Han har blivit lite segare vilket är normalt vid 70 år men frisk är han.
2016-09-13, 13:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Ditt stall saknar en och annan häst.
Jo, det fick jag höra när jag först började ta upp Hillarys hälsotillstånd också. Det många inte förstår, är att Hillary är väldigt sjuk och hon kommer troligtvis inte tillbaks till racet. Vad tror du händer då? Kommer DNC bara slänga fram en kandidat och ställa denne mot Trump i förhoppning om att mirakel ska inträffa?

Nej, givetvis inte. Det finns inga lagar som reglerar vad som sker när en av kandidaterna hoppar av/dör eller bedöms som "unfit". Troligast är då att dems och reps enas om att skjuta upp valet till dess att dems har fått tid att lansera en ny kandidat, eller att de faktiskt kommer överens om att göra om hela valrörelsen från grunden.

Vad tror du? Att Hillary återhämtar sig? Jag tvivlar.
2016-09-13, 14:27
Medlem
Citat:
Jo, det fick jag höra när jag först började ta upp Hillarys hälsotillstånd också. Det många inte förstår, är att Hillary är väldigt sjuk och hon kommer troligtvis inte tillbaks till racet. Vad tror du händer då? Kommer DNC bara slänga fram en kandidat och ställa denne mot Trump i förhoppning om att mirakel ska inträffa?

Nej, givetvis inte. Det finns inga lagar som reglerar vad som sker när en av kandidaterna hoppar av/dör eller bedöms som "unfit". Troligast är då att dems och reps enas om att skjuta upp valet till dess att dems har fått tid att lansera en ny kandidat, eller att de faktiskt kommer överens om att göra om hela valrörelsen från grunden.

Som jag förstår det skulle kongressen behöva instifta en helt ny lag innan det är möjligt för dem att ändra valdatumet. Det är tveksamt om det skulle falla i särskilt god jord.

http://classroom.synonym.com/can-federal-election-postponed-20816.html

Det andra sättet är att Obama utlyser undantagstillstånd och skjuter på valet på obestämd framtid, men om ingen ny Katrina eller dylikt drar in över USA lagom till november går det givetvis inte att motivera varför han skulle (kunna) göra det.
2016-09-13, 14:51
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Du var långt ifrån ensam att påpeka att Hillary verkar sjuk. Själv uppmärksammades jag på det redan förra året.

De lagar och regler du efterfrågar, de finns. Valdagen är enligt lag den första tisdagen efter den första måndagen i November. Partierna är ej skyddade enligt lag; bara för att två partier länge varit dominerande hindrar varken ett tredje alternativ från att växa fram eller ett etablerat från att sönderfalla. Alltså är det upp till respektive parti som vill kandidera att själva vaska fram en kandidat enligt sina egna regler. Lyckas de inte, tough shit. Hittills har ingen presidentkandidat dragit sig tillbaka i det här läget, men en vice har. Och han ersattes av partiet, inte svårare än så.
2016-09-13, 15:26
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Du har inte koll på nånting. "Bara HRC:s kampanj ser till att folk går ut och gör sin medborgerliga plikt så är det klappat och klart!" skriver du. Ja där har du själva problemet med Hillary. Hon representerar allting som gör att folk hatar etablissemanget, nämligen korruption, lögner, fulspel, pk, invandring etc.

Du lever helt enkelt i en önskevärld, alla de problem med Trump som du tog upp tidigare har ju redan blivit avklarade. Pressen har redan tagit upp allt det, men det är ingenting som biter på väljarna. Detta dels eftersom att pressen förlorat sitt förtroende sen Trump började kampanja, dels för att Hillary är så mycket värre på alla fronter. Visst, Trump har vadå? Typ 3-4 mindre "skandaler", medan Hillary har dussinvis med skandaler, och av betydligt mer allvarlig art som verkligen kostat amerikanska medborgares liv.

Trump är motsatsen till Hillary. Han är något nytt och fräscht. Han bryr sig inte om att vara pk och han håller rakt motsatta åsikter i väldigt många frågor. Väljarna blir uppspelta när de hör honom och han lockar oerhört många till sina rallies, som han håller flera gånger per dag.

Det finns inte en chans att Hillary vinner, det fanns det inte tidigare heller men efter att hon svimmade så är ödet förseglat i sten. Trump vinner.
Jag föreslår att du ser efter själv:
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
http://www.270towin.com/

Nu spelar det förvisso inte så stor roll vad européer tycker, men det ska bli så tillfredsställande att se alla dina gelikar, där på andra sidan atlanten, skrika som hysteriska grisar om "RIGGED!!!" och gråta när de inte begriper hur deras 4-dimensionellt tänkande profet kunde kollapsa som en säck murken potatis!

Jag är ledsen, men USAs presidentval går inte längre att vinna på någon sorts "angry white vote".
Is Donald Trump Turning Texas Purple?

Ha det fint, hörru!
2016-09-13, 15:41
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll, NBC News|SurveyMonkey, September 5 through September 11:

4way

Hillary Clinton 42% (+1)

Donald Trump 40% (+3)

Gary Johnson 11% (-1)

Jill Stein 4% (+0)

2way

Hillary Clinton 48% (+0)

Donald Trump 44% (+2)

Favorability ratings:

Clinton 39/59
Trump 38/60

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/poll-clinton-s-lead-narrows-among-independents-voters-nationally-n646911
2016-09-13, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
http://www.270towin.com/

Ett av många inlägg av sandlådementalitet..... "idag leder Hillary, ..." eller "idag leder Trump...", skit samma, det är den 8: november valet står, allt innan är nonsens!

Må bäste kandidat vinna!
2016-09-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ny poll, NBC News|SurveyMonkey, September 5 through September 11:

4way

Hillary Clinton 42% (+1)

Donald Trump 40% (+3)

Gary Johnson 11% (-1)

Jill Stein 4% (+0)

2way

Hillary Clinton 48% (+0)

Donald Trump 44% (+2)

Favorability ratings:

Clinton 39/59
Trump 38/60

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/poll-clinton-s-lead-narrows-among-independents-voters-nationally-n646911

Om det där var från september 11 borde det ändras i nästa mätning
2016-09-13, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
när han så ofta vänder kappan efter den politiska vinden i sina åsikter.
Det är Hillary som är bäst på att vända kappan efter vinden:
1. https://www.youtube.com/watch?v=-dY77j6uBHI
2. https://www.youtube.com/watch?v=d8FtqzdiYFU
3. https://www.youtube.com/watch?v=hGC2vg27bFI

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in