2016-09-06, 19:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Finns det inte en drog som heter skopolamin? Den används av maffian för att försätta mordoffer i ett viljelöst och zombieliknande tillstånd. Jag har aldrig hört talas om att den används i Sverige visserligen. Men omöjligt är det inte.
Jag tittar på spanska serier som som Senora acero där använder de skopolamin. Eller Sin senos si hay paraiso där Pereira i Colombia utpekas som tillhåll för maffia.
TC har enligt egen uppgift vänner i Pereira.
Tänk om de förgiftade A*i med skopolamin så han blev utan vilja och sedan dränkte honom?
Ja, den drogen är inte att leka med minsann vilket framgår här nedan i länken.

Inte för att det är vidare sannolikt att man lyckats peta i vederbörande sån här skit, men
skulle det verkligen ha hänt så skulle man då faktiskt kunnat ha fått denne att självmant
kliva i vattnet och sen inga större problem för en eller två att verkställa det som var
planerat att ske i sena augustiaftonen.

Citat:
Skopolaminet gör den som tar ämnet fullständigt medgörlig - och alla minnen
från ruset försvinner. Detta gör drogen idealisk för tjuvar och våldtäktsmän.
Drogen kan bland annat stoppas ned i en drink på krogen - och offret kan sedan
hjälpa till att tömma sitt eget hem eller bankkonto.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/vbstv/article11624221.ab
Citera
2016-09-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Pangea är väl latin eller grekiska för "hela jorden" dvs innan kontinenterna gled isär?
Ja Pangea är klassisk grekiska och betyder just "hela jorden" som du skriver och det har fått ge namn åt den tidigaste kontinentalbildningen som sedan splittrats till dagens världsdelar.

Namnet är givetvis en hänvisning till att man tar emot boende från hela världen.

(Skönt att få alla korkade spekulationer runt namnet, ur tråden . . . . )
Citera
2016-09-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja Pangea är klassisk grekiska och betyder just "hela jorden" som du skriver och det har fått ge namn åt den tidigaste kontinentalbildningen som sedan splittrats till dagens världsdelar.

Namnet är givetvis en hänvisning till att man tar emot boende från hela världen.

(Skönt att få alla korkade spekulationer runt namnet, ur tråden . . . . )
Ja. Knappast relevant i målet.
Citera
2016-09-06, 19:59
Medlem
Blir helt snurrig av ordningen på inläggen här men nu har iaf ekuriren gått ut med mer info från TC. (Går inte att länka men ekuriren.se)
Citera
2016-09-06, 20:05
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betvet
Blir helt snurrig av ordningen på inläggen här men nu har iaf ekuriren gått ut med mer info från TC. (Går inte att länka men ekuriren.se)

TCs ångest.. Han har nog inget med mord eller mordförsök att göra. Kul att media sitter här och glor och sedan tar kontakt med personerna det skrivs om.
Citera
2016-09-06, 20:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Personligen har jag väldigt svårt att tro att JM planerar något mord på mannen om föräldrarna samtidigt skulle vara på plats.
Om det fanns fler på plats den där ödesdigra natten så var det nog dotter med kille.

Det är min teori också, det verkar helt absurt att föräldrarna skulle på något vis vara inblandade i en sådan händelse, då är JM,s dotter och svärson mer lämpliga kandidater.
Citera
2016-09-06, 20:10
Medlem
Med tanke på att JMs barn J*lia och hennes sambos Facebook konton helt har blivit spärrade, plus hans andra konto har helt tagits bort kan man ju chansa på att dem två har något med allt detta att göra. Plus att hon var inskriven i styrelsen (kanske av JM) men TC helt har backat och inte vill ha något med detta att göra och ångrar sig nu efter han fått hört allt. Kan man nog nu sluta skriva om TC och fokusera mer på J*lia och hennes sambos del i allt.
Citera
2016-09-06, 20:12
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
25-åringen borde vara J*far J*fari. Observera att det också finns en annan 25-årig Eskilstunabo som misstänktes tidigare för misshandeln, och dessutom är Am*ndas pojkvän R**and också 25 år.
Är det inte samma person? Han har Imran Ali - Jafar Jafari på Facebook, tolken som jobbade bl.a på Johannas boende. r**and alltså? Kan du länka Facebook med*?

Edit jag blandar ihop Julia å Amanda va?
Senast redigerad av Pandalina4 2016-09-06 kl. 20:19.
Citera
2016-09-06, 20:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
TCs ångest.. Han har nog inget med mord eller mordförsök att göra. Kul att media sitter här och glor och sedan tar kontakt med personerna det skrivs om.
Ångest? Ja det är så synd om "företagaren" (fick bli chef i mamsens firma):
Citat:
– Hon frågade mig om jag var intresserad av att driva något extra vid sidan av och jag tänkte att det kan jag väl göra.
Så naiv och korkad är inte ens han att han trodde det handlade om nån vanlig verksamhet. Men för dom pengarna är man ju beredd att gå över lik sägs det. Eller leva högt på skattebetalarnas bekostnad.
Jag tycker inte ett dugg synd om honom... champagnekorken fick lära sig lite om the cost of doing business och att det ligger mer i att vara en förebild än en polerad käft. Har han lärt sig något så ger han inga fler intervjuer.
Och vad journalisterna skriver får dom väl själva ta ansvar för, dom kan krita den på sin berömda pressetik.

(och om du undrar över relevansen så är den att jag möjligen har en poäng om hela den korrupta industri som göder såna här påfund. Och får folk att gå över alla vettiga gränser)
Senast redigerad av DreamTwister 2016-09-06 kl. 20:20.
Citera
2016-09-06, 20:20
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ångest? Ja, det är så synd om "företagaren" (fick bli chef i mamsens firma):

Klart man får ångest när man hamnat under luppen, skulle inte du få det? Ingen har sagt att det är synd om människan så du kan sluta låtsas som om det var något jag skrev. Klart han visste vad det handlade om *facepalm*
Citera
2016-09-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Är TCs historia verkligen trovärdig?
Om han bor på samma planet som jag och dessutom känner
JM, är det då verkligen möjligt att han inte hade en aning om vad
hon höll på med strax innan hon greps?

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4345204-mordmisstankta-kvinnan-forsokte-starta-nytt-flyktingbolag

Jag tvivlar…

Jag tror honom. Det verkar vara så det går till i den här branschen.

Bra Thomas, annars hade det gått illa. Då fanns risk att diverse journalister, både frilansare och andra hade hängt på låset.
Citera
2016-09-06, 20:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Klart man får ångest när man hamnat under luppen, skulle inte du få det? Ingen har sagt att det är synd om människan så du kan sluta låtsas som om det var något jag skrev. Klart han visste vad det handlade om *facepalm*
Jag skulle inte hamna i den situationen Och då är vi ju överens, han såg en chans till mer Pol Roger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in