2016-09-06, 20:56
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
JM:s beteende påminner lite om trippelmördaren Z*ran Rad*novic, "pyramidspels-bedragaren" som slog ihjäl sina kunder. Drivkraften är sannolikt ren desperation i kombination med en psykopatisk läggning.

Faktiskt, bra jämförelse. Lika klantiga och pengakåta
Citera
2016-09-06, 21:01
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K
Jag tror honom också. Han har säkert kass moral o när JM ringde o berättade om vilka pengar som fanns i asylbranchen nappade han säkert. Men till att vara inblandad i i hela cirkusen runt JM krävs mer än att ha taskig moral. Gissar att dom två som sitter är dom som ska sitta, sen är det en till som hjälpt till med drunkningen. Och vem i den närmaste kretsen det är, det vet polisen redan.
Ja angående mordet på Göran och mordförsöket på hans fru är jag övertygad att dom har rätt personer.
Drunkningsolyckan är mera intressant nu.
Vad säger dektektiverna! Är hetaste spåret där fortfarande andra ensamkommande?
Vad tror ni om rektorn?
Citera
2016-09-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Ja angående mordet på Göran och mordförsöket på hans fru är jag övertygad att dom har rätt personer.
Drunkningsolyckan är mera intressant nu.
Vad säger dektektiverna! Är hetaste spåret där fortfarande andra ensamkommande?
Vad tror ni om rektorn?

Som jag skrev lite tidigare i tråden så är J*lia och hennes sambo garanterat misstänkta. Hennes Facebook har blivit helt spärrad och hennes sambos med plus att hans andra profil är borttagen.
Citera
2016-09-06, 21:07
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horselegz90
Som jag skrev lite tidigare i tråden så är J*lia och hennes sambo garanterat misstänkta. Hennes Facebook har blivit helt spärrad och hennes sambos med plus att hans andra profil är borttagen.

Kan ju vara så att de spärrat dem för att de inte vill fläka ut hela sitt liv för oss?

Men, jag kan av andra skäl se dem som potentiella medhjälpare. Dottern har haft problem under tonåren och snubben ser ju ut som vilken halvkriminell babbelito som helst.
Citera
2016-09-06, 21:12
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Tack nu när du skriver det så, seg i skallen idag.
Mycket intressanta uppgifter och förhoppningsvis kommer väl tillslut rättvisan ikapp dessa.
Har väl varit spekulationer om pengar, men jag har känslan att mordet på Göran hänger ihop med drunkningen.
Citera
2016-09-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Kan ju vara så att de spärrat dem för att de inte vill fläka ut hela sitt liv för oss?

Men, jag kan av andra skäl se dem som potentiella medhjälpare. Dottern har haft problem under tonåren och snubben ser ju ut som vilken halvkriminell babbelito som helst.

Konstigt att den andre systern Am*nda inte gjort de då, eller något annat barn. Precis som JMs egen Facebook blev spärrad eller 18åringen så tror jag inte de själva har spärra dessa utan polisen eller dylikt av någon anledning. Deras liv är ju redan ute här så..
Citera
2016-09-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag tror honom. Det verkar vara så det går till i den här branschen.

Bra Thomas, annars hade det gått illa. Då fanns risk att diverse journalister, både frilansare och andra hade hängt på låset.

Han verkar trovärdig.
Citera
2016-09-06, 21:16
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Konstigt att den andre systern Am*nda inte gjort de då, eller något annat barn. Precis som JMs egen Facebook blev spärrad eller 18åringen så tror jag inte de själva har spärra dessa utan polisen eller dylikt av någon anledning. Deras liv är ju redan ute här så..

Det är väl högst individuellt hur man agerat? Det är allt jag säger, att det skulle vara något slags "bevis" på att de är skyldiga känns ju lite förhastat att säga. Polisen skiter nog fullständigt i folks facebooks..
Citera
2016-09-06, 21:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Hur gammal är Ju*s barn då? Hon måste antingen ha varit extremt höggravid eller haft ett väldigt litet spädbarn för 13 månader sen. Hur skulle hon ha kunnat spela nån roll i A*s död?
Två hyfsat våldsvana unga män kan däremot med enkelhet dränka en man på meterdjupt vatten.
Citera
2016-09-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Det är väl högst individuellt hur man agerat? Det är allt jag säger, att det skulle vara något slags "bevis" på att de är skyldiga känns ju lite förhastat att säga. Polisen skiter nog fullständigt i folks facebooks..

Tror inte de skiter i vad som händer här på på forumet. Och de har även skyldigheter mot de misstänkta till en dom har fastslagits. Därav vill de nog inte att folk snokar och hänger ut folk, speciellt inte misstänkta under utredning. Säger inte att någon är skyldig men i min uppfattning står J*uli närmare JM än tex. Am*nda gör. Dels pga hon skrevs in i ett av företagen sen är inte ens Am*nda vän med JM på facebook, har en känsla av att hon står närmare sin far.
Citera
2016-09-06, 21:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Varför denna hybris hos JM?

Situationen inför mordet i sommarstugan är den att försäkringsbolaget If vägrat betala ut en livförsäkring till JM. Man misstänker mord.

Varför i hela världen planerar JM då ett nytt brott så präglat av alla misstag som går att göra.

1) Hon väljer samma mordplats som vid det tidigare dödsfallet. Urkorkat

2)Offren är återigen närstående personer. Sanslöst

3) Brottet genomförs utan att något blir stulet och utan skadegörelse på huset. Något som i 9 fall av 10 vid mord riktar misstankarna mot närstående. Mycket riktigt blir också frun AM misstänkt, men strax riktas intresset mot dottern JM. Dumt

Ovanstående och ytterligare misstag är svårförklarliga. Det verkar nästan som om JM är likgiltig för om hon åker dit.

Så är det nog inte, men JM verkar oförmögen att tänka en enda vettig tanke och därmed blir besluten därefter.

Intressant är att samma mönster visar sig i historien med de sexutnyttjade flyktingungdomarna. Istället för att låta historien försvinna in i glömskan väljer hon att hämnas med misshandel.

Känslodrivet och maniskt beteende utan minsta eftertanke. Har JM alltid fungerat så?
Jag kan inte svara på den frågan, men visst förekommer ord som "impulsstyrd", "psykopat", "maniskt behov av pengar", "skrupelfri" etc när man går på djupet i denna soppa. "Har OJ Simpson m fl kommit undan med mord så kanske jag kan också" verkar JM ha tänkt, obs spekulation.

Påminner mig lite grann om mordförsöket på Greve Piper, där spekulationerna gick kring Pipers exfru som påstods ha anlitat en hitman (han överlevde m svåra skador och "the hitman" åkte dit men inte planeraren, om det nu fanns en sådan).
Citera
2016-09-06, 21:26
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Tack nu när du skriver det så, seg i skallen idag.
Mycket intressanta uppgifter och förhoppningsvis kommer väl tillslut rättvisan ikapp dessa.
Har väl varit spekulationer om pengar, men jag har känslan att mordet på Göran hänger ihop med drunkningen.
Allt detta handlar om pengar. Mordet på farsan sker 9 dagar efter att det blev avslag på livförsäkringen. Så det började nog bli lite tomt i MGMs kassakista kan man anta. Och maken var nära att dö i förgiftning en månad efter att den fullmaxade livförsäkringen togs, som senare visade sig innehålla en förfalskad namnteckning från maken. Men snuten gjorde ju helt sjuka misstag i detta fallet i början så man får väl se vad det blir av det här? Asylturisten lär nog åka dit men JM kan nog kanske klara sig. Snuten sumpade ju "drunkningen" också så det här är långt ifrån klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in