Citat:
Ursprungligen postat av
LKVN
Och för att känna till de olika sidorna bör man ha mer på fötterna än vad som hittills framkommit. Den mediala vinklingen baserad på expojkvänner eller fd svärföräldrar
desutom i sorg kommer man inte vidare långt på. Men visst alla får vi gissa så för all del
varsågoda att fåtöljdiagnostisera på det material ni har på hand tillsvidare. Själv behöver
jag mera, mycket mer. Ett förundersökningsprotokoll t ex där vittnen uttalar sig, MGM själv,
brottets art och karaktär offentliggörs mer, samspelet mellan 18-åringens och JM,s, deras
versioner brevid varann, trovärdigheten och tillförlitligheten men såklart alla är vi olika. . .
Vi redogör här bara för vad vi tror, vi kan inte placera henne bakom lås och bom, och när det gäller JM:s personlighet finns det faktiskt tillräckligt med info för att kunna ha en tämligen kvalificerad åsikt. Det känns som att din kritik är riktad mot FB generellt och hör kanske bättre hemma i en annan tråd.
Citat:
Så kan det vara men det är inte så föräldrarna uttrycker sig i media, inte heller IF.
Tvärtom går man ut med sina misstankar och familjemedlemmarna och IF använder sig
av Aki som källa, sorgligt nog är det på honom man stödjer sig i offentlighetens
strålkastarljus.
Aki sa faktiskt bara att ha trodde sig ha blivit "drogad". Att det verkligen rört sig om en substans med avsikten att ha ihjäl honom kan mycket väl, som sagt, ha infunnit sig hos de anhöriga först när den egendomliga drunkningen skett. Det är fullt förståeligt att familjen inte gett sig angående sina misstankar.
Citat:
Oops, känns inte som att jag har med detta att göra alls
Fast jag bemötte ju bara dina egna kommentarer.