2016-09-10, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Stig Wallin dog för sex år sedan. I övrigt lyser dit inlägg av okunniga rasistslagord. Över 99 procent av alla invandrare dödar inte sina partners och det var det Stig Wallin såg. Han såg individen. Bara för att en neger dödade hans dotter så blev han inte bitter på övriga 99 procenten som lever hederliga liv.

Över 99 procent av alla rasister dödar inte sina partners, men det ignorerade Stig Wallin. Han såg knappast heller individen. Han blev bitter på övriga 99% som lever hederliga liv.
2016-09-10, 09:52
Medlem
Att han tänker så är nog sällsynt väldigt samt att vi på den tiden inte visste så mycket om flyktingar.
Vi andra reagera känslomässigt annorlunda.
Senast redigerad av mikael2 2016-09-10 kl. 09:54.
2016-09-10, 10:03
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Samson-afrikanen som mördade hans dotter-blev enligt obekräftade rykten i tråden om denne här på forumet kvar i Sverige trots utvisningsbeslut.
Undrar om Wallin rentav blev nära vän med honom åren efter mordet?
2016-09-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Varför pratar man aldrig om varför människogrupper som lever i samma land är ganska lika i beteende, lynne, karaktär och levnadsmönster? I moraliska uppfattningar om vad som är rätt och fel utan att det för den skull måste vara en juridisk lag?
Varför kommer det se väldigt lika ut i svenska områden i Sverige och samma gäller för områden som har stor invandring från Mena?

Om det kommer män med en mycket annorlunda kvinnosyn än vad vi i Sverige har, kan man då inte anta och utgå ifrån att detta kommer att skapa problem i möten med svenska kvinnor? Annars, varför har de så mycket problem i sina hemländer med just kvinnovåld och kvinnoförtryck? För att de är präglade, precis som vi här är, av sin kultur och sina föräldrars/förfäders levnadsmönster, vanor, normer och värderingar, och sist men inte minst, gener.

Nej. En enskild, eller några fler, negativa händelser över lång tid säger inte så mycket om en folkgrupp. Men så som Sverige har utvecklats med vissa folkgrupper gravt överrepresenterade inom viss brottslighet, måste ju frågorna tas upp till ytan.

Varför tror Stig Wallin att han är som han är? Har något i hans kultur format honom? Varför är mord och våldtäkter mycket ovanligare bland svenskar?

Han är så enkelspårig i sitt svar (och slaskmedia löves it), för det har aldrig handlat om att hata och tycka illa om någon. Det har handlat, och handlar fortfarande om, att belysa och diskutera kulturella skillnader och genetiska arv, och att alla människogrupper inte är kompatibla eller bra för varandra.

Stig Wallin gjorde det väldigt lätt för sig, den där dagen på 80-talet för så många år sedan. Men han förde inte någonting framåt, han löste inga problem i slutändan, han vidrörde aldrig pudelns kärna. Han fastande i ett anti-rasistiskt limbo i stället.
Indirekt är han medskyldig till varför debatten aldrig kom igång och till varför Sverige brinner nu. Han, och alla andra som honom.

Edit: Jag såg nu att han är död.

Jag anser att Stig Wallin gjorde sig skyldig till andlig lättja.

Mannen som mördade Stigs dotter och hennes kompis var f d barnsoldat från Eritrea eller Etiopien.

Jag tror att Stig omedvetet kände en stor skuld för att hans antirasistiska arbete hade lett till kontakt med barnsoldaten. Den skulden var så stor att han inte orkade erkänna den. Och det var fel. Han borde ha reflekterat mer nyanserat om saken.

T ex: "Jag ville bara väl med mitt antirasistiska arbete. Men det har lett till en fruktansvärd katastrof för Sara och hennes kompis. Jag kanske har undervärderat riskerna med f d barnsoldater från Afrika. De har fostrats till att använda våld så de har kanske lättare att ta till våld än andra har.

Det sägs också att barnsoldaten mördade flickorna för att han trodde att de hade ett lesbiskt förhållande. Jag själv har inget emot lesbiska förhållanden och om det nu var så att min dotter var homosexuell hade det inte upprört mig. Men jag inser att andra människor kan tycka annorlunda. Och att människor som kommer från andra kulturer kanske inte har samma synsätt som jag.

Nu ska jag ta reda på så mycket jag kan om våldsbrott begångna av invandrare. Om det visar sig att de oftare än svenskar begår våldsbrott innebär det större risk för att någon annan dödas så som Sara och hennes kompis dödades. I så fall kommer jag att fortsätta mitt antirasistiska arbete, men ändra fokus, så att man också uppmärksammar våldsbrott av invandrare och söker metoder för att förebygga dem."

Då hade Stig kunnat fortsätta att vara god, men slutat att vara naiv.
2016-09-10, 20:17
Medlem
Herr Wallin, ja. T.o.m från andra sidan graven är han aktiv i samhällsdebatten. En psykolgisk gåta eller kanske inte?
För många år sedan läste jag en bok av Lasse Strömstedt och där hade han en karaktär som var stenhård åklagare som hatade allt vad buset hette. Tyvärr så upplevde han hela det övriga etablissemanget, jurister, poliser, advokater o.s.v. som alldeles för mesiga och toleranta. Då vände han på steken så till vida att ju värre brott GM hade gjort desto mer kämpade han för att lägga ner åtalet och försätt honom på fri fot snarast.
På så sätt hoppades han öppna ögonen på allmänheten för det förslappade rättssamhället.
Jag har alltid fått dessa vibbar av salige Wallin. Han förlorade det finaste han hade åt den påtvingade mångkulturen och istället för att knäckas tog en diabolisk plan form i hans huvud. Han startade en klubb för att få in ännu mer svartingar i landet kanske bara för att sprida pesten till fler och fler hushåll.
Som någon påpekade såg han aldrig så där riktigt övertygande ut när han malde sina floskler som ex. en hjärntvättad AFAit eller MPpolitiker kan göra.
Vem vet, han kanske sitter just nu och vrålar av skratt när förorterna brinner och åldringmördande bidragsparasiter grasserar riket. "-Där fick ni era jävlar!! HA,HA,HA!!!"
2016-09-10, 20:25
Avslutad

Jag håller med dig i det du skriver.
Han riktade fokuset helt snett efter morden.

Hans jobb efteråt borde inte haft något med antirasism att göra egentligen, utan att, om han nu var så intresserad, ta reda på skillnader i kulturer och hur livet och vardagen ser ut för människor i Afrika/Mena. Så han kunde skaffa sig en bild av mördaren och få "förklarliga" skäl till varför det skedde.

Han gömde sig, och kanske sin smärta?, i en organisation som senare tog över hans liv. Tycker det hela känns lite smaklöst, faktiskt.
Senast redigerad av GenesisP 2016-09-10 kl. 21:03.
2016-09-10, 20:31
Avslutad

Så kanske det var en hämnd, egentligen? Som gjorde honom både känd och mer ekonomisk framgångsrik...
2016-11-29, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag anser att Stig Wallin gjorde sig skyldig till andlig lättja.

Mannen som mördade Stigs dotter och hennes kompis var f d barnsoldat från Eritrea eller Etiopien.

Jag tror att Stig omedvetet kände en stor skuld för att hans antirasistiska arbete hade lett till kontakt med barnsoldaten. Den skulden var så stor att han inte orkade erkänna den. Och det var fel. Han borde ha reflekterat mer nyanserat om saken.

T ex: "Jag ville bara väl med mitt antirasistiska arbete. Men det har lett till en fruktansvärd katastrof för Sara och hennes kompis. Jag kanske har undervärderat riskerna med f d barnsoldater från Afrika. De har fostrats till att använda våld så de har kanske lättare att ta till våld än andra har.

Det sägs också att barnsoldaten mördade flickorna för att han trodde att de hade ett lesbiskt förhållande. Jag själv har inget emot lesbiska förhållanden och om det nu var så att min dotter var homosexuell hade det inte upprört mig. Men jag inser att andra människor kan tycka annorlunda. Och att människor som kommer från andra kulturer kanske inte har samma synsätt som jag.

Nu ska jag ta reda på så mycket jag kan om våldsbrott begångna av invandrare. Om det visar sig att de oftare än svenskar begår våldsbrott innebär det större risk för att någon annan dödas så som Sara och hennes kompis dödades. I så fall kommer jag att fortsätta mitt antirasistiska arbete, men ändra fokus, så att man också uppmärksammar våldsbrott av invandrare och söker metoder för att förebygga dem."

Då hade Stig kunnat fortsätta att vara god, men slutat att vara naiv.

"Nu ska jag ta reda på så mycket jag kan om våldsbrott begångna av invandrare".

Jadu, hoppas du har pension. För du lär inte annat ha att göra än att läsa om deras våldsbrott din naiva stackare
2016-11-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Stig Wallin är verkligen ett äkta pk-monster, stöpt i den grövsta form. Han representer en ansenlig del av den svenska befolkningen. Ofta skuldbeläggs politiker eller judar till dagens situation, men vi måste erkänna att svenskar är inte perfekta, ty det finns mången svenskar som påminner om Stig Wallin, även om få kan mäta sig med just honom.

Han dog 2009 https://sv.wikipedia.org/wiki/Stig_Wallin
2016-11-29, 11:47
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wied
Han dog 2009 https://sv.wikipedia.org/wiki/Stig_Wallin

5 i 12 dog han. Någon skickade ett meddelande när han dog 5 i 12 precis som hans rörelse.
Samma typ av meddelande som skickades när Fidel Castro dog på Black Friday, en av kapitalismens riktiga "högdagar".

Undrar fortfarande vad hans dotters kompis föräldrar tycker om det hela (de fick också sin dotter mördad av den homofoba negern) man har aldrig fått höra vad de tycker och de verkar inte ha något alls att göra med 5 i 12 eller PKismen överhuvutaget.
2016-11-29, 14:27
Avslutad
Gud vad äckligt egentligen, att göra karriär på att en invandrare mördade din dotter (och hennes kompis).

Om inte annat, kunde händelsen blivit något slags startskott för diskussionen om VILKA vi plockar in i Sverige. Att det på många sätt är tickande bomber, vars psyken, upplevelser, mentalitet och trauman, vi vet väldigt lite om. Och är det då rätt att utsätta den befintliga befolkningen för det? Nej, är givetvis mitt svar.

T ex mannen som dödade kvinnan i Mölndal. Detta är bara mina egna spekulationer men jag tror att han var rejält psykiskt störd. Att låta honom (och tusentals andra likt honom) vandra omkring helt fritt i samhället är ren och skär galenskap.

Mena/Afrika/Afghanistan har ett rejält våldskapital i sin befolkning, av flera skäl:

-Islam.
-Inavel (vilket bl.a. ger brist på empati, problem med impulskontrollen, lågt IQ).
-Krigsupplevelser.
-Trauman från sexuella övergrepp som t ex Bacha bazi.
-Klansamhällen.

Att det sedan är nästan bara män i sin sexuella prime som kommer gör ju direkt inte saken bättre.

Politikerna, etablissemanget och kultureliten lär sig aldrig av misstagen i det förflutna. De kör på. Landet ska fyllas med arga, hormonstinna araber och afrikaner till vilket pris som helst.
Senast redigerad av GenesisP 2016-11-29 kl. 14:36.
2016-11-29, 14:46
Medlem
Dog 2009 - ingen förlust för oss men för azylkramarna

hur har det gått för GM - tjänar han några pengar -
räddar han några pensioner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här