2016-09-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Prostituerade blir otrevliga för att de måste hantera idioter till män hela tiden. Hade den prostituerade bara haft kunder som är i hennes egen smak istället, så hade det naturligtvis varit annorlunda.

Det är vad jag tror, i alla fall.

Det hade varit optimalt om detta var sanningen. Alla är vi olika, men säkerligen finns det idioter.

Jag tror inte det behövs mer än att köparen inte får som han hade tänkt och får nej. Då upplevs den prostituerade som otrevlig.
Citera
2016-09-06, 19:52
Medlem
Thorster-Brutmans avatar
Prostituerade är väl trevliga och otrevliga i ungefär samma grad som man själv är det. Det blir alltid bäst om man är trevlig, pratsam och skojar lite, helst om saker som inte har med sex att göra. Har något gått snett i hennes humör har jag frågat mig själv om jag var så jävla kul för tillfället egentligen och svaret blir då nästan alltid, att "nej, det var jag inte". Sen finns ju alltid undantag, precis som en del frisörer alltid är sura så finns det naturligtvis prostituerade som alltid är på dåligt humör.
Citera
2016-09-06, 20:06
Medlem
Maxwellanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ja vi tycker olika, och hororna håller med mig tydligen :-).
Ja nio av tio är som dig
Citera
2016-09-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Prostituerade blir otrevliga för att de måste hantera idioter till män hela tiden. Hade den prostituerade bara haft kunder som är i hennes egen smak istället, så hade det naturligtvis varit annorlunda.

Det är vad jag tror i alla fall.

Hur manga arbetande personer kan välja sitt sällskap i arbetet?

En del idioter till män är nog oundvikligt att det dyker upp. Men en prostituerad kan vägra en kund sex. Det finns inga "tvingande" regler .

Det ska nog till en ganska speciell personlighetstyp för att uppskatta detta världens äldsta yrke! En kvinna, som är väldigt intresserad av sex, kan nog ha bättre förutsättningar att gilla jobbet - och att vara trevlig mot kunderna.

Sedan är det inte enkelt att besvara den här fragan. Det finns ju olika kategorier av prostituerade. En lägenhetsprostituerad utan missbruksproblem kan nog vara trevligare än en knarkarbrud pa gatan. Och en del tjejer är säkert alldeles för arroganta för jobbet.
Citera
2016-09-06, 20:13
Medlem
Maxwellanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Här har det minsann blandats in bilaffärer, allmän moral kring sexköpande och det sedvanliga "jag VET för att..."

Hur som. Jag kunde välja mina kunder och valde förstås de som tilltalade mig. Att vara trevlig var absolut minimum. Ett "kan vi ses klockan 21 för BJ och smisk?" går bort.

För min del handlade det inte bara om sex; jag sålde en upplevelse. Jag var och är intresserad av människor och att få träffa olika personer på det sättet var givande. De flesta möten var jättebra och de som var lite mer awkward på ett personligt plan såg jag som en utmaning genom att uppfinna kemi.

Eftersom jag inte kan tala för andra (av uppenbara skäl) så får ni hålla till godo med min erfarenhet och åsikt. Mina kunder var trevliga; annars var de inte mina kunder. Mitt bemötande handlade inte om rena försäljningstekniker. Hade det varit det hade jag inte mått bra som sexsäljare vilket jag inte skulle göra på golvet på Elgiganten heller, om det är så vissa vill jämföra.
Bra att få en åsikt av en som är insatt i yrket.
Det är alltså inte så jobbigt att få frågan hur du mår?
Citera
2016-09-06, 20:17
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorster-Brutman
Prostituerade är väl trevliga och otrevliga i ungefär samma grad som man själv är det. Det blir alltid bäst om man är trevlig, pratsam och skojar lite, helst om saker som inte har med sex att göra. Har något gått snett i hennes humör har jag frågat mig själv om jag var så jävla kul för tillfället egentligen och svaret blir då nästan alltid, att "nej, det var jag inte". Sen finns ju alltid undantag, precis som en del frisörer alltid är sura så finns det naturligtvis prostituerade som alltid är på dåligt humör.

Javisst, jag förstår och kan känna samma sak själv ibland.
Men det finns män, även i min nära omgivning, som inte är utrustade med samma empati.

"Jag bara frågade den jävla horan om hon tog den smash upp i analen" och hon svarade otrevligt

Själv brukar jag inte formulera mig exakt så, och jag har aldrig haft problem med damer

/Antex
Citera
2016-09-06, 20:33
Medlem
Afrolovers avatar
Har tydligen haft tur och aldrig träffat en otrevlig eskort.

Får nog det bemötandet man förtjänar beroende på hur man uppträder själv.

I motsats till vad som ofta sägs i media har de flesta tjejer jag träffat varit, intellegenta, sociala och "street smart".
Citera
2016-09-06, 20:38
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrolover
Har tydligen haft tur och aldrig träffat en otrevlig eskort.

Får nog det bemötandet man förtjänar beroende på hur man uppträder själv.

I motsats till vad som ofta sägs i media har de flesta tjejer jag träffat varit, intellegenta, sociala och "street smart".

Snälla sluta.. Jag mår dåligt när ja inte träffar svarta kvinnor.

Trevliga, sympatiska och förstående kvinnor !

Man blir ju nästan lite kär bara man tänker på det

/Antex
Citera
2016-09-06, 21:45
Medlem
Lisalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwellander
Bra att få en åsikt av en som är insatt i yrket.
Det är alltså inte så jobbigt att få frågan hur du mår?

Nej, absolut inte. Det är visserligen inte viktigt att specifikt få frågan om hur jag mår men om du inte bemödar dig att ge mig ett gott intryck av dig själv skulle jag inte ens svara (vilket en del anser som otrevligt i sig men då skulle sexsäljare inte göra något annat än att författa angenäma "tack men nej tack"-mail).

Å andra sidan skulle jag som kund (vilket jag varit) aldrig träffa en säljare som inte var trevlig i retur. Men jag hade inte heller kontaktat en person som inte framstått som sympatisk redan i sin annons.

Trevlig annons -> trevlig kontakt från potentiell kund -> trevligt svar från säljaren. De går hand i hand om man är ute efter en ultimat upplevelse.

Ärligt talat är det väldigt enkelt - sexarbetare är människor och att diskutera lämpligt bemötande till eller från oss är egentligen ganska sjukt. Inget illa menat mot dig eller andra i tråden som anser att alla förtjänar att bli behandlade som just normala människor. Det är riktat till de som ser oss som några jävla ufon.
Citera
2016-09-07, 09:50
Medlem
Är TS invandrare eller arab?

De flesta KöpeFix-damer Accepterar INTE negrer o araber typ

Inom horeriet är det helt OK o lagligt att vara Razze
Citera
2016-09-07, 15:25
Medlem
Maxwellanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Är TS invandrare eller arab?

De flesta KöpeFix-damer Accepterar INTE negrer o araber typ

Inom horeriet är det helt OK o lagligt att vara Razze
Ursvensk.
Citera
2016-09-07, 19:18
Avslutad
My five cent.

Jag köper mkt sällan sex, men det har hänt.
Bäst funkar sd, ungefär 30-40% svarar på korta trevliga mejl.
Typ "Men hej, du verkar vara spännande. Och jag gillar också (nåt angivet intresse). Skulle vi kunna prata lite om ett SD/sg-upplägg? Vänligen XX"

Motsvarande siffra på rs är 10%. Max. Ärligt tror jag inte ens 10% har läst det skickade.
En av de få som svarat på rs var just lisalit som alltid skriver trevligt här

Jag ser ok ut, är svensk och skriver vänligt.
Jag vet hur att uttrycka mig och har älskarinnor utan cash.
Men tänder på grejen att "skämma bort". Ibland.

Det hela handlar om tillgång/efterfrågan.
Typ 50-1 i behovsratio på köpemarknaden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in