• 1
  • 2
2016-09-12, 16:22
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Strax innan 16-tiden blev en man knivskuren på Munkgatan.

– Mannen har blivit stucken med ett form av stickvapen. Han är förd med ambulans till sjukhuset i Västerås, men skadeläget är oklart, säger Anders Hedström, presstalesperson hos polisen, till SVT Nyheter Västmanland.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...trala-vasteras

Vet ni något mer om det här?
Citera
2016-09-12, 16:28
Medlem
Zeeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...trala-vasteras

Vet ni något mer om det här?

Platsen där mannen blev knivskuren var i närheten av pantbanken som blev rånad förra året.

Var ca 6 polisbilar där på platsen och ytterligare 2 bilar utspridda i stan. De
skulle precis börja att söka av området med hund när jag gick därifrån.
Citera
2016-09-12, 16:36
Medlem
Glennhenrys avatar
Hörde på lokalradion att det skett någon typ av knivskärning.

Platsen som personen kravlade till är alltså VLs kundcenter på hörnan Munkgatan/Vasagatan då?
Låter för mig som att det är inte är ett planerat brott med tanke på platsen, det passerar bilar och bussar hela tiden. Gångare som går mot centralstationen m.m..
Citera
2016-09-12, 16:41
Medlem
Zeeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glennhenry
Hörde på lokalradion att det skett någon typ av knivskärning.

Platsen som personen kravlade till är alltså VLs kundcenter på hörnan Munkgatan/Vasagatan då?
Låter för mig som att det är inte är ett planerat brott med tanke på platsen, det passerar bilar och bussar hela tiden. Gångare som går mot centralstationen m.m..

Avspärrningarna var vid trappan upp
till ungdomsmottagningen

Edit: mannen hade sprungit in till VLs kundcenter och sedan vidare mot centralen.
Senast redigerad av Zeeth 2016-09-12 kl. 16:57.
Citera
2016-09-12, 17:38
Medlem
CpGurrAs avatar
http://vlt.se/nyheter/brottolyckor/1...n-pa-munkgatan

Citat:
En stor polisinsats pågår på och kring Munkgatan och Västerås Centralstation.

Rätta text- och faktafel
Relaterat

– En ung man har blivit skadad av något stickvapen, säger Anders Hedström, presstalesman vid Västeråspolisen.

Den skadade har sprungit in på VL:s kundcenter på Västerås Central och där fått hjälp. Polis och ambulans tillkallades.

– VL:s kundcenter har därefter stängt, säger Anders Hedström och förtydligar att brottet inte ägde rum där.

Polisen måste genomföra teknisk undersökning på platsen där en del blod hamnat - därför kunde man inte ta emot kunder med anlendning av det inträffade.

(Enligt nya polisuppgifter skedde dådet på Munkgatan - den skadade har därefter begivit sig till Västerås Central, de inledande uppgifterna om att det skulle ha varit VL:s kundcenter på Munkgatan visade sig vara fel.)

Den skadade, en 17-årig yngling, har förts i ambulans till akuten för vård. Hans hälsotillstånd är inte klart.

– Vittnen såg hur fyra personer var inblandade i någon form av bråk på Munkgatan, säger Martina Saghamre, befäl vid Västmanlandspolisens kommunikationsavdelning och fortsätter:

– De försvann från platsen och en kort stund senare har en av dem sökt hjälp på Västerås Central.
Citera
2016-09-12, 17:41
Medlem
Zeeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
http://vlt.se/nyheter/brottolyckor/1...n-pa-munkgatan

förra veckan blev en kille knivhuggen på Hahrskagymnasiet, kanske kan vara någon typ av hämndaktion?
Citera
2016-09-12, 17:47
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeeth
förra veckan blev en kille knivhuggen på Hahrskagymnasiet, kanske kan vara någon typ av hämndaktion?

Ja det skulle det kunna vara. Killen är ju 17år som blev huggen nu så det måste vara gymnasiestudenter eller avhoppade studenter med narkotikaproblematik och kriminalitet.
Citera
2016-09-12, 18:29
Medlem
styrlunds avatar
Efter att ha bott utomstädes några år, återvände jag nyligen.
En sak som jag noterade direkt var klientelet som sitter på parkbänkarna i gången som leder ner i vasaparken vid stadshuset.
Krävs inte mycket observerande för att förstå att det nån forma vi försäljning pågår där.
Jävligt tydlig symbolik på hur avkopplande våra politiker är från verkligheten när det dealas utanför deras kontorsfönster.
Citera
2016-09-12, 18:49
Medlem
Draup.s avatar
Enligt trovärdig källa så ska knivskärningen ha föregåtts av att två unga tjejer ska ha blivit sexuellt antastade inne på UM av ett "killgäng".

17-åringen som blev huggen ska ha gått emellan. Har ingen identitet på BO, men tjejerna är svenskor.
Citera
2016-09-12, 18:54
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Enligt trovärdig källa så ska knivskärningen ha föregåtts av att två unga tjejer ska ha blivit sexuellt antastade inne på UM av ett "killgäng".

17-åringen som blev huggen ska ha gått emellan. Har ingen identitet på BO, men tjejerna är svenskor.

Är det alltså två gäng det handlar om? Killgäng och tafsande och sedan knivattack luktar som grupperingar mellan olika gäng.
Citera
2016-09-12, 19:13
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Efter att ha bott utomstädes några år, återvände jag nyligen.
En sak som jag noterade direkt var klientelet som sitter på parkbänkarna i gången som leder ner i vasaparken vid stadshuset.
Krävs inte mycket observerande för att förstå att det nån forma vi försäljning pågår där.
Jävligt tydlig symbolik på hur avkopplande våra politiker är från verkligheten när det dealas utanför deras kontorsfönster.

Varför kan inte snutjävlarna sätta span på dessa förbannade knarklangare?
Det är så sjukt mycket utlänningar som lever på att sälja knark till svenska ungdomar, förekommer överallt i Sverige idag.
Citera
2016-09-12, 19:28
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Varför kan inte snutjävlarna sätta span på dessa förbannade knarklangare?
Det är så sjukt mycket utlänningar som lever på att sälja knark till svenska ungdomar, förekommer överallt i Sverige idag.
Sa jag nått om etnicitet på Individerna?
Citera inte mig om du saknar läsförståelse och är en lågpanna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in