2016-09-07, 15:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Fast de har ändå samma drag mellan näsan och munnen typ gnagare - en extremt smal överläpp. Så förmodligen är de far och dotter trots allt.

https://badoo.com/en-us/johanna.moller.1/photos/

Javisst, så bortbytingtemat bör dumpas.

Det gåtfulla inslaget i den här härvan gör ju lätt att fantasin lätt
skenar iväg när man söker förklaringar. Vi får väl se om vi
får veta mer om varför JM blev den hon blev.

Citera
2016-09-07, 15:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Fast de har ändå samma drag mellan näsan och munnen typ gnagare - en extremt smal överläpp. Så förmodligen är de far och dotter trots allt.

https://badoo.com/en-us/johanna.moller.1/photos/

Javisst, så bortbytingtemat bör dumpas.
Och JM är imho också väldigt lik sin syster vilket jag tycker syns bra på denna bild av UF:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13087842_10209467325178902_2255269036375785645_n.j pg?oh=dd05634aafca48792186cc06de32703b&oe=583F71DF

No more Mrs. Bortbyting. Jag håller med
Citera
2016-09-07, 15:21
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Nja, jag tycker nog också det skvallrar om tankeprocessen bakom. Läser man uttalanden som att "det har säkert med heder att göra" pga att en misstänkt är afgan, då saknar jag ignorefunktionen. Eller "X har stängt sin Facebook nu - h*n är säkert inte oskyldig." Alla spekulationer är inte likvärdiga. (ALLA som har sinnesnärvaro och möjlighet därtill stänger sin Facebook när man uppmärksammas i en sådan här tråd.)'
Nu har du bytt tema, vi diskuterade ju tvärsäkert beteende, inte de innehåll som du tar upp.
Och i vissa fall kan spekulationer om afghansk "heder" absolut vara relevant.
Citat:
Rektorer kan, liksom andra chefer, rekryteras för sin erfarenhet av ledarskap från andra verksamheter. Alla kommer inte från skolan.
Ja, fd militärer måste ju hamna någonstans och Per Gamalielsson var dessutom biträdande utbildningschef på P10 i Strängnäs innan regementet lades ner 2005
Citat:
Om han haft affärer med kriminella personer (och vetat om det) är en annan sak. Har själv inte koll på Uppsalamaffian så jag vet inte hur komprometterande de kontakter du nämner är.
Står ju i tråden.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-09-07 kl. 15:53.
Citera
2016-09-07, 15:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Tack.

Då var det ur världen då. AM har fått förfrågan och accepterat Carlstedt som målsägarbiträde,
hon till och med föreslår honom.

Självklart blir det då svårare att önska byte. Lika självklart är det att Massi visste om detta när
hon till Expressen talade om att Möller aldrig fick frågan om Carlstedt kunde gå från försvarare
till biträde. . .
En fråga om Massi fd. Massi Fritz... Någon som vet anledningen till att AM ville byta till henne? Massi gjorde sig känd genom att ta hand om hedersfall och rent allmänt utsatta invandrartjejer.
Citera
2016-09-07, 15:47
Medlem
Butteris avatar
Nedanstående är klippt ur http://bblat.se/nyheter/nyheter/1.4262475-darfor-brot-pappan-med-41-aringen

– Han var den enda som kunde ryta ifrån mot henne. Samtidigt försvarade han henne alltid utåt och gav henne det hon ville ha, säger en av 41-åringens tidigare sambos som vill vara anonym.

Kvinnans relation med sin pappa präglades av pengar och bekräftelse. Två behov som skulle komma att slita dem isär. I slutet av januari 2009 hamnade kvinnan i en period av nedstämdhet. Hon kontaktade sin pappa.

– Hon sa till honom att hon var i en kris. Då köpte han en ny bil åt henne, säger en annan av 41-åringens tidigare partner.

Den svarta Volvon V50 stod för några veckor sedan övergiven, bucklig och smutsig på en bensinmack i Eskilstuna. En bil som många gånger åkt sträckan ut till det idylliska paradiset utanför Arboga. Där fiskade hon kräftor med sin pappa och lagade middagar. Där hittades pappan knivmördad och mamman svårt skadad den tredje augusti. Ett mord och mordförsök som hon häktades för i fredags.

Hösten 2015 gav hon sig in i familjhemsbranschen på allvar. Det var några månader efter att hennes make drunknat vid samma sommarstuga. En olycka som inte längre rubriceras som en olycka. I stället utreds den som mord. En mordutredning som än så länge saknar en eller flera misstänkta mördare. Dottern startade flera hem för ensamkommande flyktingbarn. Bland annat ett på Järntorgsgatan i Arboga. Där bodde ett tiotal flyktingpojkar från Afghanistan. Samtidigt växte bekräftelsebehovet.

– Det gick som i skov. Hon ville ha tvåhundra procents uppmärksamhet hela tiden. Jag klarade inte av att ge henne det. Jag räckte inte till, säger pojkvännen.

Analys:

- Understruken text: Kan det röra sig om Bipolärt syndrom? Hade hon fel medicin? Hade brotten ägt rum om hon hade fått rätt behandling? Vem behandlade henne (någon skrev ju ut medicin)?

- Fet text: Vem är det som har intervjuats är den de män som har barn med henne?

- Kursiv text: Trots det hemska som har hänt, så kan jag inte låta bli att röras av denna text. Hela familjen hade kunnat leva i en idyll utan problem. Vad var det som gick snett med JM och fortplantades till hennes barn? Varför väljer man att leva i gangstermiljö?

Finns det någon i tråden som vet när det började spåra ur, någon som känt henne som yngre?

I min tankevärld finns det inte en chans att mordet/misshandeln i första hand hade med pengar att göra. Jag är helt övertygad om att föräldrarna efter skandalerna hade fått nog. Jag tror att de hade uppgifter om Ak* drunkning som pekade på att det inte var ett olycksfall. Jag tror att de gett JM ett ultimatum att gå till Polisen och lägga korten på borden inom en viss datum och att detta fick JM att handla i panik.
Citera
2016-09-07, 16:07
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Rykten som florerar i min omgivning är att 41åringen är ett adoptivbarn från Thailand.
Hon ska vara en av dem ca:700 barn som kom hit från Thailand 1974-1975 med falska
papper. När detta uppdagades då stoppades all adoption från Thailand.

I så fall kan hon ju ha sitt ursprung från någon av grannländerna till Thailand.
Försäljning av kidnappade barn från Thailand var ju omfattande då. Pågår än.

Är det någon mer som hört detta ?

Jag har inte följt tråden slaviskt så kanske har jag missat att denna spekulation har uppkommit tidigare. Det är nästan lite förvånande att det tog 577 sidor av tråden innan det spekulerades om att samtliga MGM skulle ha utländskt påbrå! Det brukar väl bara ta några poster innan sådana påståenden börjar dyka upp här på Flashback(må så vara att det vid väldigt många andra tillfällen är sant). Däremot tror jag inte mycket på det i det här fallet. MGM verkar på nästan alla upptänkliga sätt vara en riktig svensk och på lika många sätt en skam för någonting positivt som kan förknippas med Sverige
Citera
2016-09-07, 16:24
Medlem
skuggplutonens avatar
Har säkert varit uppe redan, men enligt 2015 års taxering hade Göran betalat över 100 000 i inkomst av kapital. Nu kan det vara aktier eller fastighet han avyttrat men troligen är det sparat kapital han betalat skatt på.
Johanna har ingen inkomst av kapital och rätt medelmåttig inkomst 2015. 274 800 hade Johanna.
Senast redigerad av skuggplutonen 2016-09-07 kl. 16:31.
Citera
2016-09-07, 16:25
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri

I min tankevärld finns det inte en chans att mordet/misshandeln i första hand hade med pengar att göra. Jag är helt övertygad om att föräldrarna efter skandalerna hade fått nog. Jag tror att de hade uppgifter om Ak* drunkning som pekade på att det inte var ett olycksfall. Jag tror att de gett JM ett ultimatum att gå till Polisen och lägga korten på borden inom en viss datum och att detta fick JM att handla i panik.
Tack för länken.
Jag håller med om att pengar inte var motivet (iaf inte i första hand).
Detta med att föräldrarna visste något om makens död har andra (inkl jag) varit inne på. Men vad skulle det vara? De var ju knappast där när det hände. Klart att de (och systern) kan ha haft sina misstankar. Något som kan kanske kom upp till ytan när livförsäkringen uppdagades. De kanske inte ens kände till försäkringen när Ifs utredare knackade på för att ställa frågor. Men att de sitter med bevis för att Aki mördades tror jag inte.
En annan plausibel faktor till dådet kan ha varit sexskandalen och Johannas nya toyboy. Det är väl inte alls omöjligt att de då fick nog och ville bryta med J för gott. Uteblivet arv kan ha nämnts/hotats med.

Något får mig att tro att iom sexskandalen så rasade tillvaron totalt för Johanna. Allt som var så bra drogs plötsligt undan; relationen till föräldrarna, bolaget, hennes anseende. Den beställda misshandeln på hennes sexoffer tyder på ett besinningslöst hat.
Senast redigerad av vallero 2016-09-07 kl. 16:28.
Citera
2016-09-07, 16:30
Medlem
Citat:
Nedanstående är klippt ur http://bblat.se/nyheter/nyheter/1.4262475-darfor-brot-pappan-med-41-aringen

– Han var den enda som kunde ryta ifrån mot henne. Samtidigt försvarade han henne alltid utåt och gav henne det hon ville ha, säger en av 41-åringens tidigare sambos som vill vara anonym.

Kvinnans relation med sin pappa präglades av pengar och bekräftelse. Två behov som skulle komma att slita dem isär. I slutet av januari 2009 hamnade kvinnan i en period av nedstämdhet. Hon kontaktade sin pappa.

– Hon sa till honom att hon var i en kris. Då köpte han en ny bil åt henne, säger en annan av 41-åringens tidigare partner.

Den svarta Volvon V50 stod för några veckor sedan övergiven, bucklig och smutsig på en bensinmack i Eskilstuna. En bil som många gånger åkt sträckan ut till det idylliska paradiset utanför Arboga. Där fiskade hon kräftor med sin pappa och lagade middagar. Där hittades pappan knivmördad och mamman svårt skadad den tredje augusti. Ett mord och mordförsök som hon häktades för i fredags.

Hösten 2015 gav hon sig in i familjhemsbranschen på allvar. Det var några månader efter att hennes make drunknat vid samma sommarstuga. En olycka som inte längre rubriceras som en olycka. I stället utreds den som mord. En mordutredning som än så länge saknar en eller flera misstänkta mördare. Dottern startade flera hem för ensamkommande flyktingbarn. Bland annat ett på Järntorgsgatan i Arboga. Där bodde ett tiotal flyktingpojkar från Afghanistan. Samtidigt växte bekräftelsebehovet.

– Det gick som i skov. Hon ville ha tvåhundra procents uppmärksamhet hela tiden. Jag klarade inte av att ge henne det. Jag räckte inte till, säger pojkvännen.

Analys:

- Understruken text: Kan det röra sig om Bipolärt syndrom? Hade hon fel medicin? Hade brotten ägt rum om hon hade fått rätt behandling? Vem behandlade henne (någon skrev ju ut medicin)?

- Fet text: Vem är det som har intervjuats är den de män som har barn med henne?

- Kursiv text: Trots det hemska som har hänt, så kan jag inte låta bli att röras av denna text. Hela familjen hade kunnat leva i en idyll utan problem. Vad var det som gick snett med JM och fortplantades till hennes barn? Varför väljer man att leva i gangstermiljö?

Finns det någon i tråden som vet när det började spåra ur, någon som känt henne som yngre?

Hon vill nog bara ha pengar och status. Kanske hon inte fick tillräckligt hård uppfostran?
Citera
2016-09-07, 16:41
Medlem
Citat:

Analys:

Det antyds att JM hade skov. Om det då är bipolär så borde en stor rättspsykiatrisk undersökning göras. Vissa har ju psykosliknande skov och då ka det vara så att dåden skedde under allvarlig psykisk störning. Till skillnad från anti-social och narcissism. Hon borde i alla fall utredas för allas bästa.
Citera
2016-09-07, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tack för länken.
Jag håller med om att pengar inte var motivet (iaf inte i första hand).
Detta med att föräldrarna visste något om makens död har andra (inkl jag) varit inne på. Men vad skulle det vara? De var ju knappast där när det hände. Klart att de (och systern) kan ha haft sina misstankar. Något som kan kanske kom upp till ytan när livförsäkringen uppdagades. De kanske inte ens kände till försäkringen när Ifs utredare knackade på för att ställa frågor. Men att de sitter med bevis för att Aki mördades tror jag inte.
En annan plausibel faktor till dådet kan ha varit sexskandalen och Johannas nya toyboy. Det är väl inte alls omöjligt att de då fick nog och ville bryta med J för gott. Uteblivet arv kan ha nämnts/hotats med.

Något får mig att tro att iom sexskandalen så rasade tillvaron totalt för Johanna. Allt som var så bra drogs plötsligt undan; relationen till föräldrarna, bolaget, hennes anseende. Den beställda misshandeln på hennes sexoffer tyder på ett besinningslöst hat.
Precis så resonerar jag också. Skulle inte förvåna om mordet på pappan har föregåtts av ett telefonsamtal med föräldrarna, där JM blivit skogstokig och redan samma kväll åkt ut till stugan. Tror polisen är ganska säkra på hur det gått till. Bara hoppas att hållbara bevis finns.
Citera
2016-09-07, 17:24
Medlem
Addhocs avatar
Polisens teori: 18-åringen dödade pappan när dottern övervakade
Enligt nya uppgifter till Expressen misstänker polisen att det var den mordmisstänkte 18-åringen som knivskar 41-åringens pappa så att denne dog.

Den unge mannen ska även ha varit den som gav sig på mamman.

Polisen tror också, rapporterar Expressen, att den 41-åriga kvinnan var med vid mordet.

– Man misstänker att hon har gett 18-åringen i uppdrag att begå mord på hennes föräldrar, säger en person med insyn i utredningen till Expressen.

Kvinnan ska själv antingen ha befunnit sig i stugan och kontrollerat att 18-åringen verkligen gjorde det som de kommit överens om eller ha varit kvar i bilen. Polisen anser enligt Expressens uppgifter att det första är det troligaste.

Edit; länken till vlt.se kom inte med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in