2016-09-07, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
ta dig till sthlm på lördag och gå på shoegazing trunk show, meermin bla kmr vara där o ha provningar

Bor och pluggar på annan ort, så har tyvärr inte den möjligheten, men tack iallafall för ett bra tips!
Citera
2016-09-08, 02:00
Medlem
ebqts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesus999
Hej på er!

Behöver akut hjälp inför ett bröllop.

Varit inne o kikat på Meermin och hittar ett par schyssta skor jag tänkte köpa, det enda problemet är storleken.

Jag har inga liknande skor sedan tidigare. Men är storlek UK11 i Vans, Adidas, Converse, Buddy mfl.
Tror ni jag med säkerhet kan välja denna storlek även här?

Mailade dem o rådfråga och de gav mig måtten på sulan, vilket egentligen inte säger mig så mycket då formen på själva skon (framförallt vid tårna) kan påverka väldigt mycket.

Modellen jag kikar på är "Buckles Burgundy Calf" med "Hiro"-sulan.

Någon som har denna modell och kan ge tips?

Tusen tack på förhand!

Jag har köpt 2 par skor från Meermin på den lästen, dock inte specifikt den modellen, och har kört på min vanliga storlek utan problem. Har varken speciellt smala eller breda fötter.
Citera
2016-09-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Känner någon till ett billigare par Chelsea boots som har samma smala form som Saint Laurents? Alla jag har sett har lite grövre och större former än SLPs.

Här

För 695 euro får du riktigt bra skor. Även för halva den summan.

Från egen erfarenhet så har jag ett par chelseas, från RM Williams. Dom bör kosta dig typ 400 eur, och finns i olika modeller. Inte det allra "nättaste", men byggkvaliten är jag riktigt nöjd med.

Du kunde kanske kolla Crocket & Jones också? Dom lär definitivt göra chelseas, och om man vill ha eleganta skor så tycker jag dom är bland dom allra bästa i sin prisklass.
Citera
2016-09-10, 11:29
Medlem
Martin-Daniels avatar
Vilka är de absolut viktigaste skorna att ha till höst och vinter? Har ett par svarta oxfords med lädersula och ett par bruna brogues med dainite sedan tidigare. Har kollat runt lite på chelsea boots och Chukkas
Citera
2016-09-10, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Whaaam
För 695 euro får du riktigt bra skor. Även för halva den summan.

Från egen erfarenhet så har jag ett par chelseas, från RM Williams. Dom bör kosta dig typ 400 eur, och finns i olika modeller. Inte det allra "nättaste", men byggkvaliten är jag riktigt nöjd med.

Du kunde kanske kolla Crocket & Jones också? Dom lär definitivt göra chelseas, och om man vill ha eleganta skor så tycker jag dom är bland dom allra bästa i sin prisklass.

Självklart så är R.M Williams och C&J bra skor. Problemet är deras former. För klumpiga och runda för min smak. Skulle gärna vilja ha något som är så nära till stövlarna jag länkade. T.ex. C&Js Chelsea 8 har en rundare tåspets samt högre höjd på tåstället. Är antagligen så för att C&J's är randsydda medans SLP stövlarna är Blakesydda. Är inte så jättesugen på att betala €695 på ett par skor men det verkar att man blir tvungen att göra det om man vill ha en sån nätt siluett.

Tack iallafall
Citera
2016-09-11, 03:38
Medlem
chelsea boots som klarar en svensk vinter, vart finns dom? alla prisklasser välkomnas
Citera
2016-09-11, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattraeven
chelsea boots som klarar en svensk vinter, vart finns dom? alla prisklasser välkomnas
Malmö-vinter eller Kiruna? Göteborgsblask eller Stockholms-saltslask?
Citera
2016-09-11, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Malmö-vinter eller Kiruna? Göteborgsblask eller Stockholms-saltslask?

Stockholm-saltslask, jag kanske överdriver med fodrade, behöver man ens det för stockholm eller klarar man sig fint med ett par rm williams?

Söker iaf chelsea boots för stockholmsvintern, pluggar fortfarande på uni så lite mer casual stil helst
Senast redigerad av nattraeven 2016-09-11 kl. 12:13.
Citera
2016-09-11, 15:53
Medlem
Citat:
Stockholm-saltslask, jag kanske överdriver med fodrade, behöver man ens det för stockholm eller klarar man sig fint med ett par rm williams?

Söker iaf chelsea boots för stockholmsvintern, pluggar fortfarande på uni så lite mer casual stil helst

Jag har svårt att se hur fodrade skor är ett krav en typisk icke-djupnorrländsk vinter. Köp ett par Crocket & Jones Chelsea 5, fantastiska skor. Loake gör en okej chucka i mocka, som dessutom kan köpas i butik i Sverige.
Citera
2016-09-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Jag har svårt att se hur fodrade skor är ett krav en typisk icke-djupnorrländsk vinter. Köp ett par Crocket & Jones Chelsea 5, fantastiska skor. Loake gör en okej chucka i mocka, som dessutom kan köpas i butik i Sverige.

Blir nog ett par Loake chatsworth då C&J är lite över min budget
Citera
2016-09-11, 17:12
Medlem
Martin-Daniels avatar
Vad tycker ni om Crockett & Jones Tetbury Chukka Mocka som höst/vinter/vår-skor? Jag brukar klä mig skjorta+pullover till chinos/jeans. Skall användas i Skåne primärt
Citera
2016-09-11, 17:21
Medlem
Citat:
Blir nog ett par Loake chatsworth då C&J är lite över min budget

Jag har aldrig testat dem eller lästen de är på, men de är säkert ett bra alternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Vad tycker ni om Crockett & Jones Tetbury Chukka Mocka som höst/vinter/vår-skor? Jag brukar klä mig skjorta+pullover till chinos/jeans. Skall användas i Skåne primärt

Jag har svårt för så spetsiga skor, men om man gillar sånt så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in