2016-09-12, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Mjo, med liten övervikt isåfall. Någon länkade att det var typ 53% pappan och 47% kvinnan som mördar sina barn, enligt statistiken.

"Av barnen som fallit offer var hälften pojkar och hälften flickor. Även bland förövarna var det i princip jämnt mellan könen. 54,3 procent av förövarna var män och majoriteten var biologiska föräldrar."

http://ki.se/forskning/vem-dodar-sitt-eget-barn

Ja, precis. Men något säger mig, rent fördomsmässigt efter att ha kollat på de misstänktas Facebook-konton, att pappan är mer trolig i detta fallet. Men det är bara spekulationer som allt annat här inne. Jag kan ha fel och man hoppas så klart att ingen av dem gjort något fel och att flickan dött av något de inte kunde rå för.
Citera
2016-09-12, 07:43
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totten18
Jag vet att jag inte skulle kunna skriva ett fint inlägg på FB medans min dotter E ligger i dödlig kris och att jag inte vet vad som

kommer att hända.

Insändaren är så lugnt och metodiskt uppbyggd och jag för min del gillar inte det.

Om det skulle vara att personen är oskyldig till brott så tycker jag ändå att det ser onaturligt ut. Bara min åsikt
.

Sen finns det folk som skriver allt på FB för några likes. Har flera FB-vänner som ibland skriver helt orimliga saker. HELT orimliga.
Citera
2016-09-12, 07:54
Medlem
Hamsterbolls avatar
En fågel viskade att det rör sig om giftmord. Flickan fick mat genom kateter, kan de ha pumpat i något giftigt?
Citera
2016-09-12, 08:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Men varför göra detta, har ju som sagt varit på akuten med mycket sjukt barn många gånger... Tycker det är jättekonstigt att mamman alt vänner som har inloggningsuppgifter (hur många har det??) och skriver om barnet när det är dödssjuk. Själv har vi ringt dom närmaste och absolut inget på FB för att få uppmärksamhet för ett sjukt barn, det är så jag känner och jag har varit nära att förlora mitt barn x flera (stabilare idag).... Ingen skulle skriva på FB ang vår situation och INGEN har mina inloggningsuppgifter.

Är det bara jag och en person till här på forumet som tycker det är MYCKET SKUMT att uppdatera FB när barnet är dödssjuk??? Ni som inte har barn kan nog inte förstå men vi med barn förstår, det är det sista som kommer upp i huvudet, att dela med sig till sina låtsasvänner på FB.... Det enda man tänker på är barnet och överlevnad... Inte sitta vid en telefon.

Jag vet inte, jag har inte facebook, men av de bekanta jag har som har det så verkar de dela allt möjligt med folk som inte enbart är "låtsasvänner", d.v.s. personer de har eller haft kontakt med och kanske umgåtts med irl. Må det vara mer ytliga kontakter och mer bestående som kanske avstånden inte tillåter att man umgås dagligdags. Jag vet inte om det går att välja förenklad inloggning och datorn möjligtvis kan användas av någon annan? Det kanske är förälderns förälder eller så?
Citera
2016-09-12, 08:02
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
En fågel viskade att det rör sig om giftmord. Flickan fick mat genom kateter, kan de ha pumpat i något giftigt?

Förbannat dumt av föräldrarna isåfall, då de flesta gifter upptäcks enkelt vid en obduktion.
För jävligt om det stämmer. Stackars bäbis.
Citera
2016-09-12, 08:03
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:

giftmord... eller att hon i så fall fått i sig gift men att det hade likväl kunnat vara oundvikligt?
_

Sociala medier och Flashback är sorgligt i sånna här fall.
En massa spekulationer som absolut ingen person har någon nytta av att veta.

Sen att mamma själv väljer att sitta med telefonen på sjukhus medan hennes dotter dör är totalt sjukt och udda men det gör henne inte till en mördare.
Citera
2016-09-12, 08:04
Medlem
HGs avatar
Citat:

Men, man ser ingen matsond på barnet i Facebook ?
Citera
2016-09-12, 08:09
Medlem
parkmattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Röntgen skulle göras för att upptäcka ev mindre blödningar. Det var kanske då de upptäckte något annat?

Men än så länge vet man ju inte om dessa skador kommer från förlossningen etc?
Ser man verkligen blödningar på en röntgenbild? Kanske gjort en MR men det är inte en röntgen
Citera
2016-09-12, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty

Det är faktiskt helt frivilligt att läsa just de här trådarna där folk spekulerar. Tycker man inte om det så har man valet att inte läsa, man ser bara ut som en idiot när man kommer hit och läser spekulationerna och sen börjar försöka få folk att vara tysta.

Det kommer inte att ändra på någonting så läs bara någon annan del av forumet. Det finns ingen "safe-space" på flashback. Tycker man inte om det så rekommenderar jag familjeliv eller liknande hårt modererade forum!
Citera
2016-09-12, 08:15
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
giftmord... eller att hon i så fall fått i sig gift men att det hade likväl kunnat vara oundvikligt?
_

Sen att mamma själv väljer att sitta med telefonen på sjukhus medan hennes dotter dör är totalt sjukt och udda men det gör henne inte till en mördare.

Till och med polisen använder Flashback i sina förundersökningar många gånger; så jodu - flashback fyller en funktion på många sätt. Passar det inte så är det bara att logga in på Aftonbladet och läsa den "rena sanningen"
Citera
2016-09-12, 08:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Precis samma sak här, FB är det sista jag skulle använda vid riktig kris (har varit där flera par gånger) och att skriva status är mycket märkligt. Jag har ett sjukt barn sedan födseln, är 8 år idag. Jag gick ur FB ett tag pga jag orkade inte med detta överhuvudtaget pga alla hade så "fina" liv, varit i akutsituation ang mitt barn många gånger men FB är det det sista som kommer upp huvudet, speciellt skriva statusar, man är ju så nervös så det enda jag och pappan gjort är att hålla om barnet, alt hålla i barnet beroende på respirator. Har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det. SKUMT!
Just på den så får jag nog försvara denna föräldern, just pga alla reagerar olika på på trauman som de utsätts för.
Där folk kan bli helt apatiska och okontaktbara till super stressade duracellkaninen, och en annan kan bli lugn och metodisk och nästa skriver på ett forum.
Hur man reagerar i olika situationer vet man först när man blivit utsatt för en sådan.

Men givetvis är det legitimt att undra varför man agerar så.
Citera
2016-09-12, 08:30
Medlem
HGs avatar
Någon skrev ju tidigare att barnet skulle ha blivit upptuggat av hund? Håller den teorin fortfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in