Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Så sade de som varnade för Hitler också. Varför ska jag anstränga mig för dig som bara är otrevlig.
Herr Hitler kom till makten via ett smått kuppartat men ändå formelt demokratiskt val 1933.
Efter det så gick utvecklingen fort då han lyckades bygga upp Tyskland militärmakt, avskaffa all form av opposition och göra sig själv till envåldshärskare (führer).
Det intressanta är att han lyckades göra detta med någorlunda lagliga medel genom att bl.a. kringgå de restriktioner som segrarmakterna hade ålagt Tyskland.
Det är en historia som jag tycker ligger SD deras ev. maktövertagande (om jag får använda en något krystad jämförelse) än en muslimdominerad invandring.
Citat:
Kallar folk white Trash med fradga runt munnen, du får hitta någon annan att ta ut ditt dåliga mående på.
Dig har jag inte då inte kallat för WT vad jag vet. Men jag gör ingen hemlighet av att jag uppfattar din samhällssyn som närmast paranoid.
När vi ändå är inne på pajkastarspåret så tycker jag inte att du mår så bra mentalt heller.
Citat:
Jag bad dig peka på väderkvarnarna så kunde jag visa varför de inte är just väderkvarnar.
Men du vill visst inte diskutera utan någon att hata på.
Jag tänker framförallt på det här stycket i ditt inlägg nr:215
Citat:
Väldigt intressant att se på facebook hur många kurder som rapporterar in att de är redo att slåss för Sverige när de kommer. De som är trötta på att vara underst är de som har stridsviljan, inte de som sitter och äter tårta och lever gott och tryggt. Jag tror nog ni inte ens tänker på att de redan är här och terroriserar. Ni fattar inte hur stort stöd IS har bland våra muslimska invandrare. De har inga problem att bita den hand som föder dem. Vi har närt en orm vid moder Sveas barm. De som har blivit bitna av den redan, eller har sett den på sin ort, eller har någon de känner som blivit biten, - de är informerade väljare.
Förutom att du verkar ha svårt att skilja på ord och handling så riktar du en ganska grov anklagelse mot en stor grupp människor.
Här vore det på sin plats med en ordentlig referens som stödjer ditt uttalande om att t.ex. "IS har stort stöd bland våra muslimska invandrare" eller att "de har inga problem med att bita den hand som föder dem".
De "referenser" du har angett hittills är påstådda e-brev från Christer Österman (publicerade här på Flashback, som är ett anonymt diskussionsforum

) samt digitala SD-blaskor.
Även om dina e-brev skulle vara sanningsenliga så kan man fråga sig vad de har för referensvärde.
Är verkligen Christer Österman en auktoritet på området?
Invandringen vi har leder till många problem.
Men att det skulle välla in en massa folk vars syfte och mål är att islamisera Sverige är föga troligt med tanke på den empiri som finns på området.
http://www.theglobeandmail.com/news/world/four-enduring-myths-about-muslims-debunked/article4500103/
Citat:
Jag är btw Universitetsutbildad så dina föreläsningar får dig bara att framstå som löjlig.
Tror du får lite hyrbis nu när du läser på äldre dar.
Ja tyvärr genererar inte per automatik en högskole-/universitetsutbildning något kritiskt tänkande.