2015-07-09, 02:39
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
- - -

Jag tycker inte Stig Wallin förtjänar allt hat. Han var en god person, möjligen lite naiv, men å andra sidan ligger det djupt i den svenska folksjälen. Att nationalister blir upprörda över att Stig Wallin inte tatuerade in ett hakkors på bröstet och skapade ett nytt NSDAP, säger en hel del om er.

(min fetning) Wallins agerande symboliserar hela det perverterade folkutbytesprojektet; ta våra pengar, via bidrag och rån, förfula våra städer, våldta - ja t o m mörda mer än gärna våra döttrar - det är ju så synd om er, stackare, utsatta, eftersatta. Vi tänker minsann HJÄLPA er, och öppna våra hjärtan.

Lever gubbkräket än? Han spottar på sin dotters grav. Varje år, varje dag, varje stund. Det är vämjeligt och vidrigt, och väldigt, väldigt svenskt, tyvärr.
2015-07-09, 04:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
(min fetning) Wallins agerande symboliserar hela det perverterade folkutbytesprojektet; ta våra pengar, via bidrag och rån, förfula våra städer, våldta - ja t o m mörda mer än gärna våra döttrar - det är ju så synd om er, stackare, utsatta, eftersatta. Vi tänker minsann HJÄLPA er, och öppna våra hjärtan.

Lever gubbkräket än? Han spottar på sin dotters grav. Varje år, varje dag, varje stund. Det är vämjeligt och vidrigt, och väldigt, väldigt svenskt, tyvärr.
Stig Wallin dog för sex år sedan. I övrigt lyser dit inlägg av okunniga rasistslagord. Över 99 procent av alla invandrare dödar inte sina partners och det var det Stig Wallin såg. Han såg individen. Bara för att en neger dödade hans dotter så blev han inte bitter på övriga 99 procenten som lever hederliga liv.
2015-07-09, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Historien om familjen Wallin är på många sätt märklig.

Stig Wallin hade en ung dotter som hette Sara. Hon var en aktiv kämpe mot främlingsfientlighet och rasism. Hon var, blott 17 år gammal, med och grundade den antirasistiska 5i12-rörelsen. Denna rörelse skulle bekämpa rasism och främlingsfientlighet.

Sara var en tjej som även levde som hon lärde. Hon hade ett förhållande med en afrikansk flykting från Eritrea. Och umgicks även med andra afrikaner. Men någonting gick väldigt snett. Ungefär ett år efter att hon bildat sin förening som skulle bekämpa rasism och främlingsfientlighet, blev hon mördad av sin afrikanska pojkvän (när hon ville göra slut). Ja, förutom Sara blev även en annan tjej (Saras kompis) mördad av afrikanen i samma veva.

Hur reagerar hennes pappa på detta? Jo, han går också med i den antirasistiska föreningen 5i12-rörelsen och tar över hennes kamp mot rasism och främlingsfientlighet. På en fråga varför inte även han blev bitter på invandrare svarar han så här:

Även 5i12-rörelsen skriver lite om mordet här: http://www.5i12.se/Default.aspx?id=622

Förutom 5i12-rörelsen var Stig även ordförande i Centrum mot Rasism (som ni säkert känner till). Det var bland annat Stig Wallin som körde igång kampanjen mot Nogger Black, där glassreklamen från GB ansågs rasistisk:

Vad tror ni? Är Stig Wallin de politiskt korrektas ideal-svensk i ett mångkulturellt samhälle? Hans dotter blir mördad av en afrikansk flykting och hans reaktion på detta är att bli engagerad i kampen mot rasism och främlingsfientlighet (så engagerad att han till och med anmäler en glass)! Är det till sådana här mönsterinvånare i det mångkulturella samhället som staten vill att vi alla ska bli?

Det finns fler fall som liknar detta, men ändock är kanske mer bissart.
Om det blir alltför offtopic så ber jag moderator(erna) om ursäkt - är så full så here goes.
En väns fru hade dött och hennes syster blev någon månad senare gruppvåldtagen under en helg av några judar. Det ironiska (?) är att både frun och hennes syster hade tydligen skänkt en symbolisk summa på 45000 varje år till både olika judiska såväl som palestinska fredliga organisationer - som jag fattat det då den summan skulle spegla 1945 då judar blev befriade samt att det även i förlängningen även gjorde livet svårare för palestinier. Då min vän varit väldigt antinazistisk/antifascistisk av sig hela livet med påföljande mordhot riktade mot sig och i dubbel sorg över detta med frun och hennes systers öde så gick han helt sonika ut på nätet och sökte en judisk manager, vilket han fick. Nu dock inne på sin andra judiska manager.
Systern avled någon månad senare i cancer.

Så jo det finns dom som på olika sätt faktiskt gör saker som denna Stig Wallin trots det smärtsamma denne gått igenom.
2015-07-09, 04:32
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Stig Wallin dog för sex år sedan. I övrigt lyser dit inlägg av okunniga rasistslagord. Över 99 procent av alla invandrare dödar inte sina partners och det var det Stig Wallin såg. Han såg individen. Bara för att en neger dödade hans dotter så blev han inte bitter på övriga 99 procenten som lever hederliga liv.

Jag har färgade i min vänkrets, bildade akademiker förvisso, en etiopisk professor t ex. Slänger käft med vaktmästaren på jobbet, trevlig snubbe, centralafrikan av utseendet att döma. Svartare än Åsa Romsons bottenfärg. Jag har polat med en "mulatt", angolansk-portugisiska.

Det gemensamma är att jag inte som du skulle beteckna de jag beskriver som "negrer" - dels finns inget Negerland förutom i de Astrid Lindgren-böcker jag gissar du fortfarande har på nattduksbordet. Dels ligger en historisk belastning i ordet jag dock inte begär att du ska begripa med dina beskedliga förståndsgåvor. Så vem är rasist här?

99 % lever "hederliga liv"? Vår kära nysvenskar är extremt överrepresenterade vad gäller grov kriminalitet, våldtäkter, mord men också allmänt lösdriveri, bidragssnyltande och den massiva invandringen kommer att bli allas vår kollektiva undergång, vår nationella död, lika kristallklar som det tragiska frånfälle som drabbade Stig Wallins dotter.

Så min vän - fortsätt se individen, även om det är "negrare" eller vad du säger, men försök också att inta och see the big picture.
2015-07-09, 09:30
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Mycket bra skrivet, man får inte låta ilskan över vad som håller på att hända med Sverige ta över.
Det är inte nyttigt alls att sitta och läsa mycket av vad som skrivs, det finns liksom inga nyanser längre. Personligen hade jag blivit sinnessjuk om jag råkat ut för det den stackars Stig Wallin råkade ut för, och även om många här tror att det var exakt det som hände med Wallin så tog han alltså the high road. Tragiskt hur som helst.
2015-07-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Mycket bra skrivet, man får inte låta ilskan över vad som håller på att hända med Sverige ta över.
Det är inte nyttigt alls att sitta och läsa mycket av vad som skrivs, det finns liksom inga nyanser längre. Personligen hade jag blivit sinnessjuk om jag råkat ut för det den stackars Stig Wallin råkade ut för, och även om många här tror att det var exakt det som hände med Wallin så tog han alltså the high road. Tragiskt hur som helst.

Vi får väl se om Lisa Holms familj kommer att engagera sig för att öppna gränserna ännu mer för litauiska gästarbetare.

Och om de får åka till EU-parlamentet och hålla tal om det. Om de kommer att överösas av priser och utmärkelser för sitt engagemang. Om de får jobb på Centrum mot rasism. Om de engagerade människorna i Skövde kommer att bilda en grupp som står på torget varje vecka med plakat där det står "5i12 för de litauiska gästarbetarna".
2015-07-09, 10:53
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars

Jag hade nog kanske också blivit upprörd och aggressiv, inte försökt skapa mig "5 minutes of fame" om min dotter mördats av en bidragsparasit från Afrika.

Det jag tycker är mest äckligt med fallet Stig Wallin är att han verkat vilja skapa sig ett namn på sin dotters död:

Citat:
Stig Wallin, född 19 juni 1943 i Sandviken och död 5 december 2009 i Härnösand, blev känd som ledare för den antirasistiska kampanjen 5i12-rörelsen och som ordförande i Centrum mot rasism fram till mars 2006.

Fem i tolv-rörelsen bildades i Härnösand 1988 av ungdomar som reagerade mot trakasserier av flyktingar. Rörelsens namn kom av att de höll manifestationer fem i tolv på söndagsförmiddagarna. En av medlemmarna var Stig Wallins sjuttonåriga dotter[ifrågasatt uppgift] Sara, som år 1989 mördades av en flykting. Detta ledde till att Stig Wallin engagerade sig i rörelsen.[1]

Wallin var tillsammans med sin hustru bosatt i Härnösand. Han hade tidigare arbetat som ombudsman hos Vårdförbundet. För sitt humanitära arbete belönades han med följande utmärkelser: Årets vänligaste svensk (1993), H. M. Konungens medalj (1992), Utrikespressens förenings pris (1994), Humanpriset (1996) och "Lokala Nobels fredspris", utdelat av radiostationen Radioguld (1998)
(källa: Wikipedia)

Men det kanske är typiskt för många inom sosse-adeln och liknande vänster-figurer (Anna Silver m.fl.). De förmår inte själva skapa eller göra något. De sysslar ofta med "arbeten" som ombudsman ( ) eller något annat obligatoriskt finansierat av medlemmar. De startar föreningar som sysslar med "solidaritet" med "utsatta grupper". De har gärna pengainsamlingar, jag undrar hur mycket som försvinner i deras egna fickor.

Usch!
2015-07-09, 11:19
Medlem
Kan det inte vara så att Stig Wallin tvingade in dottern Sara i den femitolvrörelse han själv varit med om att skapa. Tror inte på att det var dottern som gjorde allt jobb. Att han sedan tröck på att dottern skulle bli ihop med en kille från nordafrika vore också naturligt för annars skulle det inte finnas någon galjonsfigur att se upp till i femitolvrörelsen.
När dottern sedan insåg sin situation och ville skapa sitt eget liv utan stigs inblandning gjorde hon slut med nordafrikanen som då mördade henne och hennes kompis.
2015-07-10, 16:44
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Kan det inte vara så att Stig Wallin tvingade in dottern Sara i den femitolvrörelse han själv varit med om att skapa. Tror inte på att det var dottern som gjorde allt jobb. Att han sedan tröck på att dottern skulle bli ihop med en kille från nordafrika vore också naturligt för annars skulle det inte finnas någon galjonsfigur att se upp till i femitolvrörelsen.
När dottern sedan insåg sin situation och ville skapa sitt eget liv utan stigs inblandning gjorde hon slut med nordafrikanen som då mördade henne och hennes kompis.

Inte alls otroligt scenario. Mycket talande att han blev en hjälte i media, ja i det offentliga rummet öht. Fick ta emot en utmärkelse ur kungens hand - sådant förlänades folkhjältar förr, och han var väl en typ av folkhjälte i det nya Sverige, mannen som t o m var beredd att offra sin dotter på folkutbytespolitikens altare. Fy fan, sinnessjuka land.
2016-09-09, 22:56
Medlem
Stig visade sig vara en stor människa. Denna tråd tycks samla många människor som inte är det.
2016-09-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Inte alls otroligt scenario. Mycket talande att han blev en hjälte i media, ja i det offentliga rummet öht. Fick ta emot en utmärkelse ur kungens hand - sådant förlänades folkhjältar förr, och han var väl en typ av folkhjälte i det nya Sverige.

Vilken jävla tuur han hade att hans dotter blev mördad - annars hade han fortsatt att vara
Mr Nobody - för honom är detta ett Billigt Pris för Fame - men för dottern är det trizzt
hon förlorade livet o haaataar papzen sin i graven - han kommer att hamna i helvetet
när han dör - så han kommer inte att få återse sin dotter när han dör
2016-09-10, 00:39
Avslutad
Citat:
Varför blev du inte bitter mot invandrare?

– Det är ett oerhört enkelt svar. Det var en person som gjorde det, alla andra invandrare är helt oskyldiga, varför skulle jag hata och tycka illa om andra oskyldiga. Mitt förhållande till Sara och hennes död är att det inte har någon betydelse vem som dödade henne, hon är borta. Om det hade varit en granne eller någon annan, det förändrar ingenting.

http://allehanda.se/mer/reportage/1.276043

Varför pratar man aldrig om varför människogrupper som lever i samma land är ganska lika i beteende, lynne, karaktär och levnadsmönster? I moraliska uppfattningar om vad som är rätt och fel utan att det för den skull måste vara en juridisk lag?
Varför kommer det se väldigt lika ut i svenska områden i Sverige och samma gäller för områden som har stor invandring från Mena?

Om det kommer män med en mycket annorlunda kvinnosyn än vad vi i Sverige har, kan man då inte anta och utgå ifrån att detta kommer att skapa problem i möten med svenska kvinnor? Annars, varför har de så mycket problem i sina hemländer med just kvinnovåld och kvinnoförtryck? För att de är präglade, precis som vi här är, av sin kultur och sina föräldrars/förfäders levnadsmönster, vanor, normer och värderingar, och sist men inte minst, gener.

Nej. En enskild, eller några fler, negativa händelser över lång tid säger inte så mycket om en folkgrupp. Men så som Sverige har utvecklats med vissa folkgrupper gravt överrepresenterade inom viss brottslighet, måste ju frågorna tas upp till ytan.

Varför tror Stig Wallin att han är som han är? Har något i hans kultur format honom? Varför är mord och våldtäkter mycket ovanligare bland svenskar?

Han är så enkelspårig i sitt svar (och slaskmedia löves it), för det har aldrig handlat om att hata och tycka illa om någon. Det har handlat, och handlar fortfarande om, att belysa och diskutera kulturella skillnader och genetiska arv, och att alla människogrupper inte är kompatibla eller bra för varandra.

Stig Wallin gjorde det väldigt lätt för sig, den där dagen på 80-talet för så många år sedan. Men han förde inte någonting framåt, han löste inga problem i slutändan, han vidrörde aldrig pudelns kärna. Han fastande i ett anti-rasistiskt limbo i stället.
Indirekt är han medskyldig till varför debatten aldrig kom igång och till varför Sverige brinner nu. Han, och alla andra som honom.

Edit: Jag såg nu att han är död.
Senast redigerad av GenesisP 2016-09-10 kl. 00:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in