Citat:
Tack igen, för intressanta och välskrivna inlägg 
Jo, gränserna är sannerligen flytande, och torsk blir pojkvän, som blir langare, som blir bedrägerikumpan, som kan bli en fiende, och knarkare är ju inte mindre flummiga än andra sorters människor, som geggar ihop sina livskluster och relationsfunktioner lite hur som helst ...
Nej, precis, de exakta detaljerna (vilken person som hade vilken funktion osv) får vi aldrig, men jag ville bara poängtera att CdC är ett ganska generöst brottsoffer, eftersom hennes liv var så transparent, och hon omgavs ständigt av vittnen, och vissa var myndighetspersoner, och eftersom hon var dysfunktionell hamnade hon i socialens och polisens rullor ofta.
Och jag antar att hennes baneman (eller banemännen) levde liknande liv, och de klafsade nog runt omkring henne, föga diskreta. Och mord är inget högprofilbrott, och ett styckmord är det verkligen inte ... och personen eller personerna som är skyldiga annonserade nog sin närvaro innan mordet.
Och var det en torsk så var det garanterat inte vilken torsk som helst. Isf hade han en utvecklad relation till offret, och den relationen var troligen omöjlig att hemlighålla. Och jag tror iofs att snacket gick direkt, att många visste exakt vad som hänt, men att ge infon till polisen är en annan femma ...
Jo, det där med yrket var inte jätteviktigt ... jag tyckte att det var lite intressant bara.

Jo, gränserna är sannerligen flytande, och torsk blir pojkvän, som blir langare, som blir bedrägerikumpan, som kan bli en fiende, och knarkare är ju inte mindre flummiga än andra sorters människor, som geggar ihop sina livskluster och relationsfunktioner lite hur som helst ...
Nej, precis, de exakta detaljerna (vilken person som hade vilken funktion osv) får vi aldrig, men jag ville bara poängtera att CdC är ett ganska generöst brottsoffer, eftersom hennes liv var så transparent, och hon omgavs ständigt av vittnen, och vissa var myndighetspersoner, och eftersom hon var dysfunktionell hamnade hon i socialens och polisens rullor ofta.
Och jag antar att hennes baneman (eller banemännen) levde liknande liv, och de klafsade nog runt omkring henne, föga diskreta. Och mord är inget högprofilbrott, och ett styckmord är det verkligen inte ... och personen eller personerna som är skyldiga annonserade nog sin närvaro innan mordet.
Och var det en torsk så var det garanterat inte vilken torsk som helst. Isf hade han en utvecklad relation till offret, och den relationen var troligen omöjlig att hemlighålla. Och jag tror iofs att snacket gick direkt, att många visste exakt vad som hänt, men att ge infon till polisen är en annan femma ...
Jo, det där med yrket var inte jätteviktigt ... jag tyckte att det var lite intressant bara.
Fast viss reservation bör dock kanske göras med myndigheter som vittnen. De de själva ser är ju ofta på någon distans, vissa uppgifter de har om person behöver ju inte särskilt överensstämmande med vad som faktiskt är. Dels kanske från vilseledande uppgifter från personen själv som det gäller, att denne undanhåller en hel del. Men även från personer, exempelvis andra myndigheter m.m. som lämnar uppgifter (exempelvis när det gäller de omhändertagna barnen finns väl uppgifter från dagis, bup eller något utöver uppgifter om C och hennes mans missbruk och kriminalitet. Även om det finns mycket uppgifter om en person så är det inte därför säkert att det är särskilt transparent. Felaktiga uppgifter (som måhända är felaktiga för att de i sig inte var särskilt väsentliga när de nedskrevs för det ärendet till vilken anteckningen gjordes) kan skymma likväl som utelämnade bitar.
En socialsekreterare som halvuppmärksamt nedtecknar det CdC själv säger, eller någon annan som sta tillföra någon uppgift granskar väl inte uppgiften mer än vad som behövs för sitt ärende. Inte att det ska hålla för en ev framtida mordutredning.
Jag kan också tro att en hel del hade sina aningar och att det kanske pratades men för densskull kanske inte till polis. Denna typ av sätt att förhålla sig känner väl polisen till varför de inte kanske bemödar sig nämnvärt att hålla mer omfattande förhör med någon vidare krets.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-09-10 kl. 14:37.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-09-10 kl. 14:37.