2016-09-12, 03:30
Medlem
totten18s avatar
Jag vet att jag inte skulle kunna skriva ett fint inlägg på FB medans min dotter E ligger i dödlig kris och att jag inte vet vad som

kommer att hända.

Insändaren är så lugnt och metodiskt uppbyggd och jag för min del gillar inte det.

Om det skulle vara att personen är oskyldig till brott så tycker jag ändå att det ser onaturligt ut. Bara min åsikt
.
Citera
2016-09-12, 04:14
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Detta är underligt: spädbarnet kom till Centralsjukhuset i Kristianstad på fredagen, och vårdades där fram till lördagen. Ingen anmälan gjordes från Centralsjukhuset.

Det var först på lördagskvällen som Skånes universitetssjukhus i Lund gjorde en anmälan till polisen.

Med så lite information är det rätt onödigt att lista alla hypoteser om detta, men en variant är att man under det första dygnet inte fann någon grund till att göra en anmälan. Först senare, och efter transport till ett annat sjukhus, kunde någon observera de indikationer som ledde till en anmälan.

Vissa artiklar ger intrycket att spädbarnet flyttades till Lund först på lördagen, medan andra säger att det skedde på fredagen. Oavsett detta så gjorde man ingen anmälan från Kristianstad. Det verkar också som om man väntat upp till över ett dygn med att göra anmälan från Lund, och först när spädbarnet avlidit.

Om man ska tro det mamman skrivit, kan man dock misstänka att spädbarnet egentligen var dött innan det kom till sjukhus. Så det man gjort i Lund är kanske intensivvård av ett hjärndött barn, tills man bestämt sig för att dödförklara.
Citera
2016-09-12, 04:17
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totten18
Jag vet att jag inte skulle kunna skriva ett fint inlägg på FB medans min dotter E ligger i dödlig kris och att jag inte vet vad som

kommer att hända.

Insändaren är så lugnt och metodiskt uppbyggd och jag för min del gillar inte det.

Om det skulle vara att personen är oskyldig till brott så tycker jag ändå att det ser onaturligt ut. Bara min åsikt
.

Reagerade också på detta. Ynkligt om man försöker täcka upp sin historia på liknande sätt efter att ha skadat ett oskyldigt spädbarn.
Citera
2016-09-12, 04:35
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Reagerade också på detta. Ynkligt om man försöker täcka upp sin historia på liknande sätt efter att ha skadat ett oskyldigt spädbarn.

Att skriva så där på Facebook är inte ovanligt idag då många lever sina liv delvist virtuellt.
Citera
2016-09-12, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det var intressant. I och för sig uppstår ju inte blåmärken direkt utan först kanske det blir en rodnad om ens det. Skadan kanske först blir synlig dagen efter. Men det kan ju också tänkas att det skett något på sjukhuset eller under transporten där barnet gjort illa sig. Fast blåmärken eller revbensbrott eller vad för skada de funnit kanske har sitt ursprung i hjärt och lungräddningen också.

Röntgen skulle göras för att upptäcka ev mindre blödningar. Det var kanske då de upptäckte något annat?

Men än så länge vet man ju inte om dessa skador kommer från förlossningen etc?
Citera
2016-09-12, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totten18

kommer att hända.

.

Precis samma sak här, FB är det sista jag skulle använda vid riktig kris (har varit där flera par gånger) och att skriva status är mycket märkligt. Jag har ett sjukt barn sedan födseln, är 8 år idag. Jag gick ur FB ett tag pga jag orkade inte med detta överhuvudtaget pga alla hade så "fina" liv, varit i akutsituation ang mitt barn många gånger men FB är det det sista som kommer upp huvudet, speciellt skriva statusar, man är ju så nervös så det enda jag och pappan gjort är att hålla om barnet, alt hålla i barnet beroende på respirator. Har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det. SKUMT!
Senast redigerad av nidna 2016-09-12 kl. 06:33.
Citera
2016-09-12, 06:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Precis samma sak här, FB är det sista jag skulle använda vid riktig kris (har varit där flera par gånger) och att skriva status är mycket märkligt. Jag har ett sjukt barn sedan födseln, är 8 år idag. Jag gick ur FB ett tag pga jag orkade inte med detta överhuvudtaget pga alla hade så "fina" liv, varit i akutsituation ang mitt barn många gånger men FB är det det sista som kommer upp huvudet, speciellt skriva statusar, man är ju så nervös så det enda jag och pappan gjort är att hålla om barnet, alt hålla i barnet beroende på respirator. Har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det. SKUMT!

Det kanske är någon annan som har inloggningsuppgifter som skrev å dennes vägnar? Ifall vännerna är kommenterar och frågar?
Citera
2016-09-12, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske är någon annan som har inloggningsuppgifter som skrev å dennes vägnar? Ifall vännerna är kommenterar och frågar?

Men varför göra detta, har ju som sagt varit på akuten med mycket sjukt barn många gånger... Tycker det är jättekonstigt att mamman alt vänner som har inloggningsuppgifter (hur många har det??) och skriver om barnet när det är dödssjuk. Själv har vi ringt dom närmaste och absolut inget på FB för att få uppmärksamhet för ett sjukt barn, det är så jag känner och jag har varit nära att förlora mitt barn x flera (stabilare idag).... Ingen skulle skriva på FB ang vår situation och INGEN har mina inloggningsuppgifter.

Är det bara jag och en person till här på forumet som tycker det är MYCKET SKUMT att uppdatera FB när barnet är dödssjuk??? Ni som inte har barn kan nog inte förstå men vi med barn förstår, det är det sista som kommer upp i huvudet, att dela med sig till sina låtsasvänner på FB.... Det enda man tänker på är barnet och överlevnad... Inte sitta vid en telefon.
Citera
2016-09-12, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Men varför göra detta, har ju som sagt varit på akuten med mycket sjukt barn många gånger... Tycker det är jättekonstigt att mamman alt vänner som har inloggningsuppgifter (hur många har det??) och skriver om barnet när det är dödssjuk. Själv har vi ringt dom närmaste och absolut inget på FB för att få uppmärksamhet för ett sjukt barn, det är så jag känner och jag har varit nära att förlora mitt barn x flera (stabilare idag).... Ingen skulle skriva på FB ang vår situation och INGEN har mina inloggningsuppgifter.

Är det bara jag och en person till här på forumet som tycker det är MYCKET SKUMT att uppdatera FB när barnet är dödssjuk??? Ni som inte har barn kan nog inte förstå men vi med barn förstår, det är det sista som kommer upp i huvudet, att dela med sig till sina låtsasvänner på FB.... Det enda man tänker på är barnet och överlevnad... Inte sitta vid en telefon.
Instämmer, knappast prio att uppdatera facebook.
Hur har man ens fb i tankarna?
Ganska säker på att även Polisen går i samma tankebanor liksom MGMs vänner - innerst inne.
Citera
2016-09-12, 07:17
Medlem
ace_secs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23504486.ab

Vännerna är chockade och bedyrar parets oskuld

Citat:
En barndomskamrat till pojkvännen berättar att barnet var efterlängtat och att paret utåt sett verkade ha det bra tillsammans.
– De såg verkligen fram emot att bli föräldrar. Jag tror verkligen inte att de har gjort något mot barnet. Absolut inte, säger vännen.

Citat:
Barndomsvännen beskriver pojkvännen som väldigt snäll och trevlig.
– Om något har hänt måste det ha varit ett misstag. Han skulle aldrig göra barnet illa.
Paret har varit tillsammans i flera år och flyttade till en lägenhet när kvinnan blev gravid.
En granne upplevde dem som vilket ungt par som helst:
– De var alltid trevliga när man mötte dem och glada för den nya lägenheten. Det är fruktansvärt obehagligt. Det är hemskt att de är anklagade för något sådant här och också väldigt hemskt om det visar sig stämma.
Citera
2016-09-12, 07:18
Medlem
Statistiken talar ju som sagt för att det förmodligen är pappan som skakat och/eller misshandlat barnet på annat sätt.
Citera
2016-09-12, 07:20
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TureVonGall
Statistiken talar ju som sagt för att det förmodligen är pappan som skakat och/eller misshandlat barnet på annat sätt.

Mjo, med liten övervikt isåfall. Någon länkade att det var typ 53% pappan och 47% kvinnan som mördar sina barn, enligt statistiken.

"Av barnen som fallit offer var hälften pojkar och hälften flickor. Även bland förövarna var det i princip jämnt mellan könen. 54,3 procent av förövarna var män och majoriteten var biologiska föräldrar."

http://ki.se/forskning/vem-dodar-sitt-eget-barn

Dock gäller det barn i stort, och inte specifikt spädbarn.
Senast redigerad av ace_sec 2016-09-12 kl. 07:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in