2016-09-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Spelat FUT sen andra året det kom (12 eller 13?)
Men aldrig fått nåt bra i paket. Tror jag haft deluxe-edition de flesta år också så tänkte skita i det i år men köpte fet ändå pga. speciella matchställ och lånespelare. Sen kom jag på att man lär kunna fixa det ändå? Via ea-fc eller vad det heter. Det där man samlar poäng till. Har massa poäng där ifrån tidigare versioner.
Deluxe är, enligt mig, slöseri med pengar. 40 packs hade varit roligt om man hade fått alla på en gång.
Citera
2016-09-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Beställde just en Xbox One S FIFA 17 Bundle där ingår då FIFA 17 och 1 månad EA Access.

Måste jag göra något speciellt innan för att kunna spela FIFA 17 tidigare med Early Access?

Kommer få den 19/11, frågan är om man kan ladda ner FIFA 17(digital) direkt då och spela?
Antar att du menar 19/9? EA Access aktiverar du i appen bara så kan du ladda ner FIFA när det släpps där, släpps någon gång under 22:e och du kan spela i 10h. Det är inget mer än det du behöver göra.
Citera
2016-09-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Antar att du menar 19/9? EA Access aktiverar du i appen bara så kan du ladda ner FIFA när det släpps där, släpps någon gång under 22:e och du kan spela i 10h. Det är inget mer än det du behöver göra.
Bara 10 timmar, fan va sugit. Finns det inget sätt att komma förbi detta? Funkar online läget? Får väl njuta lite av 4K Bluray annars.
Citera
2016-09-11, 22:50
Medlem
Citat:
Bara 10 timmar, fan va sugit. Finns det inget sätt att komma förbi detta? Funkar online läget? Får väl njuta lite av 4K Bluray annars.
Nej, tyvärr lär det inte finnas något sätt att få mer tid... Men 10h ger dig ändå en bra start, som du kan fortsätta med på webappen efter din tid har tagit slut. Går att köpa FP och öppna packs via Early Access också om så önskas. Om du inte orkar hålla dig så kan du göra så att du ställer in din Xbox på USA och aktiverar din FIFA-kod, då får du tillgång till hela spelet 27:e istället för 29:e. Billigare FP får man tag på också om man har den inställd på USA.
Senast redigerad av CopyP 2016-09-11 kl. 22:52.
Citera
2016-09-11, 23:01
Medlem
Citat:
Nej, tyvärr lär det inte finnas något sätt att få mer tid... Men 10h ger dig ändå en bra start, som du kan fortsätta med på webappen efter din tid har tagit slut. Går att köpa FP och öppna packs via Early Access också om så önskas. Om du inte orkar hålla dig så kan du göra så att du ställer in din Xbox på USA och aktiverar din FIFA-kod, då får du tillgång till hela spelet 27:e istället för 29:e. Billigare FP får man tag på också om man har den inställd på USA.
Jag gjorde ett amerikanskt konto på PS4 förra året när FIFA 16 kom, detta resulterade i att jag inte kunde köpa Points alls på mitt EU-account. Köpte då EU Fifa två dagar senare så betalade 1200 kr eller något för fifa Men vad jag förstår så går det att ändra fram och tillbaka på Xbox mellan US och EU?

Är det en timer på 10 h så man kan spela en timme om dagen fram tills 27:e eller är det 10 timmar från och med man startar?

Tack ska du ha!
Citera
2016-09-11, 23:12
Medlem
Citat:
Jag gjorde ett amerikanskt konto på PS4 förra året när FIFA 16 kom, detta resulterade i att jag inte kunde köpa Points alls på mitt EU-account. Köpte då EU Fifa två dagar senare så betalade 1200 kr eller något för fifa Men vad jag förstår så går det att ändra fram och tillbaka på Xbox mellan US och EU?

Är det en timer på 10 h så man kan spela en timme om dagen fram tills 27:e eller är det 10 timmar från och med man startar?

Tack ska du ha!
Är inte alltför insatt i det där, men är ganska säker på att det ska funka så länge du har din Xbox inställd på USA. Det som är "krångligt" är att man inte kan betala med sitt svenska kreditkort på USAs affär, så man måste köpa giftcards via ex Amazon, men det tar max ett par minuter när man har satt upp ett konto 12k FP kostar $90 med EA Access (760kr) jämfört med 900kr i Sverige med EA Access, inga jättesummor, men iaf något. Det var bättre för när kursen inte var så hög.

Det är 10h när du vill som gäller, kom bara ihåg att stänga av spelet ordentligt när du har lirat färdigt, då det fortfarande dras tid om du har på det i bakgrunden.
Citera
2016-09-12, 00:20
Medlem
Citat:
Vad snackar du om? Går inte att trejda? Konstigt, funkar för mig, och har gjort det hela året när jag spelat (uppehåll på några månader så erkänner att jag inte har koll på hur det har sett ut under hela spelets gång). På tal om förlorat sitt värde, du som är en FUT-veteran, kommer du inte ihåg hur det var innan FUT 13 med tokens på webappen?

Får självklart ursäkta för att jag använde mig av amerikanska releasedatumet, i Europa släpps det ju hela två dagar efteråt vilket innebär att webappen faktiskt släpps flera veckor innan release. Eller? Det är fortfarande mer än en vecka kvar före vi kan förvänta oss att webappen släpps om man går efter hur det har sett ut föregående år.

Skapade du detta kontot för att trolla måhända?
Antingen är den nere eller så funkar de inte att köpa och sälja?
Hela marknaden har ju blivit något slags Sovjet system där EA bestämmer priser vilket gör att vissa lite mer ovanliga spelare med inform-kort kanske inte ens finns på marknaden då dom går så snabbt.
Ungefär som ett par jeans i Sovjet.
Senast redigerad av fut-torsk 2016-09-12 kl. 00:34.
Citera
2016-09-12, 00:28
Medlem
waikikiis avatar
Vadå gäller bara early access i 10h?! What's the point? Har väl varit en vecka tidigare.
Citera
2016-09-12, 01:21
Medlem
Citat:
Är inte alltför insatt i det där, men är ganska säker på att det ska funka så länge du har din Xbox inställd på USA. Det som är "krångligt" är att man inte kan betala med sitt svenska kreditkort på USAs affär, så man måste köpa giftcards via ex Amazon, men det tar max ett par minuter när man har satt upp ett konto 12k FP kostar $90 med EA Access (760kr) jämfört med 900kr i Sverige med EA Access, inga jättesummor, men iaf något. Det var bättre för när kursen inte var så hög.

Det är 10h när du vill som gäller, kom bara ihåg att stänga av spelet ordentligt när du har lirat färdigt, då det fortfarande dras tid om du har på det i bakgrunden.
Tack så mycket kompis
Citera
2016-09-12, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fut-torsk
Antingen är den nere eller så funkar de inte att köpa och sälja?
Hela marknaden har ju blivit något slags Sovjet system där EA bestämmer priser vilket gör att vissa lite mer ovanliga spelare med inform-kort kanske inte ens finns på marknaden då dom går så snabbt.
Ungefär som ett par jeans i Sovjet.
Marknaden funkar för mig just nu iaf.

Du får gärna berätta vad nackdelarna med priceranges är, bortsett från att man inte kan köpa coins lika lätt längre om du är en sådan? Nej, det finns inga spelare som inte är på marknaden just nu såvitt jag vet. Det du snackar om var det som hände när dem införde PRs mitt i upplagan förra året (?), men det fyllde sitt syfte väldigt bra, vilket var att få ner priserna vilka var helt vansinniga innan, ex NIF (?) CR7 för 15m på Fifa 15 Är det rimligt tycker du? I år finns han att köpa för 350k Det är i stort sett ingen som har klagat på PRs under den här upplagan.

Du verkar inte vara särskilt insatt trots allt...
Senast redigerad av CopyP 2016-09-12 kl. 07:13.
Citera
2016-09-12, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Vadå gäller bara early access i 10h?! What's the point? Har väl varit en vecka tidigare.
Det är fortfarande en vecka innan som gäller, men det är också en begränsad tid som man får lov att spela, precis som föregående år.
Citera
2016-09-12, 14:18
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Det är fortfarande en vecka innan som gäller, men det är också en begränsad tid som man får lov att spela, precis som föregående år.
Okej då är jag med.

https://www.youtube.com/watch?v=7HYGKyfDCDk
Bra nyheter som klart ger Fut ett lyft på djupet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in