2016-09-08, 21:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Allt är relativt. Var med en bekant 163 cm, 53 kilo, 2,2 promille märktes inte ens. Släpp den. Edit frisk å 44 år inte missbrukare men hobby drack varje dag sedan 1 år.

Nja, eftersom vi inte vet hur han drack och bara fått ett svar via artikel från blodprov angående promillen, så ska man nog vara försiktig med att konstatera något.
Vikt, mängd, timmar, mat, alkoholvana osv spelar ju en betydande roll.

Skulle man ta starköl och sätta det på en man på 80-90 kilo så krävs det en hel del timmar och mängd för att uppnå promille 1.36. Ska man istället säga att han halsar ölen så går det fortare att nå upp till promillen. Vi vet inte riktigt hur det har gått till.

Att en alkoholiserad person tål mer är ganska känt sedan innan, men hans anhöriga är inte villiga att ta till sig den biten skulle jag tro. Han drack inte mycket heter det. Däremot talar dom om droger men där finns inget svar på vad det rör sig om. Även en person som dricker mycket och ofta kan efter ett visst uppehåll renat sig såpass att den faktiskt är ganska berusad på 1.36.

Drunkningsfall handlar ofta om alkohol som en ingrediens med i bilden.
Senast redigerad av Moosky 2016-09-08 kl. 21:53.
Citera
2016-09-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Självklart, men IF var väldigt sugna på de premier som rullade in med automatik, inte fan räknade de med att få betala ut något, det ingick liksom inte i deras kalkyl, det var pengar in som var intressant.

Från vilket konto betalades livförsäkringen kan man ju fråga sig, om man nu ska återgå till mordet/n?
Citera
2016-09-08, 21:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Håller med -vi vet inte, dock läst i flera artiklar att A** var van vid alkohol enligt bekanta, därav slutsatsen.

Det är jag också, van vid alkohol alltså, men så länge vi inte vet hur A*i söp så kan vi inte dra några rimliga slutsatser, artiklar i all sin ära men de kan ju vinklas i ett visst syfte.
Citera
2016-09-08, 21:51
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Okej, även om hon nu skulle vara korkad (vilket jag själv inte håller för sannolikt) så är det väl väldigt långsökt att den korkigheten skulle ha sin uppkomst i inavel?

Hur menar du?
De trakterna är inavlade sedan lång tid tillbaka. Historia min vän
Och korkad är hon ju bevisligen. En sann dåre.
Citera
2016-09-08, 21:52
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Hur menar du?
Det har jag väldigt svårt att tro. Kvasihistoria möjligtvis.
Citera
2016-09-08, 21:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Från vilket konto betalades livförsäkringen kan man ju fråga sig, om man nu ska återgå till mordet/n?

Det vet vi ju inte, ännu ett mysterium som IF inte behagat att upplysa oss om.

Om det inte kom från A*i,s konto är jag djävligt säker på att det varit ute i media via IF.
Citera
2016-09-08, 21:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Om det inte kom från A*i,s konto är jag djävligt säker på att det varit ute i media via IF.
Jag dristar mig att tro annorlunda då så får väl framtiden visa hur det var. Jag tror att betalarkontot är en av de saker som fått bolaget att reagera, i bästa fall var det ett delat konto men jag tvivlar...
t. o. m. jag skulle reagera om det rasslade iväg ett antal tusenlappar i premie från mitt konto då och då och jag har inte nån vidare koll
Citera
2016-09-08, 21:59
Medlem
BMC64s avatar
Citat:

Nu vill inte jag va en messerschmitter,, men dom var ju gifta, gemensamt konto, bara en tanke
en del gör ju så, delar konto alltså
Citera
2016-09-08, 22:01
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag dristar mig att tro annorlunda då så får väl framtiden visa hur det var. Jag tror att betalarkontot är en av de saker som fått bolaget att reagera, i bästa fall var det ett delat konto men jag tvivlar...
t. o. m. jag skulle reagera om det rasslade iväg ett antal tusenlappar i premie från mitt konto då och då och jag har inte nån vidare koll

Men om hondjuret är dominant då ? å sköter ekonomin, du kan ju inte utgå från alla gör som dej
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Helt ok, jag gissar lite här, IF har ju varit pigga på att driva fallet i media och en sådan godbit att avgiften betalades via ett konto som inte tillhörde A*i skulle de inte missat att droppa, det är då en sak som är säker.

Namnteckningen på försäkringen lyfte de fram men inte vem som stod för fiolerna.
Citera
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Inte adderar man väl ett livstidsstraff på ett annat. Troligen får hon livstid, men det straffet täcker väl båda morden om drunkningen reds ut.

När det gäller drunkningen så är det lite saker jag funderar över!

- Hur lyckas hon lura AP till stugan?

- Vem var de två andra som var där för utom AP, JM och tvillingarna?

- Uppgifterna om de två extra personerna verkar ju trovärdiga, varför han man inte hört något om ett förhör av dessa (eller är den ena död och den andra redan hörd *1)?

- Varför finns bara dukningen och ölburken efter Aki kvar, hade han ätit ensam?

- Bryggan är ju vad man ser på bilderna stor och omgiven av räcken (med öppning för båtplatsen)! Vet någon var vid bryggan han hittades? Var det vid räckena så krävs det mycket kraft att lyfta över kroppen (även om det skall förmodas att han fallit i från båten, men det verkar ju inte stämma. Båten låg ju en bit ut, mot vindriktningen!)

*1 Jag tänker mig att det var föräldrarna som var med,målet ovetandes om JM:s planer, skulle de kanske utgöra alibi och vittne till händelsen. AP luras ut på bryggan, JM går in och säger till föräldrarna (och tvillingarna ) att AP tagit en roddtur. JM har medhjälpare i buskarna som sätter AP ur spel och kastar i honom i sjön!

Inte om hon döms för mordet på Aki efter att hon har avtjänat sitt straff efter mordet på Göran. Skulle det vara så så skulle hon ju även få straffeftergift om hon mördade någon i framtiden.

- Hon har ju redan avtjänat livstidsstraff.
Citera
2016-09-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Hur menar du?

Hon är inte korkad! Tror man det, tror jag inte man förstår uttrycket "korkad". Hon har gjort så mycket skit så jävla länge, och först nu sitter hon (häktad). Bara det i sig bevisar att hon inte är korkad. Vem vet, de kanske inte har så mycket mer än indicier och att bilen kan kopplas till mordplatsen och en jävla massa olika fingeravtryck?

Då kan hon frias för mordet. Hon kommer isf. iaf. torska för skattebrott, grovt osant intygande lr nåt. Alla utgår ifrån att polisen har jättemycket, jag är inte säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in