2016-08-05, 17:44
Medlem
Högst troligt påverkad av tv-reklamen gick jag in och kikade på Hallon. Har ett abonnemng nu hos en annan operatör som jag betalar 169 kr för/månaden . Surfar inte så mycket att jag kommer över 2GB och sms-ar/ringer inte så mycket heller. (Haha åldern är nog avslöjad...). Nåväl, hos Hallon skulle jag bara betala 99 kr i månaden så jag tänkte att det passar mig perfekt. Efter att ha läst recensioner på TrustPilot där de blir rejält sågade och inlägg i denna tråd tycker jag inte att 70 kr mer i månaden är så mycket att ha synpunkter på. Jag fortsätter definitivt med mitt gamla abonnemang.
Citera
2016-08-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Högst troligt påverkad av tv-reklamen gick jag in och kikade på Hallon................

Ditt val, men Hallon funkar för mig och de flesta kanonbra.
Citera
2016-08-05, 18:24
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Högst troligt påverkad av tv-reklamen gick jag in och kikade på Hallon. Har ett abonnemng nu hos en annan operatör som jag betalar 169 kr för/månaden . Surfar inte så mycket att jag kommer över 2GB och sms-ar/ringer inte så mycket heller. (Haha åldern är nog avslöjad...). Nåväl, hos Hallon skulle jag bara betala 99 kr i månaden så jag tänkte att det passar mig perfekt. Efter att ha läst recensioner på TrustPilot där de blir rejält sågade och inlägg i denna tråd tycker jag inte att 70 kr mer i månaden är så mycket att ha synpunkter på. Jag fortsätter definitivt med mitt gamla abonnemang.

Hallon har fungerat perfekt för mig (och hela familjen) under lång tid. Vill du betala mer, fine - gör det.
Citera
2016-08-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Hallon har fungerat perfekt för mig (och hela familjen) under lång tid. Vill du betala mer, fine - gör det.

Du menar det? Jag är fortfarande öppen för förändringar när det gäller abonnemang men kände mig nedslagen när jag läste om att kundtjänsten är så gott som obefintlig. För mig är det rätt så väsentligt för annars känns det som om man är helt ute i det blå med undringar och frågor.
Citera
2016-08-05, 21:54
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Du menar det? Jag är fortfarande öppen för förändringar när det gäller abonnemang men kände mig nedslagen när jag läste om att kundtjänsten är så gott som obefintlig. För mig är det rätt så väsentligt för annars känns det som om man är helt ute i det blå med undringar och frågor.

Hur ofta ringer du din operatör och har frågor? Kan du nämna några exempel på saker du frågat? Tror bara jag har kontaktat min operatör i samband med portering av nummer...
Citera
2016-08-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Hur ofta ringer du din operatör och har frågor? Kan du nämna några exempel på saker du frågat? Tror bara jag har kontaktat min operatör i samband med portering av nummer...

Det händer inte ofta ska jag erkänna men man vill ju ändå känna sig trygg med att det faktiskt går att kontakta nån OM man det är så att man har frågor.
Citera
2016-08-06, 09:23
Medlem
De bryr sig inte om att svara på mail verkar det som och nu har jag valt att flytta mitt nummer till Vimla som iallafall tycks bry sig om sina kunder.
Citera
2016-08-29, 12:13
Medlem
Även jag har hallon men tänker byta nu. Jag reste med familjen till Belgien, väl där så funkade inga telefoner alls. Jag behövde i samma stund göra några banköverföringar men det funkade ju såklart inte eftersom jag inte hade någon operatör. Får nämna att ingen av de andra i familjen hade uppkoppling heller. Vi fortsatte till hotellet, där kopplade jag upp paddan med wi-fi och mejlade hallon, nämnde det här med att inget funkade och att detta var viktigt, bad dem återkomma snarast. Deras chat funkade i te heller provade flera gånger.

Nu kunde vi i alla fall komma åt mina sidor hos hallon, där hade jag själv slagit på kostnadskontroll, vilket var felet, sedan hade jag slagit av roaming också.

Nu ville jag ju ha kostnadskontroll, vill inte ha fakturor som är höga när jag är i utlandet. Nåja, när vi kommer hem till Sveriga igen så kommer ett svar från hallon att jag ska slå av kostnadskontrollen, även roaming i telefonen. 9 dagar senare alltså.

Jag skrev förbittrad ett meddelade till dem där jag förklara hur dålig service de har, under meddelande fältet står det, vi har mycket att göra tack för att du förstår. Vi svarar inom en till två dagar. Jag skrev till dem för 5 dagar sedan och klagade så de lever nog i en egen tidsera.

Jag kommer att byta operatör helt klart. Inte ofta man behöver prata med kundtjänst, men nog fasen ska de kunna nås samma dag. Uselt faktiskt.
Citera
2016-08-29, 14:28
Medlem
Hmmm jobbar du på hallon eller.
Nej mitt hanhavande är kanske i te det bästa, kanske rent av väldigt dåligt. Men det är väl då man ska prata med kundservice eller hur.
Sedan att jag är en omöjlig kund, lol. Nu handlade det ju mera om hallons service eller hur.
Det ska inte ta så lång tid för att få svar. Sedan min kompetens den kan vi ta i en annan tråd. Dessutom varför vara spydig mot mig, hur mår du egentligen

Jag vill ha service om jag köper en tjänst, det spelar ingen roll om det gäller bil, båt, telefon.
Sedan är jag absolut inte otrevlig, men jag är bestämd och ja faktiskt jag kan bli besviken på dålig service.
Citera
2016-08-29, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arival
Nej mitt hanhavande är kanske i te det bästa, kanske rent av väldigt dåligt. Men det är väl då man ska prata med kundservice eller hur.
Sedan att jag är en omöjlig kund, lol. Nu handlade det ju mera om hallons service eller hur.
Det ska inte ta så lång tid för att få svar. Sedan min kompetens den kan vi ta i en annan tråd. Dessutom varför vara spydig mot mig, hur mår du egentligen

Jag vill ha service om jag köper en tjänst, det spelar ingen roll om det gäller bil, båt, telefon.
Sedan är jag absolut inte otrevlig, men jag är bestämd och ja faktiskt jag kan bli besviken på dålig service.

Du har ju service i och med att du betalar för ett abonnemang där du ska få samtal och SMS. Vill du ha kundservice rekommenderar jag en annan operatör som inte pressar priserna just för att begränsa kundservicebiten. Hallon, Halebop, Hallå och andra varumärken är till för att pressa priserna och minimera bolagskostnader i form av kundservice. Vill du ha möjligheten att kunna ha bra öppettider och snabba svar så får du gå till Telenor, Tre, Telia eller Tele2.
Citera
2016-08-30, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arival

Hmmm jobbar du på hallon eller. - Nej det gör jag inte !

Dessutom varför vara spydig mot mig, hur mår du egentligen - Tack bara bra, hoppas du också mår bra

Jag vill ha service om jag köper en tjänst - Hallon är en renodlad lågpristjänst, jag tycker att det funkar bra, men man får ha lite kunskap (men det har de flesta idag), vill du ha bättre eller personlig service så funkar nog 3 bättre, men också MYCKET dyrare.

Sedan - Ja, jag var lite retsam, men de problemen du hade....de var orsakade av dig själv och hade inget med att göra vilken operatör du hade. Att i det fallet skriva "Även jag har hallon men tänker byta nu. Jag reste med familjen till Belgien, väl där så funkade inga telefoner alls." - Alltså.......... det var inte alls konstigt att din telefon inte funkade, skyll inte på operatören.

A - Du hade inte avaktiverat kostnadskontroll. Den kickar såklart in då du ringer med annan operatör utomlands

B - Du hade stängt av roaming, ja hur skulle du kunna få data då ?

Lägger vi ihop A + B så blir det ännu omöjligare..........det var detta som jag tyckte var lite lustigt.

Lågprisbolag som Hallon, Vimla i telebranschen eller Ryan Air, Norwegian i flygbranschen. IKEA - Ta hem paketet och skruva ihop det själv. Vill du ha hemlevererat och färdigbyggt, javisst åk till fina butiken..........men det får du betala för...........Alla dessa bolag kräver mycket mer medvetna kunder än "vanliga dyra" bolag. Det får man ta för givet att folk förstår då använder sig av dessa tjänster. Det är nämligen DU som gör en del av jobbet.

Du har gjort det omöjliga - Valt lågprisalternativet, haft liten kunskap, strulat till det på ett sätt som faktiskt endast varit ditt fel.............................. men ändå velat ha Concierge-hjälp som ska ställa upp för dig direkt !
Citera
2016-08-30, 01:37
Medlem
Jo jag har okunskap om vad kostnadsbegränsning innebar när man skulle utomlands klart mitt eget fel.
Sedan slå av roaming, mitt eget fel helt klart. Ville väl bara gardera mig mot höga räkningar utomlands.

Lite kunskap jo just på detta absolut.

Men visst lågprisbolag absolut. Fast när chatten inte funkar på flera olika tider i två dagar. Sedan tar det 7-8 dagar att få svar på mail. Det är väl här jag tycker det brister i fråga om hallon, sedan min kunskap var usel om just detta visst men det har inget med hallon att göra.

Det står klart på deras egen sida öppettider på chatten dagligen....
Svar på mail 1-2 dagar.....

Kan säga att jag lärt mig massor nu genom att göra fel. Tyvärr så tycker jag hallon brister i service även om jag gör fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in