Citat:
En av Göteborgs mest välkända hbtq-aktivister, Kaj Heino, avled natten till tisdag efter att ha hittats svårt skadad i en lägenhet i Stockholm. Polisen har gripit en man skäligen misstänkt för mord, uppger Göteborgsposten.
Den finlandssvenske hbtq-aktivisten Kaj Heino avled natten till tisdag efter att ha förts till sjukhus på grund av svåra skador. Heino befann sig i en lägenhet i Stockholm och en man som befann sig på samma greps av polisen, misstänk för mord. Mannen anhölls av åklagare under tisdagsmorgonen, skäligen misstänkt för mord.
[...]
QX
Citat:
Ursprungligen postat av
SvinFullGrek
Enligt en bekant till mig som bor granne med brottplatsen ska det röra sig om en buttplugg, modell 7xl som ska ha förts till analys. Min bekant såg hur två poliser kånga på jätte pluggen som låg i en genomskinlig platspåse med en lapp där det stod "Bevismaterial"
Du bör inte lita på din bekanta, då denne far med osanning.
Jag har från säker källa (en person, som i sin yrkesroll, var inblandad i detta under den aktuella natten) fått veta att det handlar om sexuella aktiviteter som gått överstyr. Jag minns inte den exakta ordalydelsen, men hen sa något om att Kaj hade varit fastkedjad.