2016-09-01, 08:10
Medlem
gato12s avatar
149 spänn för 22 GB i månaden med fria samtal och SMS är fan billigt.
Citera
2016-09-01, 08:48
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
149 spänn för 22 GB i månaden med fria samtal och SMS är fan billigt.

Det blir ju det dubbla efter de fyra första månaderna...
Citera
2016-09-01, 09:17
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det blir ju det dubbla efter de fyra första månaderna...
jo, men ingen bindningstid.

Sen är det väl bara att byta mejl å börja om...
Citera
2016-09-02, 20:41
Medlem
Någon som vet om Hallon bytt APN eller något sista månaderna? Jag har haft
Hallon som mobilt bredband (kontant) och fyllt på till och från. Fyllde iaf på idag igen och försökte ansluta (från Linux) med precis samma inställningar som vanligt men av någon anledning vill det inte fungera.

Då jag även testat ominstallera, annan dist osv så misstänker jag att felet ligger hos Hallon p.g.a det tidigare fungerat utan problem.
Citera
2016-09-05, 09:47
Medlem
Enydrions avatar
Tänkte skaffa kort hos dem, nån som vet om man kan beställa det till vilken adress som helst, eller om det bara går till folkbokföringsadressen?
Citera
2016-09-08, 09:09
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Tänkte skaffa kort hos dem, nån som vet om man kan beställa det till vilken adress som helst, eller om det bara går till folkbokföringsadressen?

Det skickas bara till folkbokföringsadressen... om nån annan undrar (konstigt då man ju verkar förbetala abonnemanget, kan inte riktigt se nån logik bakom det, men det kanske det inte är heller )
Citera
2016-09-08, 19:09
Medlem
Enydrions avatar
Jag kommer troligen skaffa hallons mobila bredband, istället för Telias som jag har nu.

1. låste igår upp Telias 4G dongle (slösade bort en hel tia i onödan för koden, jag hade redan hittat den på internet...)

2. idag just nu surfar jag med tre:s kontantkort, lite sämre mottagning än med Telia, men det får räcka.

3. Baserat på att hallon ska använda tre:s nät så bör jag kunna skaffa hallon... och det ska funka
Citera
2016-09-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Någon som vet om Hallon bytt APN eller något sista månaderna? Jag har haft
Hallon som mobilt bredband (kontant) och fyllt på till och från. Fyllde iaf på idag igen och försökte ansluta (från Linux) med precis samma inställningar som vanligt men av någon anledning vill det inte fungera.

Då jag även testat ominstallera, annan dist osv så misstänker jag att felet ligger hos Hallon p.g.a det tidigare fungerat utan problem.

Jag har samma problem, kommer inte åt nätet genom hallon. Har tappat koll men det har hållit i sig ca. tre veckor nu.
Citera
2016-09-08, 20:04
Medlem
Enydrions avatar
Är det detta APN ni haft tidigare? APN: data.tre.se

när jag kör tre:s bredband just nu så är APN bredband.tre.se
Citera
2016-09-08, 20:25
Medlem
Citat:
Är det detta APN ni haft tidigare? APN: data.tre.se

när jag kör tre:s bredband just nu så är APN bredband.tre.se
Jag har data.tre.se. Jag är dålig på sånt här men nätet har funkat problemfritt tills för ca. tre veckor sedan och jag har inte ändrat några inställningar. Startade nu om telefonen och plötsligt kommer jag ut på nätet men det funkar inte på alla sidor, gjorde random sökningar och bla. expressens sida kom det upp en varning som jag tyvärr inte kommer ihåg exakt vad det stod, något i stil med att det var en osäker sida. Aftonbladet kom jag inte in på alls, google verkade funka, kan det vara så enkelt som att jag bara behövde starta om telefonen?!
Citera
2016-09-09, 09:55
Medlem
Ansluter ni från Linux genom gnome networkmanager även om ni kör en annan miljö än gnome?
Den buggade för mig även med vpn. Fick lägga till samma info flera gånger(ta bort och lägga till igen) innan det blev bra.

Min gissning är att det är något sådant som är fel.

bekräftar att automatisk apn från hallon är för övrigt bredband.tre.se

funkar jättebra och stabilt även efter kusten i norrland. inga avbrott så kan ha datorn på och uppkopplad dygnet runt.

Hallon har stöd för både 4g och 3g via exempelvis olåsta usb modem om någon undrar
(ingen mening att köpa ett låst till 3 nätet som hallon använder ifall man vill byta operatör senare av någon anledning)
Citera
2016-09-09, 10:03
Medlem
Enydrions avatar
tre har lite sämre mottagning här än Telia, så det har kopplat ner till 3G+ under natten från 4G
har beställt en antenn från ebay, så får se om den hjälper upp saken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in