Citat:
Ursprungligen postat av
MrWit
Ingen stress men ser fram emot leveransen.

Här kommer början på min redogörelse för avhandlingen
Clive Barker's Hellraiser Mythology, A critical analysis. Min redogörelse kommer att presenteras här på Flashback i tre till fyra delar. Har inte tid, och orkar inte, skriva allt på en gång. Vill inte heller skriva i förväg emedan det skulle förta den kommenteringskaraktär hos min redogörelse som jag vill åstadkomma. Vidare, tänk på att jag inte kan nåt om litteratur eller litteraturkritik. Jag är en glad amatör som bara gillar att läsa spännande berättelser. Tillrättavisningar emotses visar det sig att jag missuppfattat saker och ting. Och tillrättavisningarna behöver inte ens vara trevliga. För vi är väl på Flashback, eller?
Inledningsvis kan sägas att det verkar vara en licenciatavhandling, inte doktorsavhandling. I nedre högra hörnet av försättsbladet står nämligen nånting på flamländska innehållande ordet
licenciaat. I Sverige skulle arbetet alltså motsvaras av ett arbete för att få den akademiska titeln filosifie licenciat. Filosofie eftersom det rör sig om humaniora. Inte för att jag egentligen kan skillnaden mellan doktor och licenciat, men vad jag kan dra mig till minnes är det arbete som här är ifråga att betrakta som ungefär hälften av vad en doktorand förväntas prestera.
Innan jag övergår till själva avhandlingen, så vill jag säga att jag tycker att den är lättläst trots att den är skriven på engelska, bitvis underhållande och faktiskt också till viss smärre del ger svar på en del funderingar jag haft om Clive Barker och lite av det han skrivit, bland annat