Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Nej, det är precis tvärtom.
kurt-sune tar sig an vart och ett av dina påståenden och synar/besvarar/falisfierar de.
Att du och andra vänstertomtar inte klarar av att bemöta rationella svar, betyder inget annat än att ni ägnar er åt verklighetsfrämmande yrande. Hade det inte varit så hade ni kunnat bemöta kurt-sune.
Nej, kurt-sune försöker tvärtom åstadkomma just en diskussion genom ett sakligt bemötande av dina/era påståenden.
Ni har då möjligheten att sakligt bemöta kurt-sune. Men det klarar ni inte av. Era vanföreställningar bygger på verklighetsfrämmande känslor. Så fort de träffar verkligheten och rationalitet förintas de till atomer.
Därför är ni också svarslösa. Inte en enda gång har ni klarat av en verklighetsförankrad saklig rationell diskussion.
Kurt-sune klarar inte av en saklig diskussion, aldrig gjort och kommer aldrig göra, precis som du. Man brukar se kurt-sune ballar ur när han blir pressad med vissa symboler i sin text, oftast när man trycker på att han ska betala mer.
Han är spårlöst försvunnen och undviker massor av inlägg över mina fullständigt lysande åsikter om sabo kombohus, först till kvarn hyreslägenheter med bibehållen bruksvärdeshyra för att få bort bostadsköerna och mycket annat. jag har flera ggr försökt möta er nyliberaler med bra förslag som löser dom problemen ni skriker om fast med bibehållen standard för arbetare men då är det aldrig intressant haha.
Det lyser så igenom vad ni knäppgökar till nyliberaler är ute efter och hur er människosyn är. Varför vågar ni aldrig stå för vilka förskräcklig människosyn, girighet och skadeglädje mot andra som har det sämre än er som ligger bakom era åsikter? Då kan vi ha en verklig diskussion när ni börjar snacka om hur ni vill att samhället ska se ut och varför ni vill det så, inte bara massa beskrivningar om hur verkligheten ser ut i dagsläget i mångt och mycket som oftast kurt-sune kör med och motsägelsefull logik som jag ganska enkelt bryter ned och sen får inga svar.
För övrigt så når man sanningen genom att vara en människa i balans mellan känslor och rationalitet, mellan marknaden och människovärdet.
Ni nyliberaler och högerkretiner är alldeles för enkelspåriga och försök att vara logiska så ni framstår om autistiska aspbergare och psykopater. Noll empati eller känslor över människors öden. Jag har aldrig sett kurt-sune någonsin diskutera ur ett empatiskt eller känslobaserat perspektiv inom något. Det är inte friskt.
Känslor är inte verklighetsfrämmande, känslor är livet. Känslor har bidragit stort och drivit fram till den fina samhällsutveckling vi har idag och välfärdssstat.
Dom negativa känslorna och sorg man fick av att se hur människor led och hade det svårt när marknadskrafterna rådde på 1800-talet