2016-09-08, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.expressen.se/nyheter/expert-om-41-aringens-makes-drunkning/

Här jämför man drunkningen av maken med badkarsmordet.

Måste säga att jag blir förbannad på uppgiften att A*i endast hade låga halter alkohol i blodet. Känns som en medveten förvrängning av sanningen för att tjäna någons syften.

Gjorde rätt att tolka vissa uppgifter med viss skepsis. Nu blir jag ännu mer skeptisk.

A*i hade kommit upp i en ålder där risken för drunkning ökar, särskilt vid alkoholpåverkan och ännu mer om man är "högkonsument". Öppnar verkligen för att det faktiskt var en olycka. Kanske kan alla beskyllningarna mot JM fått henne att flippa. Drunkningen var startskottet till allt annat som hände. Tar förgiftningen med en stor nypa salt.

Samtidigt blev det ju också något lättare att dränka honom, men kan nog tro att han borde ha gjort motstånd och fått en del märken på kroppen.

Ett par länkar för den som vill läsa mer om drunkning:

http://media.trygghansa.se/2-av-3-svenska-man-tror-att-andra-har-storre-risk-att-drunkna/
https://www.msb.se/RibData/Filer/pdf/26620.pdf

Om nu dessutom hennes uppgifter om att det var hon som blev utsatt för utpressning i sexskandalen stämmer så var det ytterligare en hård smäll för en som redan fått massor med stryk. Utfläkt i pressen på det sättet. Eget beteende för all del rätt "ovanligt". Egenmedicinering mot depression? I vart fall finns det flera tveksamheter i grabbarnas berättelse.

Hotet och misshandeln verkar inte helt olika attacken mot föräldrarna. Ett helt vansinnigt projekt av en "synnerligen arg" person, för att uttrycka det försiktigt. Utan särskilt mycket planering.
Senast redigerad av Refraktor 2016-09-08 kl. 02:27.
Citera
2016-09-08, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ekonomin i Pangelius/Pangea
Kan ju bero lite på hur ekonomin ser ut.
Jag har ingen aning, men anta t.ex. att bolaget vid sina placeringar
av barn runt om i ett antal kommuner i Sverige lyckats placera t.ex.
20 barn i 10 olika kommuner. Det blir ca (80-23) x 20 x 10 x 8 =
91 200' (jag räknade på 8 månader) i inkomster. 91,2 miljoner.
Om damerna tagit ut 50' per månad var, så blir det 50 x 4 x 10 =
2 000', 2 miljoner + arbetsgivaravgifter, bilar, kontor, m.m. säg
2,2 mille till. Återstår ca 87 mille, ännu obeskattat. 22% bolags-
skatt, återstår ca 68 mille, beskattade medel.
Jag gissar ju friskt här, men även om det t.ex. vore 10 barn i
5 kommuner (ca 23 mille i inkomst) så skulle det ju räcka till
fickpengar till jul och lite till, även om man kör skumpa och
beluga varje dag...

Avveckla
Om man avvecklar bolaget så kommer beskattningen i huvudsak
att bli som inkomst, först arbetsgivaravgift, sedan löneskatt.
Ganska korkat, om inte tanken är att ge staten återbäring på
flyktingkostnaderna.

Planera lite...
Jag ska inte gå in på det i detalj här, men det finns betydligt bättre
alternativ än att avveckla.

Driva vidare
Även om bolaget är tomt, så är det ju bara att byta namn och köra
vidare, om någon vill. Under förutsättning att bolaget "skött sig",
t.ex. gentemot skattemyndighet och fordringsägare. Jag tror ändå
att jag hellre skulle starta på nytt än att ta över det här bolaget,
såvida jag inte får några mille på köpet...
Ska jag vara helt ärlig så vill jag inte bli flyktingbaron även om
jag skulle få Bert som kollega...

Lägg ner
Om det inte finns högar med kulor i bolaget så är nog det bästa, som
du säger, att lägga ner elendet.

Svårt att veta hur mycket hon fått in. Inkomsterna 2015 angavs ju här i tråden som tämligen modesta. Hon drev väl enskild firma då? Sedan small det snabbt när IVO stängde hennes hem i februari. Måste ha varit svårt att driva någon vettig verksamhet i stormen som följde och kan tro att kunderna drog öronen åt sig.

Men en del guld blev det säkert.
Citera
2016-09-08, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
JM skulle vara i en fas av faktisk depression? Ett tydligt kännetecken på detta är förlust av energi och lust.

JM knullar som en kanin med allt och alla. Hon far mellan Sverige, Thailand och Norge med samma lätthet som vi andra tar bussen till jobbet. Plus allt annat som bara händer.

Faktisk depression. Tjena!!!

Håller med dig igen,ingen depressiv människa skulle orka med det tempot som JM.
Mer troligt att hon har sina maniska perrioder,där allt kan hända.
Citera
2016-09-08, 03:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Det där är inget vad vi vet,men absolut intressant.
Tråkigt då för Johanna om det framkommer via DNAtester att GM inte var biologisk far,då var mordet förgäves.

Skitprat. Är någon född inom äktenskapet så räknas mannen som rättslig fader även om annan biologisk finns. Vill man ändra på det får man gå till rätten.
Och det är inte något försäkringsbolag som bestämmer den processen.
Längre tillbak gjorde man skillnad på rättsliga men icke biologiska barn vid arv men inte nu längre.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-09-08 kl. 03:59.
Citera
2016-09-08, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

A*i hade kommit upp i en ålder där risken för drunkning ökar, särskilt vid alkoholpåverkan och ännu mer om man är "högkonsument". Öppnar verkligen för att det faktiskt var en olycka. Kanske kan alla beskyllningarna mot JM fått henne att flippa.

Hotet och misshandeln verkar inte helt olika attacken mot föräldrarna. Ett helt vansinnigt projekt av en "synnerligen arg" person, för att uttrycka det försiktigt. Utan särskilt mycket planering.

Sen kan du ta in i beräkningen att en högkonsument även tål bra mycket mer, om vi räknar in toleransnivå. Men visst statistik mellan fylla och drunkning har rätt god korrelation. Men allt sker under rätt märkliga omständigheter (dödsfallsförsäkring), uppgifter om förgiftning etc. Men även det är rätt svåra uppgifter. För att konstatera en förgiftning krävs rätt mycket inom vården om man inte vet vilket preparat som använts. Du kan ju köra en drogscreening. Annars får man gissa sig till medel via syrabas-balans. Förhöjt laktat, laktatacidos etc.
Senast redigerad av NervusVagus 2016-09-08 kl. 05:33.
Citera
2016-09-08, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men jobbade hon så länge på soc? Och var det inte länge sedan?

JM började arbeta inom Socialförvaltningen 2007. Hon har arbetat i flera städer. 2012 som familjehemssekreterare i Södertälje. Det var ej en heltidstjänst och hon försörjdes delvis av sina föräldrar. JM bodde då i villan på Vedbergsgatan, E-tuna.
Citera
2016-09-08, 08:43
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Svårt att veta hur mycket hon fått in. Inkomsterna 2015 angavs ju här i tråden som tämligen modesta. Hon drev väl enskild firma då? Sedan small det snabbt när IVO stängde hennes hem i februari. Måste ha varit svårt att driva någon vettig verksamhet i stormen som följde och kan tro att kunderna drog öronen åt sig.

Det ser inte ut som om hon haft EF, bara HB och AB

Joline's Kebaberia Handelsbolag, Bolagsman, (korv/grillvagn), med AP, 2013-10-18 tom. 2014-10-30
pangelius familjehemsvård AB, Styrelseledamot, VD, med LI, bildat 2015-10-07
Eskilstuna vård och boende AB, Styrelsesuppleant, med LI, bildat 2015-10-14
Välkommen hem Sverige AB (2016-02-04 -- 2016-02-29), startbolag som köptes och såldes

Det ser ut som om det varit stor aktivitet på företagsbildande från slutet på 2015
Citera
2016-09-08, 08:44
Bannlyst
Citat:
Måste säga att jag blir förbannad på uppgiften att A*i endast hade låga halter alkohol i blodet. Känns som en medveten förvrängning av sanningen för att tjäna någons syften.

Gjorde rätt att tolka vissa uppgifter med viss skepsis. Nu blir jag ännu mer skeptisk.

A*i hade kommit upp i en ålder där risken för drunkning ökar, särskilt vid alkoholpåverkan och ännu mer om man är "högkonsument". Öppnar verkligen för att det faktiskt var en olycka. Kanske kan alla beskyllningarna mot JM fått henne att flippa. Drunkningen var startskottet till allt annat som hände. Tar förgiftningen med en stor nypa salt.

Samtidigt blev det ju också något lättare att dränka honom, men kan nog tro att han borde ha gjort motstånd och fått en del märken på kroppen.

Ett par länkar för den som vill läsa mer om drunkning:

http://media.trygghansa.se/2-av-3-svenska-man-tror-att-andra-har-storre-risk-att-drunkna/
https://www.msb.se/RibData/Filer/pdf/26620.pdf

Om nu dessutom hennes uppgifter om att det var hon som blev utsatt för utpressning i sexskandalen stämmer så var det ytterligare en hård smäll för en som redan fått massor med stryk. Utfläkt i pressen på det sättet. Eget beteende för all del rätt "ovanligt". Egenmedicinering mot depression? I vart fall finns det flera tveksamheter i grabbarnas berättelse.

Att Aki hade 1,36 promille i blodet är inget att förvånas över, medias jargong har varit ensidig och uppförstorad sen första dag.
Expressen är av värsta sort i denna härva, direkt frånstötande att se hur tidningen försöker idealisera promillehalten genom att
använda sig av förminskade ord som påverkan. När tidningen reducerar promillehalten på detta uppenbara vis är det givet att
att infon stämmer. Två fjuttiga meningar tillägnas det centrala och restrerande av artikeltexten går ut
på att sudda ut siffrorna 1,36.

Hade mord på Aki gått så här lätt att visa som media och IF lagt fram hade polis och ÅK aldrig
nekat att förundersökningen skulle öppnas på nytt, inte heller hade man avbrutit
dödsfallsutredningen i första hand. Det fattar alla som kan tänka resten som inte kan så
börjar tala om manipulation och att alla led i detta utredningsärende direkt ätit ur JM,s hand
och låtit sig själv som person och därtill polisutredningens slutresultat påverkas av hennes
”omvittnade manipulativa” sida.

Att bygga upp en personlighet på en människa med endast folk i hennes yttre omgivning som
ogillar henne är omöjligt. I tidningarnas artiklar figurerar endast Anti-JM personer eller personer
i djup sorg och på det kan inget stabilt och seriöst byggas.

Summa summarum Aki kom till arboga i syfte att festa loss rejält. Vsserligen med ett ex som
han var jätterädd för och som bara några månader tidigare enligt anhöriga och IF hade skjutit
in kanyler i kroppen på honom med ”gift” i syfte att döda karln på deras gemensamma utlandsresa
allt enligt expressen och IF.

Varenda dåre i denna härva blir förminskad, död som levande, i medias jakt på en ensidig vinkling.
Det är fanimig inte bara JM som far ner i avgrunden alla följer tyvärr med tack vare
kvällstidningarnas sjuka besatthet. Stackars arma Aki som fullständigt kastrerats
som person och tyvärr har han inte heller möjligheten att försvara sig som person.

Satana perkele säger jag bara så bissart allt blivit men bättre verkar det skötas i kulisserna
tack och lov. Helt givet att polis och ÅK har mycket jobb framför sig, försvaret likaså och
det är en fröjd att se att hele utredningsteamet nu duckar expressens trakasserier,
varje artikel avslutas numera med att Expressen försökt nå "folket" utan resultat.
Må det fortsätta så.. .
Senast redigerad av LKVN 2016-09-08 kl. 09:06.
Citera
2016-09-08, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Håller med dig igen,ingen depressiv människa skulle orka med det tempot som JM.
Mer troligt att hon har sina maniska perrioder,där allt kan hända.
Jag vet inte om det här heller är relevant men bipolära personer kan, mot slutet av en manisk period, bli väldigt hedonistiska. Utan att egentligen ha någon vetenskap bakom mig, kan jag tänka mig att det beror på att man känner att de signalsubstanser som ger en positiv känsla (dopamin, serotonin, noradrenalin m.fl) börjar sjunka i koncentration och man vill kompensera detta med denna hedonism.
Hedonismen består då främst av droger och sex.

("Konstnärssjälar" som är genuint kreativa (mani) börjar supa då de kreativa ådrorna sinar (predepression), är ett ganska välkänt exempel på fenomenet, )

Om det är applicerbart på JM är kanske möjligt men jag slår inte fast att så är fallet. Man kan ta sig en funderare på om detta passar in här, i alla fall.
Citera
2016-09-08, 09:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Det som angavs tidigare var uttagen lön.
Det säger ingenting om bolagets omsättning.
Jämför t.ex. med JMs pappa och syster, som hoppades uppnå ca 100 mille
i årsomsättning i PFG. De tog naturligtvis inte ut huvuddelen av överskottet
som lön, utan byggde upp ett starkt företag som senare kunde säljas.
Det var så dom och många andra framgångsrika företagare skaffade sig
sitt ekonomiska oberoende.
De flesta entreprenörer med inriktning på att dra sig ur och ta hem en
slant, tar ut ganska liten lön. Det är fördelaktigt att göra förtjänsten
vid försäljningen i stället.
Sedan finns det naturligtvis också de som driver företag ungefär som
"ett kneg", dvs tar ut det dom får in som lön. När vi får se Pangelius/
Pangeas första årsredovisning så får vi veta mer om hur det var för JM.

Citera
2016-09-08, 09:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Att Aki hade 1,36 promille i blodet är inget att förvånas över, medias jargong har varit ensidig och uppförstorad sen första dag.
Expressen är av värsta sort i denna härva, direkt frånstötande att se hur tidningen försöker idealisera promillehalten genom att
använda sig av förminskade ord som påverkan. När tidningen reducerar promillehalten på detta uppenbara vis är det givet att
att infon stämmer. Två fjuttiga meningar tillägnas det centrala och restrerande av artikeltexten går ut

Hade mord på Aki gått så här lätt att visa som media och IF lagt fram hade polis och ÅK aldrig
nekat att förundersökningen skulle öppnas på nytt, inte heller hade man avbrutit
dödsfallsutredningen i första hand. Det fattar alla som kan tänka resten som inte kan så
börjar tala om manipulation och att alla led i detta utredningsärende direkt ätit ur JM,s hand
och låtit sig själv som person och därtill polisutredningens slutresultat påverkas av hennes

Att bygga upp en personlighet på en människa med endast folk i hennes yttre omgivning som
ogillar henne är omöjligt. I tidningarnas artiklar figurerar endast Anti-JM personer eller personer

Summa summarum Aki kom till arboga i syfte att festa loss rejält. Vsserligen med ett ex som
han var jätterädd för och som bara några månader tidigare enligt anhöriga och IF hade skjutit
in kanyler i kroppen på honom med ”gift” i syfte att döda karln på deras gemensamma utlandsresa

Varenda dåre i denna härva blir förminskad, död som levande, i medias jakt på en ensidig vinkling.
Det är fanimig inte bara JM som far ner i avgrunden alla följer tyvärr med tack vare
kvällstidningarnas sjuka besatthet. Stackars arma Aki som fullständigt kastrerats
som person och tyvärr har han inte heller möjligheten att försvara sig som person.

Satana perkele säger jag bara så bissart allt blivit men bättre verkar det skötas i kulisserna
tack och lov. Helt givet att polis och ÅK har mycket jobb framför sig, försvaret likaså och
det är en fröjd att se att hele utredningsteamet nu duckar expressens trakasserier,
varje artikel avslutas numera med att Expressen försökt nå "folket" utan resultat.
Må det fortsätta så.. .

Men vad fan håller utvecklingscentrum och IF på med?

Karln var ju snorfull och alla vet ju att de flesta drunkningsolyckor sker vid båtfärd och höggradig berusning, hur fan kan de tro att någon åklagare ska kunna ro ett sådant fall i hamn?

Vilken djävla advokat som helst kommer att peka på A*i,s promillehalt och säga, "där har ni förklaringen till olyckan" och hur fan ska det kunna motbevisas utan några synliga märken på kroppen?

Snacka om att falla för mediatrycket men när det gäller Marianne Ny har jag inga som helst illusioner.
Citera
2016-09-08, 09:28
Medlem
lasternassummas avatar
JM oskyldig?
Jag tolkar det första av de två av dina inlägg som jag citerar nedan
som att du försöker säga att JM inte är inblandad i mordet på Göran
och mordförsöket på Anki.
Du skriver: "Visst möjligt men knappast troligt."
Det var i ett tidigt skede i utredningen av mordet på Göran.

JM oskyldig, igen?
Jag tolkar det andra av dina inlägg nedan som att du försöker säga
att det är osannolikt att JM mördade Aki. Trots att vi vet om giftemål,
livförsäkring, förgiftning, hot om att mörda och slutligen dödsfallet,
allt inom ca 7 månader.
Detta är också i ett tidigt skede av utredningen.

Jag vill bara försäkra mig om att jag uppfattar dig rätt:
– Vill du nu hävda att JM troligen är oskyldig till att ha mördat Aki,
liksom du tidigare hävdade att JM troligen var oskyldig till att mördat Göran?

Jag skulle vilja tillägga att det som jag strukit under i ditt inlägg nedan
uppfattar jag som att du hittat på. Om inte din avsikt är att ironisera
över hur media vinklar Aki's sista besök i sommarstugan?

Ska JM glorifieras?
Jag hoppas att jag har fel, men jag blir lite orolig om det är så att du
försöker glorifiera JM. Tala om om det är så att jag har fel och att du
inte alls vill glorifiera JM. En glorifiering av JM blir ju lätt att tolka som
en hyllning av hennes handlingar.

Citat:
Här spekuleras det fritt ungefär som i media, inget fel i det förstås. Nu är det hetast spåret alltså JM för att en poliskälla pratar på sidan om med lokaltidningen och säger att en 41-åring är högintressant. Man får onekligen känslan att skvaller-Klang vill rikta blickarna mot just JM och meduia kastar sig tvärt efter pennan för JM vill dom åt för JM har varit dum mot medias favoriter, dom ensamkommande småbarnen.

Hela denna soppa kom alltså att handla om brottsoffrens dottern och som grund för att hon är en potentiell mördare har man ett gäng asylanter som fritt fått spelrum i media oavsett vad dom än vill förmedla och det asylanterna inte får sagt själva hjälper reportrarna mer än gärna att fylla i.

Asylanterna bidrar med sexvideos, våldtäkter och snyfthistorier där dom misshandlats och den
anlitade banemannen kör givetvis Johannas bil på plats för att utföra uppdraget talar media om för
oss för så säger ju faktiskt asylanterna. PK-trams på hög nivå helt utan objektivitet där ÅK och polis lägger ner det ena efter det andra som "barnen" hävdar.

Att ta livet av båda sina föräldrar för hand får nog ses som unikt men å andra sidan här funderas även att JM anstiftat mordet. Visst möjligt men knappast troligt.

Citat:

Må det fortsätta så.. .
Senast redigerad av lasternassumma 2016-09-08 kl. 09:32. Anledning: glorifiering...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in