Citat:
Ursprungligen postat av
Muikkunen
OVPN är unika med sin syn på säkerhet. De kör högre kryptering, bättre säkerhet kring all hårdvara. Bevisar att det inte är något konstigt med den. Samt att de är transparenta med sina drift prognoser.
Men vill du ha högre hastigheter kanske det finns någon annan VPN tjänst. Men då kör det på dålig kryptering, om inte urusel kryptering som man inte bör använda. (Ur säkerhets synpunkt)
Sen hamstrar de även pengar och sätter sina företag i Seychellerna (stavning?).
Så servrarna brukar normalt sett vara överbelastade. För många användare..
Du argumenterar väldigt svepande tycker jag. Låt oss bli mer precisa. Jag funderar just nu (av olika anledningar) på F-secure Freedome och NordVPN. Varför skulle OVPN vara överlägsen dessa två?
NordVPN har fått mycket bra testutvärderingar, men jag har inte testat själv då de endast har pengarna-tillbaka-garanti om man inte blir nöjd. Men om du vill kan även du testa F-secure gratis under 5 dygn och jämföra med ditt OVPN.
Det är det jag gjort.
F-secure:s tjänst är djävligt enkel, bara "installera och glömma", priset är låga 465 kr/år, hastigheten är bra (hos mig jämnt skägg med OVPN), F-secure som företag är välkänt och har hög trovärdighet via andra säkerhetsprodukter. Säkerhetstänket och respekten för din integritet verkar seriös. Saknar dock Kill-switch fn. Du kanske ser fler nackdelar - vad vet jag.
Alla VPN-tjänster har förstås sina fördelar och nackdelar. OVPN är inget undantag. Säkert bra för en del, själv tycker jag dock att de nackdelar jag redan tidigare nämnt här i tråden inte är acceptabla. För mig.
Dessutom, testade också Flashbacks VPN. Deras tjänst är väldigt lik OVPN, verkar ha samma server från Obernetwork AB, men kostar klart mindre - varför då välja OVPN?
OVPN:s beundrare här i tråden är dock alldeles för ensidigt positiva till OVPN för att jag ska svälja det. Är ni alla anställda på företaget, man kan ju nästa undra över det....?