2016-09-05, 20:32
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
ser ut som Isberg. Älskling som håller om Johanna med cd skivor under ärmarna?

Nej men det är väl däremot Älskling längst bak till höger. Han som gör v-tecknet.

Edit; https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.anony.ws%2Fi%2F2016% 2F06%2F17%2Fvbgh.jpg
Citera
2016-09-05, 20:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Tidigare överåklagaren Alhem håller inte med dig...............

Han har haft fel förut så det bekymrar mig inte nämnvärt, han borde tänka på Torsten Östlings tragiska öde, då fattar nog även han varför det ska vara svårt att få till ett sådant förbud.
Citera
2016-09-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Ratsits uppgifter om LI och TW:

Varför har man tre släpvagnar om man bara har en bil?
Citera
2016-09-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De kanske har sådan insyn att bedömningen är att JM inte innebär någon fara för modern. Hon har vad jag förstår inte gett sig till att söka upp modern rent fysiskt efter överfallet utan endast försökt nå henne via exempelvis telefon (om hon försökt ringa till sjukhuset för att höra hur det var med henne eller hur det var).

Den insynen de hade redan då var att hon och hennes 18-årige vän var misstänkta för mordet på hennes pappa och mordförsök på mamman.
Citera
2016-09-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Varför har man tre släpvagnar om man bara har en bil?
Troligen en släpvagn, ett hästsläp och en husvagn(Hobby)
Citera
2016-09-05, 20:37
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Ratsits uppgifter om LI och TW:
Väldigt vad släpvagnar på adressen, körs det möjligt sprit från Tyskland på dessa.
Citera
2016-09-05, 20:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyss
Jag tycker det är lite udda att en rektor och fd militär har ett företag i familjehemsbranschen, tillsammans med grovt kriminella, enligt vad som sägs här.

I Uppsala finns också ett kommunalt projekt som heter Andra Chansen. Men verkar inte ha med Andra Chansen AB att göra.

Är inte rektorn en minst lika intressant figur som TC? Hur hamnar man i sånt sällskap? Men det hör kanske hemma i en annan tråd.

Hur många sådana här hel- och halvfigurer finns det inte, som lyckas hålla sig dolda? Och med en respektabel fasad.

Det är nog inte så konstigt i sig, ett samhällsengagemang finns nog i botten på vissa typer av yrkesvalspreferenser. På det behandlingshem jag var fanns såväl socionomer, f.d. kriminella, f.d. poliser samt övriga kategorier med varierande personlighetstyper och intressen. Likaså utbytet med Daytop i Bryssel, där fanns också rätt blandad kompott av personal med f.d. militärer. Det ställe jag var på hade främst kategori sådana som var på kontraktsvård när de hade något år kvar på fängelsestraff så det kanske finns nån tanke med att ha personal som relativt rutinmässigt kan upprätthålla disciplin. Men det kanske man inte kan enbart om man är i styrelseposition.
Edit: sedan kanske f.d. militär inte någon garanti för att det är en omdömesgill och lämplig person att verka inom denna typ av verksamhet utan man kanske måste se till varför personen är f.d. militär, uniformsyrken tenderar ju att locka fel personer rätt frekvent.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-09-05 kl. 20:44.
Citera
2016-09-05, 20:38
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emret
Troligen en släpvagn, ett hästsläp och en husvagn(Hobby)
Tänkte inte på den, någon som kan kolla.

Subban rider ju även hästar, så hästsläp har hon nog.
Senast redigerad av skuggplutonen 2016-09-05 kl. 20:40.
Citera
2016-09-05, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Bor du nära, eller hittade du uppgifterna om bilen på nätet? Berätta gärna mera, dessa parasiter som blåser oss skattebetalare ska hängas ut.

I mån av tid,så söker jag info på nätet,går att få fram mer än jag trodde.
Är väldigt arg på de som skor sig på flyktingboenden,har ju kommit som en bieffekt till det ännu värre brotten med mord.
Citera
2016-09-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Han har haft fel förut så det bekymrar mig inte nämnvärt, han borde tänka på Torsten Östlings tragiska öde, då fattar nog även han varför det ska vara svårt att få till ett sådant förbud.

Jaså, är det det fallet som ligger bakom att åklagarna är så restriktiva. Det finns ju fall åt andra hållet också där personen som nekats besöksförbud kort därefter blivit ihjälslagen. Som sagt, en som får ett besöksförbud emot sig kan ju överklaga.
Citera
2016-09-05, 20:43
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
I mån av tid,så söker jag info på nätet,går att få fram mer än jag trodde.
Är väldigt arg på de som skor sig på flyktingboenden,har ju kommit som en bieffekt till det ännu värre brotten med mord.
Verkligen förhoppningsvis finns det ett par journalister i tråden. Vlt är garanterat här.
Citera
2016-09-05, 20:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Jaså, är det det fallet som ligger bakom att åklagarna är så restriktiva. Det finns ju fall åt andra hållet också där personen som nekats besöksförbud kort därefter blivit ihjälslagen. Som sagt, en som får ett besöksförbud emot sig kan ju överklaga.

Och det gick ju bra för Torsten med att överklaga?

Det ska fan vägas på guldvåg när man tar till sådana medel som ett förbud, satan vad det kan missbrukas om det vill sig illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in