2016-09-09, 12:08
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad hade du förväntat dig? Hur ska alla invandrare som du vill ha i landet få jobb då?

Jag vill hellre ha svar av någon som verkligen vet hur det ligger till.
Citera
2016-09-09, 12:11
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag vill hellre ha svar av någon som verkligen vet hur det ligger till.

Du kanske ska maila din regering och fråga?

Du svarade inte på min fråga om hur invandrare ska få jobb om de inte får sanktionerade statsbidrag.
Citera
2016-09-09, 12:21
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Du kanske ska maila din regering och fråga?

Du svarade inte på min fråga om hur invandrare ska få jobb om de inte får sanktionerade statsbidrag.

Det är ot. Dessa anbudsförfaranden bygger på fri konkurrens. Det som intresserar mig är om detta fungerar eller om konkurrensen är snedvriden?
Citera
2016-09-09, 17:29
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Nu har jag sett över vad taxiförare sagt samt de jag pratat med.

När jag nämnde Mercedes sa alla köp förfan inte den skiten. Jag sa varför?
svaret var
-Service DYRT
-INKÖP DYRT
-DÅLIGA FÖRSÄLJARE
- Mycket fel + småfel = som blir dyrt i längden.

Jag har faktiskt fått svaret att Kia en mycket ovanlig bil på marknaden är verkligen värd sin kvalité + priset.
Den är dock inte rymligast men

Nu vet ja varför de flesta gillade den för att 7 års nybilsgaranti gällde och det är guldvärd =) är det bara jag som tror Kia kommer slå igenom på taxinarknaden sedan modellen?
Citera
2016-09-09, 17:40
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
är det bara jag som tror Kia kommer slå igenom på taxinarknaden sedan modellen?

I Stockholm svar ja, då är det nog bara du som tror det. På landsbygden däremot kör man mycket med sämre bilar så där kanske Kia kan slå.
Citera
2016-09-09, 18:11
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
I Stockholm svar ja, då är det nog bara du som tror det. På landsbygden däremot kör man mycket med sämre bilar så där kanske Kia kan slå.

Toyota Auris är ganska vanlig nuförtiden i Stockholm. Den ligger väl i ungefär samma prisklass som Kia.
Citera
2016-09-09, 21:05
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Toyota Auris är ganska vanlig nuförtiden i Stockholm. Den ligger väl i ungefär samma prisklass som Kia.

Bland friåkare och UberPop menar du då eller?
Citera
2016-09-09, 22:39
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Bland friåkare och UberPop menar du då eller?

Mest UberX vad jag har sett. Trevligt för kunderna att ofta betala lika mycket som en vanlig taxi och åka en billig Auris.
Citera
2016-09-09, 23:33
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:

Kia Optima rätt frän taxi ändå
Citera
2016-09-10, 10:56
Avslutad
Citat:

Exakt
Citera
2016-09-10, 10:58
Avslutad
Citat:

Vanlig? HAHAHA!
Citera
2016-09-10, 11:22
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det är ot. Dessa anbudsförfaranden bygger på fri konkurrens. Det som intresserar mig är om detta fungerar eller om konkurrensen är snedvriden?

Ja, det stämmer.

Sen är det även så med upphandlingarna att man har krav på kollektivavtal. Men det gäller inte underleverantörerna. Så tex 020 vinner en upphandling men sen är det deras underleverantör, åkaren, som utför jobbet.

Likt NCC fick kritik för att dom vann ett anbud/uppdrag men så var det öststatare utan vettig lön som utförde jobbet.

Staten accepterar bud som inte är rimliga då de inte är höga nog för att ge en skälig lön. Sen betalar man förarnas löner. Varför inte bara ha ett krav från början att förarna som utför jobben SKALL ha garantilön.

Då lyfter man hela branchen med ok villkor för förarna istället för att acceptera dåliga villkor och sen ändå trycka in mer pengar fast från sidan. Pengar man hade kunnat göra för att lyfta hela yrkets status och villkor. Hur idiotiskt är inte det? Pengarna går ju fortfarande till samma personer, invandrare som kör färdtjänst, så varför inte använda dom från rätt håll?
Senast redigerad av Bbobi 2016-09-10 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in