2016-09-04, 21:33
Medlem
Mekonomen Västerhaninge

Vill varna alla för mekonomen i håga (västerhaninge),
Car truck mek heter firman.
Det är en kamelhandlare från mellanöstern som lite fint kallar sig Tony som driver firman och han lurade mig på tusentals kronor genom ett jobb som jag sen ändå fick göra om.. Orkar inte ens skriva mer om det....
/Pantern
Citera
2016-09-08, 02:53
Medlem
Göteborg angered de flesa bilfirmorna där arab ägda e lögnare.
Citera
2016-09-09, 08:17
Medlem
Byta efternamn kan man ju alltid göra Men men..

https://www.blocket.se/folkes-bilar-norr?ca=11

http://www.allabolag.se/850622HMJB/F...h_bilversamhet Bilversamhet va de ja..

http://www.solidinfo.se/foretag/orna...soner/historik
Citera
2016-09-09, 18:46
Medlem
Maximum Car i Örebro, tog bort möjligheten att ge en recension efter jag skrivit sanningen om dom på deras facebook sida. Kopplingen börja lukta bränt på vägen hem och jag kör ca 15 mil om dagen via firman och det finns inte en chans att jag är den som sabbat kopplingen. Slirade inget och åkte direkt till verkstaden som sa att skiten är slut och behöver bytas. Maximum Car vägrar hjälpa med betalningen och säger att jag "godkänner" alla fel på bilen genom köpet osv. Blir aggressiva i telefon och på plats, riktigt usla. Köp ej något där
Citera
2016-09-09, 18:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvensaska
Maximum Car i Örebro, tog bort möjligheten att ge en recension efter jag skrivit sanningen om dom på deras facebook sida. Kopplingen börja lukta bränt på vägen hem och jag kör ca 15 mil om dagen via firman och det finns inte en chans att jag är den som sabbat kopplingen. Slirade inget och åkte direkt till verkstaden som sa att skiten är slut och behöver bytas. Maximum Car vägrar hjälpa med betalningen och säger att jag "godkänner" alla fel på bilen genom köpet osv. Blir aggressiva i telefon och på plats, riktigt usla. Köp ej något där

Tråkigt att höra. Men åkte du till Maximums verkstad eller en annan? Går bilen sönder under eventuell reklamationstid ska man ju vända sig till företaget direkt som sålt bilen, och inte till en annan verkstad.
Citera
2016-09-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tråkigt att höra. Men åkte du till Maximums verkstad eller en annan? Går bilen sönder under eventuell reklamationstid ska man ju vända sig till företaget direkt som sålt bilen, och inte till en annan verkstad.

Dom sa redan på firman att dom ej har en verkstad. Och jag bor ca. 30 mil från firman, så jag kollade ju på en verkstad i min stad först om det ens var något fel eller jag som inbilla mig. Jag gjorde ju ingen lagning eller något, kontaktade dom på maximum car efter jag fått höra av verkstaden att kopplingen är skit och fick då ett otrevligt bemötande om att det är mitt problem och att jag "godkänt" alla fel som kan vara på bilen genom att jag provkörde den 5 minuter och köpte den.
Citera
2016-09-09, 22:51
Medlem
Tydligen mest oärliga bilhandlare i farten och "der dumme swede" köper fortfarande..
När fasen ska der dumme swede lära sig..?
Citera
2016-09-12, 21:15
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Tydligen mest oärliga bilhandlare i farten och "der dumme swede" köper fortfarande..
När fasen ska der dumme swede lära sig..?

Aldrig tydligen. Korkade Svennar finns det gott om säger Araberna och fortsätter att kränga 10 år gamla kärror som dom påstår har rullat 10-12000 mil. Svennebanan nickar glädjande och plockar upp börsen - betalar och tror sig gjort värdens fynd samtidigt som Araberna asgarvar när den korkade Svennen drar iväg med sitt fynd.
Citera
2016-09-19, 02:55
Medlem
Har någon handlat av Mälardalens bilpalats i västerås och kan dela med sig av erfarenhet med dessa?

Har hittat en bil jag är intresserad i men är osäker om dessa är skojare eller ej?
Citera
2016-09-19, 09:22
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aphuset
Har någon handlat av Mälardalens bilpalats i västerås och kan dela med sig av erfarenhet med dessa?

Har hittat en bil jag är intresserad i men är osäker om dessa är skojare eller ej?
Du menar Mälardalens bilPalats, som drivs av Ashraf Abbas Farhood, som förekommer i Lexbase?

Vad tror du själv? Behöver du ens fråga?
Citera
2016-09-26, 19:33
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Funderar på att åka kolla på en bil hos HBG Bilförsäljning. Någon som har några erfarenheter?

http://www.hbgbil.se/index.php

mvh
Citera
2016-09-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwedishEmpire
Funderar på att åka kolla på en bil hos HBG Bilförsäljning. Någon som har några erfarenheter?

http://www.hbgbil.se/index.php

mvh

Styrelseledamot Yassin Halabi.. Jag hade nog letat vidare. Använd Ratsit och kolla vem som står bakom firman. Förekommer även på Lexbase.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in