2016-09-07, 21:43
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Just därför att du styckar upp dina inlägg in absurdum. Du dödar vidare debatt genom fulspel när dina argument tryter.

Väx upp och ta det som en man om du anser dig besegrad, och lär dig något på köpet, istället för att köra med fulspel genom att stycka upp inlägg och spamma meningslösa oneliners.

Skriver man inlägg som är av Dostojevskijromanlängd så är det rimliga att besvara alla (eller vissa) åsikter en och en, annars blir det oläsbart för oss läsare som sitter på sidan om.
Citera
2016-09-07, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
haha bra grabbar, tryck till sune. Härliga inlägg
Han är ju förfan sanslös, i verkligheten hade jag trott dessa flashback nyliberaler är sinnessjuka som kör med märkliga argument att folk som vill ha drägliga hyror, ett system som funnits i minst 50 år och fungerat och man är van vid, ska sätta igång att bygga själva, folk som inte kan någonting om byggteknik, artitekt, har inget kapital och antagligen har egna jobb och familjeliv ska bli stora företagare. Haha jävla idioter här på forumet.

1. Ni måste vara lite sakliga med kurt-sune. Ni har slagits och debatterat så mycket i cirklar att kurt-sune just nu företräder någon obskyr form av hippiekommunism medan de som vanligen företräder vänsterkantsåsikter plötsligt blivit ultraliberaler. Visst är det heltokigt, ni kanske borde ta en nypa luft och återgå till originalpositionerna, när ni vilat ut?

2. Det funkar ganska bra på de flesta ställen idag. Det kallas för entreprenad och totalentreprenad. I varenda Brf, kollektiv, villa, gård etc. osv. är det på det viset. Det är bara i HR som folk blir omhändertagna av värden med entreprenörer.

3. Idag kan alla bli stora företagare.
Citera
2016-09-07, 21:59
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Nej, det är precis tvärtom.

kurt-sune tar sig an vart och ett av dina påståenden och synar/besvarar/falisfierar de.

Att du och andra vänstertomtar inte klarar av att bemöta rationella svar, betyder inget annat än att ni ägnar er åt verklighetsfrämmande yrande. Hade det inte varit så hade ni kunnat bemöta kurt-sune.

Nej, kurt-sune försöker tvärtom åstadkomma just en diskussion genom ett sakligt bemötande av dina/era påståenden.
Ni har då möjligheten att sakligt bemöta kurt-sune. Men det klarar ni inte av. Era vanföreställningar bygger på verklighetsfrämmande känslor. Så fort de träffar verkligheten och rationalitet förintas de till atomer.

Därför är ni också svarslösa. Inte en enda gång har ni klarat av en verklighetsförankrad saklig rationell diskussion.

Kurt-sune klarar inte av en saklig diskussion, aldrig gjort och kommer aldrig göra, precis som du. Man brukar se kurt-sune ballar ur när han blir pressad med vissa symboler i sin text, oftast när man trycker på att han ska betala mer.
Han är spårlöst försvunnen och undviker massor av inlägg över mina fullständigt lysande åsikter om sabo kombohus, först till kvarn hyreslägenheter med bibehållen bruksvärdeshyra för att få bort bostadsköerna och mycket annat. jag har flera ggr försökt möta er nyliberaler med bra förslag som löser dom problemen ni skriker om fast med bibehållen standard för arbetare men då är det aldrig intressant haha.
Det lyser så igenom vad ni knäppgökar till nyliberaler är ute efter och hur er människosyn är. Varför vågar ni aldrig stå för vilka förskräcklig människosyn, girighet och skadeglädje mot andra som har det sämre än er som ligger bakom era åsikter? Då kan vi ha en verklig diskussion när ni börjar snacka om hur ni vill att samhället ska se ut och varför ni vill det så, inte bara massa beskrivningar om hur verkligheten ser ut i dagsläget i mångt och mycket som oftast kurt-sune kör med och motsägelsefull logik som jag ganska enkelt bryter ned och sen får inga svar.

För övrigt så når man sanningen genom att vara en människa i balans mellan känslor och rationalitet, mellan marknaden och människovärdet.
Ni nyliberaler och högerkretiner är alldeles för enkelspåriga och försök att vara logiska så ni framstår om autistiska aspbergare och psykopater. Noll empati eller känslor över människors öden. Jag har aldrig sett kurt-sune någonsin diskutera ur ett empatiskt eller känslobaserat perspektiv inom något. Det är inte friskt.

Känslor är inte verklighetsfrämmande, känslor är livet. Känslor har bidragit stort och drivit fram till den fina samhällsutveckling vi har idag och välfärdssstat.
Dom negativa känslorna och sorg man fick av att se hur människor led och hade det svårt när marknadskrafterna rådde på 1800-talet
Senast redigerad av slemhog 2016-09-07 kl. 22:20.
Citera
2016-09-07, 23:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag slutade att svara honom för länge sedan när han börjar med sådant.
Han gör det också då han får svårt att komma med motargument som du påpekade.
Han tar saker ur sitt sammanhang och försöker bygga saker på det.

Exakt vad har jag tagit ur sammanhanget i det jag skrev till Bill Clayton?

Så fort verkligheten kommer in i bilden för vänsterdebattörer åker personangreppen fram eller så är debatten slut.

På Twitter är det inte ovanligt att det blir en block.

Det är vänstern i ett nötskal det...
Citera
2016-09-07, 23:27
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag slutade att svara honom för länge sedan när han börjar med sådant.
Han gör det också då han får svårt att komma med motargument som du påpekade.
Han tar saker ur sitt sammanhang och försöker bygga saker på det.

Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
haha bra grabbar, tryck till sune. Härliga inlägg
Han är ju förfan sanslös, i verkligheten hade jag trott dessa flashback nyliberaler är sinnessjuka som kör med märkliga argument att folk som vill ha drägliga hyror, ett system som funnits i minst 50 år och fungerat och man är van vid, ska sätta igång att bygga själva, folk som inte kan någonting om byggteknik, artitekt, har inget kapital och antagligen har egna jobb och familjeliv ska bli stora företagare. Haha jävla idioter här på forumet.

Låt oss hoppas att kurt-sune tog till sig av det jag skrev och att han slutar upp med sina fula tricks för gott. Att han verkligen lärde sig något om lite bättre debattmoral, istället för att bara köra med någon form av utmattningsteknik mot sina meningsmotståndare när det antingen blir för svårt för honom att hänga med rent intellektuellt eller när argumenten tryter.

Men jag fruktar att han bara tar en liten paus och sen återfaller till samma beteende igen. Men låt oss hoppas på det bästa.
Citera
2016-09-08, 01:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Låt oss hoppas att kurt-sune tog till sig av det jag skrev och att han slutar upp med sina fula tricks för gott. Att han verkligen lärde sig något om lite bättre debattmoral, istället för att bara köra med någon form av utmattningsteknik mot sina meningsmotståndare när det antingen blir för svårt för honom att hänga med rent intellektuellt eller när argumenten tryter.

Men jag fruktar att han bara tar en liten paus och sen återfaller till samma beteende igen. Men låt oss hoppas på det bästa.

Fula tricks = fakta?
Citera
2016-09-08, 01:53
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Fula tricks = fakta?

Kallar du sunes inlägg, till exempel #9877, det är bara ett av många, många, många likadana med sin bisarrt sjuka mängd av styckesuppdelning och tunna meningslösa one-liners för fakta då är du ett lost case.
Senast redigerad av bill clayton 2016-09-08 kl. 01:57.
Citera
2016-09-08, 02:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Kallar du sunes inlägg, till exempel #9877, det är bara ett av många, många, många likadana med sin bisarrt sjuka mängd av styckesuppdelning och tunna meningslösa one-liners för fakta då är du ett lost case.

Han är noggrann och bemöter varje del av inläggen med fakta. Förstår att det känns jobbigt när man inte har torrt på fötterna.
Citera
2016-09-08, 03:40
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Han är noggrann och bemöter varje del av inläggen med fakta. Förstår att det känns jobbigt när man inte har torrt på fötterna.

Du är ett lost case och jag tycker att det är trist att du tar ett sånt lågt beteende som kurt-sune har haft en tendens att hemfalla åt i försvar.

Ni är energitjuvar du och han, och några till, och tar till alla knep för att döda vidare diskussion med olika former av utmattning när ni inte har torrt på fötterna.

Det är trist att ni känner er tvungna att ta till diverse tricks för att döda en diskussion.

Men men ni är som ni är och vill ni fortsätta att köra vidare med ert fulspel så vem är jag att förbjuda det. Jag konstaterar bara att det är allt annat än konstruktivt och vi är alla förlorare när ni väljer att vara destruktiva och bara går in för att döda all diskussion.
Citera
2016-09-08, 04:21
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Marknadshyror fungerar.

I Australien finns marknadshyror och social housing. Ingen hyresreglering. Precis som i andra lander har priserna pa att kopa hus och lagenheter gatt upp i takt med att rantorna gatt ned. I Australien har det dock - till skillnad mot Sverige - lett till att massor av lagenhet for uthyrning byggts och kommit ut pa marknaden. Vilket i sin tur lett till att hyrorna nu sjunker.

Aven det totala mattet pa hur dyrt det ar att bo (andelen av hushallens inkomster som gar till boende) har gatt ned. Det ar helt enkelt inte konstigare an att nar priserna gatt upp sa har producenterna okat takten eftersom de vet att de kan fa betalt senare.

Hur man skall fa Sverige fran dagens sjuka reglerade system till ett friskt marknadssystem ar dock inte helt sjalvklart.

http://www.smh.com.au/business/property/housing-rents-fall-in-australias-capitals-20160809-gqoge9.html
http://www.domain.com.au/news/housing-affordability-improves-to-best-levels-since-2009-new-report-claims-20160906-gr9zdu/

Citat:
Ni är energitjuvar du och han, och några till, och tar till alla knep för att döda vidare diskussion med olika former av utmattning när ni inte har torrt på fötterna.

Alla lasare av traden kan se vem det ar som bemoter pastaenden sakligt och systematiskt. Och vem som skyller sitt misslyckande pa debatteknik. Ett gammalt tips ar att om du far stryk i en debatt sa sluta bara posta. Lipande klagoposter om ohederlig debattteknik funkar bara som en vit flagg och gor att du ser annu mer patetisk ut. Om motstandaren forsoker fula tricks blir det ju enklare att vinna i en skriven debatt som den pa Flashback sa att skylla pa sant ar bara fjantigt och forloraraktigt.
Citera
2016-09-08, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Exakt vad har jag tagit ur sammanhanget i det jag skrev till Bill Clayton?

Så fort verkligheten kommer in i bilden för vänsterdebattörer åker personangreppen fram eller så är debatten slut.

På Twitter är det inte ovanligt att det blir en block.

Det är vänstern i ett nötskal det...

Att dela upp saker mening för mening gör att hela diskussionen får nytt fokus och blir något helt annat eftersom överblicken försvinner. Att du inte lärt dig det säger väl mer om dig än någon annan. Vill du svara på meningar i en text så behåll hela texten intakt och stycka upp ditt svar enbart. Inte det du svarar på.
Citera
2016-09-08, 07:53
Medlem
Citat:
Han är noggrann

Nej det är han inte, hade han varit det hade han inte styckat upp inläggen som in i helvete.

Citat:
och bemöter varje del av inläggen

Som tas ur sitt sammanhang och gör att det blir extremt svårt i en vidare diskussion att veta vad fan det är man pratar om.

Citat:
med fakta.

Åsikter är inte fakta.

Citat:
Förstår att det känns jobbigt

Det känns inte jobbigt, det känns menlöst.

Citat:
när man inte har torrt på fötterna.

Jag har torra fötter, vad snackar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in