http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4233012-nya-uppgifter-om-exmakens-dod-fragetecknen-hopar-sig
Enligt uppgifter från 41-åringen var det enbart hon, maken och deras två gemensamma barn, som då var drygt två år gamla, som fanns i stugan.
Uppgifter till VLT gör dock gällande att flera fanns på plats, åtminstone två personer till.
- Vi har indikationer på att ytterligare två personer till fanns på plats,
två personer i 41-åringens omedelbara närhet, säger en källa med insyn i dödsfallsutredningen.
Två personer i 41-åringens omedelbara närhet. Det tolkar jag som föräldrarna. Om det var föräldrarna så gissar jag på följande scenario.
- JM stämmer träff med AP i stugan. GM och AM skall få träffa barnbarnen och lite saker skall redas ut.
- JM har utan föräldrarnas vetskap planerat drunkningen. Och någon av JM hantlangare lurar i buskarna, medan mötet pågår i stugan, lurar JM ut AP, medhjälparna smyger fram och får AP ur stridbart skick (Pepparspray, kloroform, elpistol eller något annat som inte ger varaktiga avslöjande märken). Medhjälparna transporter ut AP på bryggan, och kastar i honom. Det hoppar själv i och ser till att han drunknar. Och försvinner sedan.
En av medhjälparna skulle kunna vara JM:S dotters man, som skriver på sin FB "gjorde största Misstag I Mitt Live. Önskar om Jag Kunde Ändra på Allt...."
- JM går in igen, när föräldrarna frågar efter AP så säger JM att han tog en tur med båten. Givetvis tycker föräldrarna det hela är märkligt. När drunkningen upptäcks blir föräldrarna chockade och rädda, och börjar misstänka JM, men är inte beredda på att kontakta Polisen ännu.
- Tiden går och det stormar om JM, föräldrarna konfronterar henne, men hon erkänner inte. Efter drygt ett år och IF har börjat forska i drunkningen och livförsäkringen, orkar föräldrarna inte längre. De är beredda att berätta vad det vet om AP:s drunkning. Detta får JM reda på och hon beslutar sig för att förhindra detta.
Om det nu är så, så kommer det troligen fram. AM överlevde ju.
Arrangemanget med att föräldrarna var närvarande kan ha varit ett försök till att få vittnen och alibi.
I så fall så var det inte bara ekonomi som var orsak till mordet/misshandeln. Det var primärt ett sätt att komma undan det förmodade mordet på AP.
-