Citat:
Ingen orsak.
Lycktan|58420894]Tackar så mycket för inputen! Har 6 st DRT på G tillsammans med lite andra spetsar jag vill prova bla Magnus stinger razor modell med sk bleeders för lite mindre vilt. Hört de ska flyga grymt bra i luften, blir kul att se hur de är.
Citat:
Rent generellt gör razor modeller någon skillnad mot mer kirurgiska (släta) egentligen ? Förstår att de kan göra det om de inte går igenom då de verkar "riva upp" där inne så att säga jämförsvis då. Men på en vanlig genomgående träff genom lungor och hjärta, någon skillnad ?
Får prova hållbarheten själv men vad man sett verkar de vara mycket bra där, tiden får utvisa det ärendet.
Får prova hållbarheten själv men vad man sett verkar de vara mycket bra där, tiden får utvisa det ärendet.
Därom tvista di lärde.
Jag antar du menar sågtandning i olika former.
Jag personligen vill inte ha det, då jag slipar mina blad själv vid behov (alla kan inte det), det som är viktigt med en pil som inte ger genomskott är däremot "Trailingedges" dvs. att spetsen har en egg även på baksidan, då den arbetar ut sig när djuret rör sig, och ger ytterligare en sårkanal helt gratis.
Men kör du utbytbara blad, och inte slipar själv, så visst, det är ju inget som hindrar att du använder det.
Citat:
Bergakungen: Ja man kan jaga björn med både båge och armborst förutsatt man vet vad man gör och självklart skjuter ingen med lite vett i huvudet på sitt mål när det rör sig! Liksom jakt ABC.
Har ingen aning om hur mycket tjuvjakt det är i Sverige men skulle tro att båge och armborst står för en försvinnande del av det jämfört med kulvapen. Oroa dig inte för mycket om oss båg o borst skyttar när det gäller det tack. Har redan redogjort att min jakt kommer ske där det är lagligt, trygg nu ?
Har ingen aning om hur mycket tjuvjakt det är i Sverige men skulle tro att båge och armborst står för en försvinnande del av det jämfört med kulvapen. Oroa dig inte för mycket om oss båg o borst skyttar när det gäller det tack. Har redan redogjort att min jakt kommer ske där det är lagligt, trygg nu ?
(Är det tillåtet utomlands och du jagar där, inga problem, mer än möjligen med björnen. )
(Det där visste jag inte ens att det hette något...) tack.