2016-09-06, 22:48
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
TCs ångest.. Han har nog inget med mord eller mordförsök att göra. Kul att media sitter här och glor och sedan tar kontakt med personerna det skrivs om.

Se där undrar vem som hittade TC med sitt ovidkommande "affärs-skvaller"
Citera
2016-09-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
http://www.expressen.se/nyheter/anhorig-41-aringen-gav-spruta-till-maken/

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
- JM har enligt anhörig till A*i gett honom en spruta. Citerar då många inte läser slaskmedia.
//41-åringen, som misstänks ha dödat sin pappa i sommarstugan i Arboga, gav sin förre man en spruta under en Egyptensemester – sedan blev han väldigt sjuk.
Det säger exmannens familjemedlemmar, som också hävdar att han berättade för dem att JM hade förgiftat honom.
– Han fick besöka läkare i både Egypten och Sverige, säger en anhörig.

jag blir ju väldigt förundrad av detta. vadå gav sin förre man en spruta?
det är väl inget man gör?
om nu inte mannen har diabetes eller de båda är kronpundare vill säga.. och jag har inte fått uppfattningen att något av detta är fallet här.
Så varför har han låtit sig injiceras? och på vilket sätt blev han sjuk?
får man i sig insulin så tappar man väl medvetandet så småningom vilket föregås av synbortfall och allmän förvirring. men hur fort det går beror på, finns det ju olika typer, snabb & långverkande. och vad en typ 1 diabetiker berättat för mig så krävs inte mer än max 20 enheter snabbinsulin för att ta kål på en vuxen karl på ca en kvart - 20 minuter, och det "dunstar" sedan bort ur en död på bara några timmar så hittar man inget stickmärke är det i stort sett omöjligt att spåra..
Citera
2016-09-06, 23:01
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4233012-nya-uppgifter-om-exmakens-dod-fragetecknen-hopar-sig

Enligt uppgifter från 41-åringen var det enbart hon, maken och deras två gemensamma barn, som då var drygt två år gamla, som fanns i stugan.
Uppgifter till VLT gör dock gällande att flera fanns på plats, åtminstone två personer till.
- Vi har indikationer på att ytterligare två personer till fanns på plats, två personer i 41-åringens omedelbara närhet, säger en källa med insyn i dödsfallsutredningen.

Två personer i 41-åringens omedelbara närhet. Det tolkar jag som föräldrarna. Om det var föräldrarna så gissar jag på följande scenario.

- JM stämmer träff med AP i stugan. GM och AM skall få träffa barnbarnen och lite saker skall redas ut.

- JM har utan föräldrarnas vetskap planerat drunkningen. Och någon av JM hantlangare lurar i buskarna, medan mötet pågår i stugan, lurar JM ut AP, medhjälparna smyger fram och får AP ur stridbart skick (Pepparspray, kloroform, elpistol eller något annat som inte ger varaktiga avslöjande märken). Medhjälparna transporter ut AP på bryggan, och kastar i honom. Det hoppar själv i och ser till att han drunknar. Och försvinner sedan.

En av medhjälparna skulle kunna vara JM:S dotters man, som skriver på sin FB "gjorde största Misstag I Mitt Live. Önskar om Jag Kunde Ändra på Allt...."

- JM går in igen, när föräldrarna frågar efter AP så säger JM att han tog en tur med båten. Givetvis tycker föräldrarna det hela är märkligt. När drunkningen upptäcks blir föräldrarna chockade och rädda, och börjar misstänka JM, men är inte beredda på att kontakta Polisen ännu.

- Tiden går och det stormar om JM, föräldrarna konfronterar henne, men hon erkänner inte. Efter drygt ett år och IF har börjat forska i drunkningen och livförsäkringen, orkar föräldrarna inte längre. De är beredda att berätta vad det vet om AP:s drunkning. Detta får JM reda på och hon beslutar sig för att förhindra detta.

Om det nu är så, så kommer det troligen fram. AM överlevde ju.

Arrangemanget med att föräldrarna var närvarande kan ha varit ett försök till att få vittnen och alibi.

I så fall så var det inte bara ekonomi som var orsak till mordet/misshandeln. Det var primärt ett sätt att komma undan det förmodade mordet på AP.

-

För att förtydliga, jag menar inte att föräldrarna skulle ha något som helst med JM:S planer att göra. Jag menar att de helt omedvetna om vad JM planerade fick agera vittnen och alibi åt JM, men att de senare började ana oråd. Och när de konfronterade JM om vad som egentligen hänt i stugan förra sommaren, så gick det som det gick.
Citera
2016-09-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej det finns diabetiker som tablettbehandlas.
Men inte med insulin, efter som det är en peptid som bryts ned i magtarmkanalen. Duh!

En typ-1 diabetiker kan inte bilda insulin. Då behövs sprutor. Finns inga tabletter att ersätta med.
En typ-2 diabetiker bildar eget insulin, ofta mer än en frisk människa. Då kan man ge tabletter som påverkar blodsockret på annat vis.
Citera
2016-09-06, 23:14
Medlem
Citat:
För att förtydliga, jag menar inte att föräldrarna skulle ha något som helst med JM:S planer att göra. Jag menar att de helt omedvetna om vad JM planerade fick agera vittnen och alibi åt JM, men att de senare började ana oråd. Och när de konfronterade JM om vad som egentligen hänt i stugan förra sommaren, så gick det som det gick.

det är en väldigt trolig teori. själv hade jag känslan av att hon är i akut behov av pengar av en eller annan anledning. som om hon själv är hotad på nåt vis om inte pengar kommer fram. så när hennes inkomstkälla sinat och föräldrarna inte vill ställa upp blir hon desperat när det blir nej även på livförsäkringen.. men allt i detta är så sjukt...
Citera
2016-09-06, 23:15
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horselegz90
Har vart med om att folks sidor spärrats av polis så den är inte omöjlig. Jag lyfte att deras sidor blivit stängda/spärrade och att jag tror dem är inblandade. Att du är trött eller är grinig och ska jobba natt är inte mitt problem. Det vi alla gör här är att spånar om olika saker kring detta så tagga ner eller gå och lägg dig.

Okej, jag förstår ingenting nu. Jag jobbar inte natt.. Du kanske citerade fel person denna gången, eller så är det ingen hejd på fantasierna alls!
Citera
2016-09-06, 23:21
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Se där undrar vem som hittade TC med sitt ovidkommande "affärs-skvaller"

Det var ju mycket skvaller i det du citerade. Snarare ett konstaterande om min teori att han varken har med mord och mordförsök att göra :,)
Citera
2016-09-06, 23:23
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det där är intressant.
En planerad övernattning - hur troligt är det?
Man kan naturligtvis inte bortse från att Aki kanske sket i om han var full när han körde därifrån.

Han körde inte därifrån. Han dog ju på platsen. I alla fall så är det vad vi hitintills tror.

Något annat som jag tror är av intresse är att han har talat med sin nya tjej via tlf och då har han uppgett att han är i stugan hos JM och tvillingarna och dessutom eventuellt med Julia och hennes sambo. Därför tror polisen att det har funnits fler än Johanna och Aki plus tvillingarna under den aktuella kvällen.
Citera
2016-09-06, 23:29
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Det var ju mycket skvaller i det du citerade. Snarare ett konstaterande om min teori att han varken har med mord och mordförsök att göra :,)

Jag tror inte heller TC är direkt inblandad i Ak*s död. Dock är jag helt övertygad om att han vet mer än han berättar och att han troligen borde plockas in i utredningen om drunkningen.
Citera
2016-09-06, 23:36
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fast då skulle det varit flera barn i stugan. J*lia och hennes make har väl ett barn som var född redan då? Och det som maken ångrade sig på Facebook i oktober 2015 kan lika gärna ha haft med hans och J*lias relation att göra. eller hans egen brottslighet. Varför skulle han ha ångrat mordet på AP flera månader efter att han utförde det, och dessutom på Facebook?

Klimpen var kanske hos hans föräldrar den kvällen som han eventuellt avrättade Aki. Att det tog lite tid för att han ångrade sina handlingar är ju inte så konstigt.
Citera
2016-09-06, 23:42
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagnebrus
det är en väldigt trolig teori. själv hade jag känslan av att hon är i akut behov av pengar av en eller annan anledning. som om hon själv är hotad på nåt vis om inte pengar kommer fram. så när hennes inkomstkälla sinat och föräldrarna inte vill ställa upp blir hon desperat när det blir nej även på livförsäkringen.. men allt i detta är så sjukt...

Jag tänker så här: Mordet/mordförsöket på föräldrarna var ingen lösning på akuta ekonomiska problem, det kunde väl inte ens JM tro. Det tar tid med arv. Det måste finnas ett annat mer akut problem för JM som utlöste morden än just ekonomi.

Jag tänker då på att föräldrarna hade någon information som hade med AP:s, drunkning att göra. Och vid tiden före mordet hade de fått nog (sexskandalerna mm. fick bägaren att rinna över) och meddelade JM att nu är det slut, vi kommer att gå till polisen med vad vi vet.
Citera
2016-09-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Klimpen var kanske hos hans föräldrar den kvällen som han eventuellt avrättade Aki. Att det tog lite tid för att han ångrade sina handlingar är ju inte så konstigt.
Är den här J*far J*fars föräldrar i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in