Nedanstående är klippt ur
http://bblat.se/nyheter/nyheter/1.4262475-darfor-brot-pappan-med-41-aringen
– Han var den enda som kunde ryta ifrån mot henne. Samtidigt försvarade han henne alltid utåt och gav henne det hon ville ha, säger
en av 41-åringens tidigare sambos som vill vara anonym.
Kvinnans relation med sin pappa präglades av pengar och bekräftelse. Två behov som skulle komma att slita dem isär.
I slutet av januari 2009 hamnade kvinnan i en period av nedstämdhet. Hon kontaktade sin pappa.
– Hon sa till honom att hon var i en kris. Då köpte han en ny bil åt henne,
säger en annan av 41-åringens tidigare partner.
Den svarta Volvon V50 stod för några veckor sedan övergiven, bucklig och smutsig på en bensinmack i Eskilstuna. En bil som många gånger åkt sträckan ut till det idylliska paradiset utanför Arboga. Där fiskade hon kräftor med sin pappa och lagade middagar. Där hittades pappan knivmördad och mamman svårt skadad den tredje augusti. Ett mord och mordförsök som hon häktades för i fredags.
Hösten 2015 gav hon sig in i familjhemsbranschen på allvar. Det var några månader efter att hennes make drunknat vid samma sommarstuga. En olycka som inte längre rubriceras som en olycka. I stället utreds den som mord. En mordutredning som än så länge saknar en eller flera misstänkta mördare. Dottern startade flera hem för ensamkommande flyktingbarn. Bland annat ett på Järntorgsgatan i Arboga. Där bodde ett tiotal flyktingpojkar från Afghanistan. Samtidigt växte bekräftelsebehovet.
– Det gick som i skov. Hon ville ha tvåhundra procents uppmärksamhet hela tiden. Jag klarade inte av att ge henne det.
Jag räckte inte till, säger pojkvännen.
Analys:
- Understruken text: Kan det röra sig om Bipolärt syndrom? Hade hon fel medicin? Hade brotten ägt rum om hon hade fått rätt behandling? Vem behandlade henne (någon skrev ju ut medicin)?
- Fet text: Vem är det som har intervjuats är den de män som har barn med henne?
- Kursiv text: Trots det hemska som har hänt, så kan jag inte låta bli att röras av denna text. Hela familjen hade kunnat leva i en idyll utan problem. Vad var det som gick snett med JM och fortplantades till hennes barn? Varför väljer man att leva i gangstermiljö?
Finns det någon i tråden som vet när det började spåra ur, någon som känt henne som yngre?
I min tankevärld finns det inte en chans att mordet/misshandeln i första hand hade med pengar att göra. Jag är helt övertygad om att föräldrarna efter skandalerna hade fått nog. Jag tror att de hade uppgifter om Ak* drunkning som pekade på att det inte var ett olycksfall. Jag tror att de gett JM ett ultimatum att gå till Polisen och lägga korten på borden inom en viss datum och att detta fick JM att handla i panik.