Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Broadheads är fortfarande licensfria såklart, och tja, äga för att man "vill" är inte fel.
Jag har ett större vedträ ståendes ovanpå vapenskåpet som jag borrat små hål i och satt spetsarna i .
Ser ut som en trivsam liten Botanisk trädgård av olika små granar.
Blir fint.
Sen har jag ju inte jagat med alla, jag har spetsar från 125-225 Grains, liksom, men vissa är så estetiskt tilltalande att jag köpt dom bara för prydnad.
Det finns ju (om man inte Robin Hood) en del bra anledningar att inte jaga med pilbåge, därav att det inte är tillåtet. Man skall ju inte bara sätta en tung pil med en effektiv spets i målet, man skall träffa rent också. Framförallt (sägs det) är det svårt att skjuta på rörliga mål.
Men det hindrar ju inte att vilken nisse som helst får inneha såväl båge som pilar och vilka spetsar man vill. Vapenlagstiftningen ställer inga hinder i vägen. Bågskytte är roligt, nästan som vanligt skytte.
Däremot kan snabbt komma i klammeri med rättvisan på andra sätt, om man använder bågen på olämpliga sätt. Jag håller det för troligt att man utan vidare kan bryta mot den sk "knivlagen" relativt enkelt.