2016-09-04, 22:01
Medlem
Tropkillazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Vilket gör hela ditt utlägg meningslöst.
Kan du utveckla professorn?
Citera
2016-09-05, 00:25
Medlem
Säkert många frågat men pallar inte leta har sån ångest ändå har ja tagit 80mg stess nästan utan tolerans. Gick ut o skaffade mig några ksalol 1mg nu. Frågan är väl hur ofta men framförallt hur länge kan ja ta dessa utan att bli helt fast o få at/abstinens? Har svagt psyke o blir hooked på varenda drog jag testat nästan och benzo får jag inte bli de på. Men måste ta de nu ett tag så vad är maxperioden skulle ni säga?
Citera
2016-09-05, 06:11
Bannlyst
Verkar som kranen får in pfizers xanax 1mg ett tag tills ksalolen är tillbaka.

Vilka tycker ni är bäst av de 2?

Varför hittar man aldrig xanor depot längre?

MVH
Citera
2016-09-05, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropkillaz
Skrev lite slarvigt, menade endast att preparat med kort halveringstid går ur fortare och ger baksmälla, medans skräp som Valium sönderfaller långsamt och inte ger samma baksmälla då en liten del sitter kvar dagen efter etc.

Du har dock rätt i ditt påstående.

Baksmälla?
Citera
2016-09-05, 08:58
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Kan du utveckla professorn?

Mycket gärna:

För det första skriver du att man kan ta mer av preparat som har kortare halveringstid, vilket är fullkomligt felaktigt då detta leder till ett snabbare beroende (om inte ett beroende kontra ett icke-beroende då du "fyller på" så ofta).

För det andra säger du emot dig själv. När du blir tillrättavisad av Doleo så drar du tillbaka ditt utlåtande och skyller på att du "skrev lite slarvigt" när du uppenbarligen inte har en aning om vad du pratar om.

Citat:
Ursprungligen postat av MOOSEMAN
Baksmälla?

/Professorn
Senast redigerad av Thirl 2016-09-05 kl. 09:01.
Citera
2016-09-05, 09:33
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesha100crows
Verkar som kranen får in pfizers xanax 1mg ett tag tills ksalolen är tillbaka.

Vilka tycker ni är bäst av de 2?

Varför hittar man aldrig xanor depot längre?

MVH

Gissningsvis beror detta på efterfrågan. Folk vill ha snabba kickar istället för depottabletter då de lika gärna kan inta DIazepam eller dylikt om lång varit effekt efterfrågas.
Citera
2016-09-05, 11:08
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Gissningsvis beror detta på efterfrågan. Folk vill ha snabba kickar istället för depottabletter då de lika gärna kan inta Diazepam eller dylikt om lång varit effekt efterfrågas.

*långvarig
Citera
2016-09-05, 13:01
Medlem
Tropkillazs avatar
Citat:
Mycket gärna:

För det första skriver du att man kan ta mer av preparat som har kortare halveringstid, vilket är fullkomligt felaktigt då detta leder till ett snabbare beroende (om inte ett beroende kontra ett icke-beroende då du "fyller på" så ofta).

För det andra säger du emot dig själv. När du blir tillrättavisad av Doleo så drar du tillbaka ditt utlåtande och skyller på att du "skrev lite slarvigt" när du uppenbarligen inte har en aning om vad du pratar om.

/Professorn
Jag läste Doleos svar fel, så ja jag sa emot mig själv där. Men han verkar även ha läst mitt inlägg fel.

Iaf vad jag menar är att dagen efter Xanor så kommer du må sämre än dagen efter Valium om du tar samma dos.

Varför förutsätter du att man fyller på oftare med Xanor än med Valium? Effekterna som sitter kvar dagen/dagarna efter man tagit Valium är inte särskilt givande om man säger så. Det är inte så att man får ångestdämpning i flera dagar. Däremot dåsighet. Tar man Xanor och Valium exakt lika ofta och i motsvarande mängd(0,5mg ~ 10mg) så kommer du bygga tolerans fortare på Valium då det sitter kvar när du tar din nästa dos, medans xanoren har gått ur kroppen helt då förmodligen. Men ja, tar du Xanor oftare och fyller på hela tiden jämfört med att ta Valium mer sällan, så bygger du naturligtvis snabbare tolerans på Xanoren. Jag har käkat båda tidigare, och har aldrig slängt i mig så jävla mycket som jag gjorde när jag hade Valium. Skiten sitter kvar, men inte den effekten som gör att man blir lugn och avslappnad. Därför jagar man den igen och bygger successivt upp ett toleransberg.

Xanor är dock betydligt värre att sluta med pga den korta halveringstiden, vilket skapar rena berg och dal banan för GABA-receptorerna, speciellt om du går Cold Turkey som chockar hjärnan. Medans Valium ger en mer stabil utsättning av preparatet.

Jag har inte skrivit att det är värre med preparat med lång halveringstid än preparat med kort halveringstid, i så fall har "Doleo" missuppfattat den texten.
Senast redigerad av Tropkillaz 2016-09-05 kl. 13:14.
Citera
2016-09-05, 15:47
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Jag läste Doleos svar fel, så ja jag sa emot mig själv där. Men han verkar även ha läst mitt inlägg fel.

Iaf vad jag menar är att dagen efter Xanor så kommer du må sämre än dagen efter Valium om du tar samma dos.

Varför förutsätter du att man fyller på oftare med Xanor än med Valium? Effekterna som sitter kvar dagen/dagarna efter man tagit Valium är inte särskilt givande om man säger så. Det är inte så att man får ångestdämpning i flera dagar. Däremot dåsighet. Tar man Xanor och Valium exakt lika ofta och i motsvarande mängd(0,5mg ~ 10mg) så kommer du bygga tolerans fortare på Valium då det sitter kvar när du tar din nästa dos, medans xanoren har gått ur kroppen helt då förmodligen. Men ja, tar du Xanor oftare och fyller på hela tiden jämfört med att ta Valium mer sällan, så bygger du naturligtvis snabbare tolerans på Xanoren. Jag har käkat båda tidigare, och har aldrig slängt i mig så jävla mycket som jag gjorde när jag hade Valium. Skiten sitter kvar, men inte den effekten som gör att man blir lugn och avslappnad. Därför jagar man den igen och bygger successivt upp ett toleransberg.

Xanor är dock betydligt värre att sluta med pga den korta halveringstiden, vilket skapar rena berg och dal banan för GABA-receptorerna, speciellt om du går Cold Turkey som chockar hjärnan. Medans Valium ger en mer stabil utsättning av preparatet.

Jag har inte skrivit att det är värre med preparat med lång halveringstid än preparat med kort halveringstid, i så fall har "Doleo" missuppfattat den texten.

Om du tar samma dos av de olika preparaten kommer du med allra största sannolikhet må sämre av Alprazolam än av Diazepam, ja. Ta t.ex. 10 mg Diazepam och jämför det med 10 mg Alprazolam...

Jag förutsätter inte - jag vet att man fyller på oftare vid bruk av Alprazolam än vid bruk av Diazepam då halveringstiden är väldigt mycket kortare på Alprazolam och att du därför måste fylla på med jämna mellanrum (oftast 4 ggr per dag vid ordination av läkare) för att bibehålla den önskvärda effekten. Diazepam har en halveringstid på mellan 36-200 timmar jämförelsevis med Alprazolam som har en halveringstid på 6-12 timmar.

Och jo, du får effekterna av Diazepam under en längre tid (t.ex. dagen efter fast inte i samma styrka som vid T0) då preparatet fortfarande finns i kroppen i en högre koncentration än vad Alprazolam gör efter denna tid förflutit. Du kanske inte märker av det, men det finns kvar och dess effekter verkar fortfarande.

Ang. toleransökningen skiftar det från person till person, men om du BARA tar 0.5 mg Alprazolam per dag kontra 10 mg Diazepam har du förmodligen rätt. Problemet är som bekant att Alprazolam är en mycket kraftfullare bensodiazepin och du kommer att behöva ta det oftare än Diazepam; Diazepam finns dock, som du säger, "då det sitter kvar i kroppen" vid nästa intag.

Värt att notera är att de båda är tänkt för helt skilda användningsområden. Alprazolam är främst till för PÅ medan Diazepam är en mer "all round"-bensodiazepin.

Ja, Alprazolam är ett monster att sluta med, speciellt CT. Det är som sagt ett mer kraftfullt och potent läkemedel än Diazepam, så uttrappningsproblemet blir därefter. INTE att rekommendera att man helt utfasar det via CT. Man ska trappa ut det genom att gradvis ersätta det med motsvarande mängd Diazepam. Schema finns att tillgå på nätet - har inte länken framför mig just nu.
Citera
2016-09-06, 19:03
Medlem
Jag tror bara xanor är så svårt att ge upp för just sin snabba verkningar och att den e nr 1 på ångesten. Kan inte leva utan. Fan ska man göra. Börja programmet istället tänkte jag. Jävla syStem. Köpte stavar nu fick hem 150 st. Funka inte nåt.
Peace
Citera
2016-09-07, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajx
Jag tror bara xanor är så svårt att ge upp för just sin snabba verkningar och att den e nr 1 på ångesten. Kan inte leva utan. Fan ska man göra. Börja programmet istället tänkte jag. Jävla syStem. Köpte stavar nu fick hem 150 st. Funka inte nåt.
Peace

På programmet får du ingen benzo tyvärr.
Citera
2016-09-07, 08:05
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajx
Peace
Det stämmer att Alprazolam (Xanor) är mycket svår att sluta med, jag håller själv på att trappa ut det med hjälp av Ashtons Manual, abstinensen jag upplever är ett rent helvete.

Under 1 år, 1993-94, då jag bodde i Indien var jag beroende av opium, tillbaka i Sverige trappade jag ut det helt själv, visst upplevde jag lite abstinens under en vecka men den var tolererbar. Den nedtrappningen var rena barnleken jämfört med den nedtrappning av Alprazolam som jag genomgår just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in