2016-09-10, 10:49
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja "bör" är betydligt starkare när jurister använder det än när vi använder det vardagligt. Byt ut det mot "ska" bara . . . .

Jo, men i detta fall var det ju en rättsmedicinare.

Jag håller nog med 'Onkel-Ben-ny' det finns oklarheter fortfarande men den som intervjuades var väl förmodligen inte inblandad i fallet så hon är väl ursäktad.

Edit: Ser nu att du skriver samma sak.
Citera
2016-09-10, 10:49
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Det (av mig) fetade: Därför att Petra inte vet säkert, naturligtvis. Hon har ju inte varit inkopplad på fallet utan uttalar sig om det allmänna fallet.

(Det är bra att just Petra är försiktig. Hennes oförsiktighet kostade skattebetalarna otroliga summor i ett annat, här i forumet, uppmärksammat fall . . . . )

Länka gärna!

Citera
2016-09-10, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Länka gärna!

(FB) Barmhärtighetsmord? Läkare friad av Solna Tingsrätt 21/10 -11
Citera
2016-09-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Precis tvärtom är det, om man kan tänka själv. Jag vill inte läsa "repriser" av vad jag redan precis läst. Sjukt irriterande imho. Oftast ovidkommande. Jag ber om ett slut med dessa utfyllnadsposter som om det vore sport!

On topic :

-mäklare kontaktad
-container beställd
-uthusdörrar på vid gavel
-pappa Göran (RIP) hade redan börjat rensa ut (enl tidningsartikel)

G & A hade alltså påbörjat kedjan av händelser som slutar i försäljning av huset, och det i ett raskt tempo. Varför raskt? En tanke slog mig.

Använde JM stugan för att inackordera flyktingar för sitt företags räkning?

Kanske var detta sista strået för G & A? Strået som fick dem att sälja sin fina stora stuga med brygga vid Hjälmaren? Finns det något som tyder på detta?
Men snälla-snälla!
Vad vet du om tempot?
Vem har sagt att det var raskt, så raskt att du måste brista ut i misstankar?
Varför inte utgå ifrån att de gjorde något ganska vanligt på ett ganska vanligt sätt?
Var så lagom stursk, du! Du har inte råd att klanka ner på andras funderingar och spekulationer.
Citera
2016-09-10, 10:55
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
(FB) Barmhärtighetsmord? Läkare friad av Solna Tingsrätt 21/10 -11

Tack! Jag hade inte lagt hennes namn på minnet i samband
med det fallet, som jag f.ö. inte alls följt här på Flashback.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag tycker det finns tveksamheter här,
-bör vara tagna
-vid i princip alla
-sparas i ett eller två år.

Varför inte bara säga att proverna är tagna och de finns kvar och därför skulle en gravöppning inte ge något för de borde väl veta vid det här laget.
Och tillägga att förhoppningsvis ligger saken där just nu, att proverna analyseras.
(att de togs då betyder inte att de analyserades då. Överens?)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Jo, men i detta fall var det ju en rättsmedicinare.

Jag håller nog med 'Onkel-Ben-ny' det finns oklarheter fortfarande men den som intervjuades var väl förmodligen inte inblandad i fallet så hon är väl ursäktad.

Edit: Ser nu att du skriver samma sak.
Petra sitter väl fortfarande centralt, i Solna, skulle jag tro.

Den rättsmedicinska undersökningen av exmaken gjordes nog i Västerås. (Tror jag).
Citera
2016-09-10, 10:56
Medlem
lasternassummas avatar
Upprepningar i tråden
Visst finns det massor med upprepningar i tråden.
Jag är skyldig till en hel del av upprepningarna.
När någon kommer in i tråden och frågar eller visar sig
inte ha uppfattat sådant som skrivits tidigare så finns
det två enkla åtgärdsalternativ.
– Upprepa.
– Hänvisa till den nu 7407 inlägg långa tråden.

Även om det är enklare att hänvisa till tråden, så blir sammanhanget
ofta tydligare med en upprepning, IMO.

Citera
2016-09-10, 10:58
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Det (av mig) fetade: Därför att Petra inte vet säkert, naturligtvis. Hon har ju inte varit inkopplad på fallet utan uttalar sig om det allmänna fallet.

(Det är bra att just Petra är försiktig. Hennes oförsiktighet kostade skattebetalarna otroliga summor i ett annat, här i forumet, uppmärksammat fall . . . . )
Just i det här fallet är det stor skillnad t.ex. om proverna sparas ett eller två år då det förmodligen gått över ett sedan proverna togs (drunknade 20150803) och om Petra vill vara försiktig ska hon inte uttala sig alls och inte ifrågasätta en gravöppning om hon nu inte vet någonting.
Citera
2016-09-10, 10:58
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Och tillägga att förhoppningsvis ligger saken där just nu, att proverna analyseras.
(att de togs då betyder inte att de analyserades då. Överens?)
Ja självklart
Citera
2016-09-10, 10:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Om jag minns rätt var det Petra Råstens tvärsäkra men felaktiga analyser som ställde till det för barnläkaren.

Jag har för mig att jag såg en videointervju med henne när det fallet var aktuellt och då gav hon ett mycket arrogant intryck.

Det är olycksbådande om hon blir ansvarig för den här utredningen.
Citera
2016-09-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ja självklart
Man måste vara övertydlig i den här tråden i bland.
Den har blivit hopplöst rörig, allra helst som den trots alla försök pendlar mellan två fall (mordet på GM och A*is "olycka")
Jag vädjar till alla deltagare (även mig själv) om respekt för alla deltagare - vi har faktiskt olika infallsvinklar på livet i allmänhet och fallen i synnerhet. Det är det som är spännande. De är ingen tävling och ingen vinnare ska utses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in