Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-07-25, 16:51
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Tack för ett bra svar.
Får ta en funderare och kanske ge den en chans till då, se några fler avsnitt.

Det tycker jag du ska göra.
Citera
2016-07-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Att små barn kan bli kränkta, jovisst, det kan jag förstå. Men vuxna människor har jag högre krav på.

Topic: Det jag störde mig på i Pilotavsnittet var att alla karaktärer var som desillusionerade på att överhuvudtaget bekämpa brott. När Dominic West sitter och skriver någon rapport blir reaktionerna från kollegorna som att han gör något sällsynt, typ vad fan sitter du och gör? Jag tyckte det var larvigt helt enkelt. Fortsätter det så framöver i serien eller blir det bättre?

Jag med flera har skrivit det flera ggr i tråden: det tar flera avsnitt innan man kommer in i serien.

I mitt fall så slötittade jag hela första säsongen och kom inte in i det, i brist på annat fortsatte jag titta och en bit in i andra säsongen började jag förstå vilket mästerverk jag negligerat..

Nu har jag sett serien ett antal ggr från start till slut och det är definitivt topp 3 som någonsin skapats.
Citera
2016-07-27, 11:42
Medlem
zerxezs avatar
Något mästerverk är The Wire inte. Förvånansvärt slätstruket och dialogen är ofta väldigt krystad. Finns ingen riktigt nerv i den här serien, trots den höga ambitionen blir det för babbligt och intetsägande. Manusförfattarna bakom The Wire vet egentligen inte vad de vill säga, det ger ett fragmentariskt och schablonartat intryck.
Citera
2016-07-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Något mästerverk är The Wire inte. Förvånansvärt slätstruket och dialogen är ofta väldigt krystad. Finns ingen riktigt nerv i den här serien, trots den höga ambitionen blir det för babbligt och intetsägande. Manusförfattarna bakom The Wire vet egentligen inte vad de vill säga, det ger ett fragmentariskt och schablonartat intryck.

Hade vart intressant att veta vilka serier du håller högt?
Citera
2016-07-27, 14:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Vad tycker du om en den pålagda musiken då? Är den också ett problem?
Citera
2016-07-27, 14:34
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Exempel? Snälla ge mig ett exempel på när dialogen är krystad.

Ok, om man tillhör ADHD-generationen så gör man det.

Bara för att du inte fattar vad David Simon vill förmedla genom The Wire så betyder det inte att han, eller för den delen vi andra, inte förstår det.
Citera
2016-07-27, 18:04
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Exempel? Snälla ge mig ett exempel på när dialogen är krystad.

Ok, om man tillhör ADHD-generationen så gör man det.

Bara för att du inte fattar vad David Simon vill förmedla genom The Wire så betyder det inte att han, eller för den delen vi andra, inte förstår det.

Dialogen är för stel och onaturlig, med krystade försök till kvickheter. McNulty är en riktigt hemsk karaktär tex.
Citera
2016-07-27, 22:25
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Dialogen är för stel och onaturlig, med krystade försök till kvickheter. McNulty är en riktigt hemsk karaktär tex.
Ok, återigen kan jag få ETT exempel på när dialogen är stel och onaturlig?

Personligen kan jag inte komma på en serie/film där dialogen flyter lika naturligt som i The Wire.
https://www.youtube.com/watch?v=pbK5HIfdyWc
Citera
2016-09-08, 19:56
Medlem
Moltas666s avatar
Jag har sett i princip alla bra TV-serier genom åren. Jag har alltid gjort så att jag först tittat på varje enskilt avsnitt (som alla andra normala människor gör) men sen har jag snabbt köpt serien i BD-format (DVD i något fall) i någon passande box. Därefter försöker jag anpassa mitt liv, min familj och mitt arbete så att jag kan se serien i ett sträck, t ex genom att se 4 avsnitt/dag.

The Wire är nog den enda serien som jag knappt sett ett enda avsnitt av. Frågan är...är den prisvärd?

Den finns idag för 499 riksdaler för alla fem säsongerna...

http://cdon.se/film/the_wire%3A_complete_box_-_s%C3%A4song_1-5_(blu-ray)_(20_disc)-27431518
Citera
2016-09-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag har sett i princip alla bra TV-serier genom åren. Jag har alltid gjort så att jag först tittat på varje enskilt avsnitt (som alla andra normala människor gör) men sen har jag snabbt köpt serien i BD-format (DVD i något fall) i någon passande box. Därefter försöker jag anpassa mitt liv, min familj och mitt arbete så att jag kan se serien i ett sträck, t ex genom att se 4 avsnitt/dag.

The Wire är nog den enda serien som jag knappt sett ett enda avsnitt av. Frågan är...är den prisvärd?

http://cdon.se/film/the_wire%3A_complete_box_-_s%C3%A4song_1-5_(blu-ray)_(20_disc)-27431518

Körde precis igenom serien för fjärde gången.

Enda serien (komedi exkluderat) jag sett mer än 2 ggr rakt igenom
Citera
2016-09-08, 20:09
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

Fantastisk serie.
Citera
2016-09-08, 20:10
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Fantastisk serie.

OK...kan du eventuellt göra en kort men effektiv sammanfattning utan att berätta allt?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in