Citat:
Ursprungligen postat av
Arival
Hmmm jobbar du på hallon eller.
Nej mitt hanhavande är kanske i te det bästa, kanske rent av väldigt dåligt. Men det är väl då man ska prata med kundservice eller hur.
Sedan att jag är en omöjlig kund, lol. Nu handlade det ju mera om hallons service eller hur.
Det ska inte ta så lång tid för att få svar. Sedan min kompetens den kan vi ta i en annan tråd. Dessutom varför vara spydig mot mig, hur mår du egentligen
Jag vill ha service om jag köper en tjänst, det spelar ingen roll om det gäller bil, båt, telefon.
Sedan är jag absolut inte otrevlig, men jag är bestämd och ja faktiskt jag kan bli besviken på dålig service.

Hmmm jobbar du på hallon eller. - Nej det gör jag inte !
Dessutom varför vara spydig mot mig, hur mår du egentligen

- Tack bara bra, hoppas du också mår bra
Jag vill ha service om jag köper en tjänst - Hallon är en renodlad lågpristjänst, jag tycker att det funkar bra, men man får ha lite kunskap (men det har de flesta idag), vill du ha bättre eller personlig service så funkar nog 3 bättre, men också MYCKET dyrare.
Sedan - Ja, jag var lite retsam, men de problemen du hade....de var orsakade av dig själv och hade inget med att göra vilken operatör du hade. Att i det fallet skriva "Även jag har hallon men tänker byta nu. Jag reste med familjen till Belgien, väl där så funkade inga telefoner alls." - Alltså.......... det var inte alls konstigt att din telefon inte funkade, skyll inte på operatören.
A - Du hade inte avaktiverat kostnadskontroll. Den kickar såklart in då du ringer med annan operatör utomlands
B - Du hade stängt av roaming, ja hur skulle du kunna få data då ?
Lägger vi ihop A + B så blir det ännu omöjligare..........det var detta som jag tyckte var lite lustigt.
Lågprisbolag som Hallon, Vimla i telebranschen eller Ryan Air, Norwegian i flygbranschen. IKEA - Ta hem paketet och skruva ihop det själv. Vill du ha hemlevererat och färdigbyggt, javisst åk till fina butiken..........men det får du betala för...........Alla dessa bolag kräver mycket mer medvetna kunder än "vanliga dyra" bolag. Det får man ta för givet att folk förstår då använder sig av dessa tjänster. Det är nämligen DU som gör en del av jobbet.
Du har gjort det omöjliga - Valt lågprisalternativet, haft liten kunskap, strulat till det på ett sätt som faktiskt endast varit ditt fel.............................. men ändå velat ha Concierge-hjälp som ska ställa upp för dig direkt !