Varför känner jag inte igen mig i den här beskrivningen i lärareutb
Vad ska det göra då? En utredning? WOW liksom!
Nej, det finns faktiskt saltentor på lärarutb. Ska de ta in engelsk litteratur och svåra böcker för att få hopp statusen på lärareutb? Då kommer pedagogerna sitta med dessa böcker? Vad har man för nytta som pedagog att lära sig svår engelsk litteratur om något? Är det inte bättre att pedagogerna faktiskt lär sig på djupet på olika saker, istället för att använda svår engelsk litteratur?
Varför ska inte lärare gruppredovisa i grupper då faktiskt lärareutb är ett yrke där man jobbar i arbetslag? Uppsatsen skrevs av två personer, eller tre vid mycket speciella tillfällen. Två=Par inte grupp
Sen är han inne på Bolognaprocessen också. Varför ska inte lärare har rätt att äga frågan om den pedagogiska verksamheten i skolan? Varför ska psykologer, och läkare har den rätten? Det borde vara logiskt att alla lärare har rätt att forska. Dessutom finns det risk att det blir ett A och B lag då det kommer bli större status att bli gymnasielärare, än lågstadieläraren. Jag tycker att det ska vara som det är nu att alla pedagoger kan läsa, och ta del av varandras synsätt. Hur ska man då göra när det inte kommer några studenter som vill läsa mot den yngre åldern?
Dessutom kan man ju skratta åt Herr Leijonborg då han tidigare har uttalat sig i frågan om grundläggande nivå, och avancerad nivå. Då han ansåg att grundläggande nivå var på grundskolan, men att avancerad nivå är på gymnasiet.
Barn som är kreativa måste också få ha utlopp för sin kreativa sida. DÄrför är det bra med idrott och hälsa eller andra praktiska ämnen. Just för att alla elever ska känna att de är duktiga på något!
Sen kan en del saker i det nya förslaget också vara bra, så helt fel ute är han inte i allt.