2016-09-09, 11:53
Bannlyst
Funderar starkt på att skyffla in en tusenlapp på Monfils ikväll. Över 6 gånger pengarna. Tillström har varit så jävla bra för honom medan Djokovic inte sett 100%ig ut, hans serve har verkligen inte varit på topp i årets USO.

Hur stora chanser tror ni Monfils har att vinna?
Citera
2016-09-09, 12:47
Medlem
Kodiak-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Funderar starkt på att skyffla in en tusenlapp på Monfils ikväll. Över 6 gånger pengarna. Tillström har varit så jävla bra för honom medan Djokovic inte sett 100%ig ut, hans serve har verkligen inte varit på topp i årets USO.

Hur stora chanser tror ni Monfils har att vinna?

Innan du börjar drömma allt för högtflygande så vill jag påpeka att deras inbördes facit är 12-0 till fördel för Djokovic.
Citera
2016-09-09, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kodiak-
Innan du börjar drömma allt för högtflygande så vill jag påpeka att deras inbördes facit är 12-0 till fördel för Djokovic.

Stämmer, men samtidigt tycker jag inte att man kan se övriga 12 möten som definierande eftersom Monfils spelar som en annan spelare under Tillström.

Edit: står till och med 14-0.
Senast redigerad av URBANARTS89 2016-09-09 kl. 12:57.
Citera
2016-09-09, 12:58
Medlem
Kodiak-s avatar
Det finns självklart alltid en chans att trotsa statistiken. I dessa tolv förluster så har ändå Monfils flera gånger tagit set och varit bra med i matcherna, men han har aldrig tagit sig över mållinjen. Undantaget deras allra första möte 2004 då Monfils van en tresettare på Futuresnivå. Han var extremt lovande som junior och vann tre av fyra GS-turneringar det året på juniornivå.

Och jag har inte heller följt honom så ingående sen tränarbytet, så vem vet. Men jag tror ändå på Djokovic.
Citera
2016-09-09, 14:37
Medlem
Ju fler gånger spelarna möts ju större blir chansen att den som aldrig vunnit vinner. Rent teoretiskt sett så fungerar det så.

Det man måste förstå är hur jävla svårslagen Djokovic är, i synnerhet i US Open. 10 raka år med minst semifinal, alltså 10 år!, det är ett helt overkligt facit tycker jag. Fast nu är det förvisso just en semifinal så han kan förlora denna matchen utan att den sviten bryts.

Som jag ser det så är det upp till Djokovic, spelar han i närheten av sin bästa tennis så tror jag det bara är Wawrinka som är kvar i lottningen som kan slå honom. Jag tycker inte att Monfils är tillräckligt stark från båda sidorna, det krävs att man är det för att slå en Djokovic som spelar i närheten av sitt bästa.

Det finns en del frågetecken kring Djokovic dock, hurvida han kommer upp i sin högstanivå eller inte är svårt att förutse tycker jag. Han har gjort en del skakiga insatser den här säsongen och han känns inte som en lika självklar segrare på förhand i årets matcher tycker jag. Dessutom så har han inte blivit testad riktigt i turneringen hittills.

Monfils tillhör en grupp av spelare vars matcher jag aldrig någonsin satsar några pengar på och kommer aldrig att göra heller. Men gillar man spänning så kan det nog vara värt att spela på en skräll.
Citera
2016-09-10, 03:57
Medlem
Kodiak-s avatar
Då var det klart för final mellan Djokovic och Wawrinka.

Och det känns ju lite märkligt att man fortfarande knappt fått något grepp om Djokovics form här. Dock ett och annat frågetecken kring hans fysiska status.

Wawrinka har å sin sida jobbat sig in i turneringen på ett bra sätt och såg riktigt vass och skärpt ut mot Del Potro och Nishikori.

Djokovic är på förhand favorit, men jag tror och hoppas på Wawrinka, såväl som att matchen avgörs mer på mentala än fysiska förutsättningar. Med det sagt så gäller det för Stan att vara beredd på att axla favoritskapet om Djokovic har uppenbara besvär med sin axel eller liknande.
Citera
2016-09-10, 10:57
Medlem
Finns inga problem mentalt för Wawrinka när han spelar mot Djokovic. Han är den enda spelaren som inte har ett mentalt underläge på Djokovic. Han vet att han slår honom om han kommer upp i sin magiska nivå, för honom gäller det bara att komma upp dit, det är det som är utmaningen. Tycker att han är den enda spelaren som verkligen spelar respektlöst mot Djokovic och verkligen vågar spela ut. Tycker alla andra, inklusive Murray, Federer och Nadal viker ner sig mot Djokovic faktiskt. På senare år alltså.
Citera
2016-09-10, 16:32
Medlem
I väntan på finalen imorgon så kom jag över denna videon.

https://www.youtube.com/watch?v=5AMC8P4aDww

Ganska kul att se hur många gånger Roddick blev förbispelad.
Citera
2016-09-10, 21:59
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kodiak-
Då var det klart för final mellan Djokovic och Wawrinka.

Och det känns ju lite märkligt att man fortfarande knappt fått något grepp om Djokovics form här. Dock ett och annat frågetecken kring hans fysiska status.

Wawrinka har å sin sida jobbat sig in i turneringen på ett bra sätt och såg riktigt vass och skärpt ut mot Del Potro och Nishikori.

Djokovic är på förhand favorit, men jag tror och hoppas på Wawrinka, såväl som att matchen avgörs mer på mentala än fysiska förutsättningar. Med det sagt så gäller det för Stan att vara beredd på att axla favoritskapet om Djokovic har uppenbara besvär med sin axel eller liknande.

Nä, Djokovic är inte i toppform men han har en mentalitet som ingen annan besitter och den kommer vara i framkant när det vankas GS-final. Gynnsam lottning och en dålig tennisbredd har tagit honom till final, men när han väl är där så kommer han spela ut hela registret tror jag. När gjorde han en dålig GS-final senast?

Wawrinka är så sjukt mycket upp och ner. Tror inte det räcker mot Djoko denna gång.
Senast redigerad av AlbusDumbledore 2016-09-10 kl. 22:05.
Citera
2016-09-11, 00:34
Bannlyst
När kommer Federer tillbaka om han ens kommer tillbaka?
Citera
2016-09-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xIcaRdix
När kommer Federer tillbaka om han ens kommer tillbaka?

Han planerar att göra comeback nästa säsong. Han har problem med sitt knä som han behöver rehabilitera.
Citera
2016-09-11, 10:07
Medlem
Nu är det väl bara en tidsfråga innan Norge är bättre än Sverige i tennis också

Casper Ruud vann sin första challenger, endast 17 år gammal.

http://www.atpworldtour.com/en/video/casper-ruud-completes-stunning-run-to-sevilla-challenger-2016-title
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in