2016-09-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakbiff
Självklart ska du tramsa. Du är väl en drägg själv.

I teorin ja.
Så du menar att män inte har makten att säga nej?
Citera
2016-09-10, 23:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Du har en poäng här. I relationer har jag varit den som oftast varit mest sugen. När jag är kär då jävlar vill jag ligga morning, noon, and night.
Och då har makten legat hos dina partners. Easy as pie.
Citera
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Självklart ska du tramsa. Du är väl en drägg själv.

Min åsikt är SÅKLART trams? Dra åt helvete
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Så du menar att män inte har makten att säga nej?
Jo, men i teorin. Verkligheten är en annan.
Citera
2016-09-10, 23:28
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annaskatter
Du har makt över om någon annan får uppfylla sitt behov eller inte. Vad är det du inte förstår?

Missförstå mig rätt, det är ingen mänsklig rättighet, jag förespråkar inte att du ska ge pitysex till någon du inte är attraherad av. Självklart ska du få bara ligga med män du attraheras av, ingen här säger annat. Det ändrar dock inte faktumet att majoriteten av kvinnor besitter majoriteten av den sexuella makten i köttmarknaden. Som en annan skribent skrev "Women are the gatekeepers of sex". Det tycker jag stämmer mycket bra överens med verkligheten.

Det är inte kvinnors fel att det ser ut såhär. Man kan skylla på vår biologi istället. Mannens sexuella behov är mycket större än kvinnans av olika anledningar. Hade vårt behov inte varit så stort så hade ni inte haft någon makt över oss när det kommer till sex. Då hade det nog varit mer jämlikt.

alla har makten att tacka nej, det är därmed inget unikt kvinnligt. Om det är män som ger makten till kvinnor, är det då en verklig makt? det är nog inte enbart biologi här, utan också förväntningar på hur vi ska bete oss.
Citera
2016-09-10, 23:29
Medlem
Citat:
Jo, men i teorin. Verkligheten är en annan.
Vad eller vem fråntar en man makten över att säga nej i praktiken?
Citera
2016-09-10, 23:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Andra stycket, som kvinna vet jag väldigt många. Känns verkligen som att jag skulle kunna behandla de hur som helst bara de fick sex en gång om året.
Det är också anekdotisk bevisföring och det enda som det säger någon är att du känner desperata snubbar och det gör inte jag. Det beror förmodligen på vilka kretsar vi rör oss i.

Citat:
För mig spelar det roll hur kuken ser ut så det är givet att jag har bryr mig om vad mina killar har knullat. Om en kille tänker fitta som fitta så äcklar han mig.
When push comes to shove så vågar jag ta gift på att en majoritet av männen skiter i hur fittan ser ut.
Citera
2016-09-10, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Vad eller vem fråntar en man makten över att säga nej i praktiken?
Om mannen vill ha sex och frågar kvinnan om sex så kan kvinnan antingen svara ja eller nej. Vem har makten? Mannen eller kvinnan? Kom igen nu.

Om mannen öht ska ha möjlighet att säga nej så krävs det att han får inviter av kvinnor, och hur vanligt är det.
Citera
2016-09-10, 23:32
Medlem
Citat:
alla har makten att tacka nej, det är därmed inget unikt kvinnligt. Om det är män som ger makten till kvinnor, är det då en verklig makt? det är nog inte enbart biologi här, utan också förväntningar på hur vi ska bete oss.

Det finns asmånga män som nästan inga kvinnor kan tänka sig ligga med. På vilket sätt menar du, att dessa män har makten att tacka nej, när de inte ens har några alternativ?

Det är det jag menar när jag säger att kvinnor är så långt upp i sin egen röv att de inte kan se bakom den egna horisonten de kallar för verklighet.
Citera
2016-09-10, 23:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Visst är det så. Kvinnor har ju som du har märkt fortfarande förväntningar på att vara kyska små oskulder som inte visar något intresse för sex, annars är hon ju en hora. Hade den synen inte funnits så hade förmodligen kvinnor varit mer framåt på den här punkten och makten, i den mån man kan kalla det för det, hade varit mer balanserad.
Citera
2016-09-10, 23:37
Medlem
Citat:
Om mannen vill ha sex och frågar kvinnan om sex så kan kvinnan antingen svara ja eller nej. Vem har makten? Mannen eller kvinnan? Kom igen nu.
Kvinnan såklart. Men om kvinnan vill ha sex och frågar mannen om sex så kan mannen antingen svara ja eller nej, så då är det mannen som har makten. Exakt lika stor makt över att säga nej till sex alltså.

Så återigen, vad eller vem fråntar mannen makten att säga nej?
Citera
2016-09-10, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är också anekdotisk bevisföring och det enda som det säger någon är att du känner desperata snubbar och det gör inte jag. Det beror förmodligen på vilka kretsar vi rör oss i.

Mycket möjligt men tror du dina vänner skulle erkänna för dig: Jag ringde 10 ggr till LionQueen88, sen svarade hon och sa att jag skulle komma 13.00 men när jag kom så öppnade hon inte. Jag ringde 3 ggr. till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in