2016-09-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Men fattar du verkligen så långsamt?? Det var ju du som babblade om växlingskontor när jag frågade om de som inte har ett bankkonto??

Med tanke på att Onecoin gick ut med att Onecoin skapades för alla "stackare" som inte hade tillgång till ett bankkonto skulle kunna använda sig av Onecoin istället, borde inte dessa växelkontor finnas från början?

Svara på hur dessa som inte har ett bankkonto ska kunna köpa sin utbildning från Onecoin utan ett bankkonto!!!
Med tanke på att Onecoin skapades enligt hajfenan Ruja för de som inte har tillgång till ett bankkonto

Dr Rujas målgrupp var nog inte kastlösa och analfabeter, utan vanliga Svenssons som missade Bitcoin tåget. Såklart kan inte den gruppen som du nämner Mattej köpa utbildningspaket, utan då får du bli fadder isf. Men när Onecoin finns ute på den öppna marknaden så skapar det nya möjligheter för de allra svagaste att även kunna skicka och ta emot kryptovalutan Onecoin till en billig summa.
Citera
2016-09-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cristall
Turas ni om att skriva? Din fru och Du...
Nä, hon sover lugnt nu trött efter en händelserik helg som innehöll allt......
Fick 10 000 kr att shoppa loss för.....
Citera
2016-09-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MlmNeutral
Dr Rujas målgrupp var nog inte kastlösa och analfabeter, utan vanliga Svenssons som missade Bitcoin tåget. Såklart kan inte den gruppen som du nämner Mattej köpa utbildningspaket, utan då får du bli fadder isf. Men när Onecoin finns ute på den öppna marknaden så skapar det nya möjligheter för de allra svagaste att även kunna skicka och ta emot kryptovalutan Onecoin till en billig summa.

Så här står det på denna sida:

https://www.onecoin.eu/en/faq

"You neither need a server to mine OneCoins nor a bank account nor an escrow agent in order to make payments anymore. You only need a OneCoin account and a laptop, tablet or a phone. Everyone can transfer money with OneCoin."

Om man inte har tillgång till ett bankkonto så kanske det blir svårt att köpa sig sin utbildning från Onecoin? Hur löser man det då?

Det enda man behöver är en laptop, surfplatta eller telefon.
Citera
2016-09-04, 20:06
Medlem
Citat:
Nä, hon sover lugnt nu trött efter en händelserik helg som innehöll allt......
Fick 10 000 kr att shoppa loss för.....

Ingen shopping i några butiker som accepterar Onecoins?
Citera
2016-09-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ingen shopping i några butiker som accepterar Onecoins?
Helt rätt, men det kommer, så jag lät min fru ta mitt Perfect Money kort, funkar bra det med, pengar som jag har exchange från ett av mina Onecoins konto.
Citera
2016-09-04, 20:53
Medlem
Citat:
Så här står det på denna sida:

https://www.onecoin.eu/en/faq

"You neither need a server to mine OneCoins nor a bank account nor an escrow agent in order to make payments anymore. You only need a OneCoin account and a laptop, tablet or a phone. Everyone can transfer money with OneCoin."

Om man inte har tillgång till ett bankkonto så kanske det blir svårt att köpa sig sin utbildning från Onecoin? Hur löser man det då?

Det enda man behöver är en laptop, surfplatta eller telefon.

Detta missade du att svara på som vanligt.

Citat:
Helt rätt, men det kommer, så jag lät min fru ta mitt Perfect Money kort, funkar bra det med, pengar som jag har exchange från ett av mina Onecoins konto.

Hur mycket skatt har du betalat på dom 10000 kronorna som du lät din fru shoppa upp?
Citera
2016-09-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlowerFin
The probability of OneCoin being a valid cryptocurrency after 5 years is less than a mass extinction event asteroid impact within 5 years, so I would rather wait for the asteroid impact than put money on OneCoin..

Hilarious
Citera
2016-09-04, 21:00
Medlem
Citat:

Vad konstigt? Du har ju tidigare (LJUGIT!) om att det finns butiker som redan accepterar Onecoins?
Som det klappmongo du är borde du ju se till att åka dit och köpa en bil istället för att konstant behöva.....

1) betala 30Euro för att föra över till ditt Perfect Money account
2) Sedan begära överföring från titt PM konto till ditt Prepaid Card
(https://perfectmoney.is/prepaid_cards.html)
3) Sedan kunna använda kortet....

Och innan du ens försöker säga att 30 Euro inte stämmer - se till att du kan länka till ordentlig källa att det är annat belopp för att föra över...

Citat:
Det är för tidigt att sätta ngt pris på transaktioner med Onecoins, men knappast dyrare än Bitcoin som tar 0.0001 Bitcoin i transferavgift.

Varför skulle det finnas ett växelkontor innan Onecoin finns ute på öppna marknaden?

Med tanke på att Onecoin kommer att ha ett värde på c:a 0,0000001 Euro per Onecoin OM det släpps Publikt så kan du glömma ett pris på transaktioner på 0,0001 Onecoin.

Dessutom försöker du IGEN påskina en lögn gällande transaktionsavgifter för Bitcoin (Som ÄR en kryptovaluta och fungerar!)

https://en.bitcoin.it/wiki/Transaction_fees

"Transaction fees are voluntary on the part of the person making the bitcoin transaction, as the person attempting to make a transaction can include any fee or none at all in the transaction. On the other hand, nobody mining new bitcoins necessarily needs to accept the transactions and include them in the new block being created. The transaction fee is therefore an incentive on the part of the bitcoin user to make sure that a particular transaction will get included into the next block which is generated."

https://bitcoinfees.21.co/

The fees displayed here are Satoshis (0.00000001 BTC) per byte of transaction data. Miners usually include transactions with the highest fee/byte first.
Wallets should base their fee calculations on this number, depending on how fast the user needs confirmations.
Citera
2016-09-04, 21:02
Medlem
Citat:
Detta missade du att svara på som vanligt.

Hur mycket skatt har du betalat på dom 10000 kronorna som du lät din fru shoppa upp?
Saknar man allt det där så kanske man inte ha behov av just denna service.
Annars får man be nån om hjälp helt enkelt, det kommer at lösa sig.

Ingen skatt betald, då jag tar upp det i Maj nästa år eftersom jag har tjänat dom i år.......
Citera
2016-09-04, 21:06
Medlem
Citat:
Saknar man allt det där så kanske man inte ha behov av just denna service.
Annars får man be nån om hjälp helt enkelt, det kommer at lösa sig.

Ingen skatt betald, då jag tar upp det i Maj nästa år eftersom jag har tjänat dom i år.......

Inget vettigt svar av dig som vanligt..

Det är ju länkat från Onecoins egna hemsida att man inte behöver ett bankkonto.
Det var ju finessen med Onecoin, att man skapade det för de 2miljarder människor som inte har tillgång till något bankkonto.
Hur går man då tillväga?
Svara nu inte att man får be någon annan.

Du hade ju varit med i Onecoin sen förra året har du ju skrivit.
Då har du väl tjänat pengar på det förra året?
Citera
2016-09-04, 21:14
Medlem
UACs avatar
Citat:
Det kommer att finnas växelkontor, precis som Forex har. Där de kan köpa och skicka Onecoins världen över till en bråkdel av den kostnad som de betalar idag.

Citat:
Valutan än så länge bara tillgänglig för Onelife medlemmar.....men Snaart........!!! Så finns den för alla er härinne på FB, misstänker att inom 5 år har alla kommit i kontakt med kryptovalutan Onecoin på ett eller annat vis....
Du fortsätter att kasta ur dig fantastiska saker som ska ske inom en nära framtid. Vi lägger dessa två till listan med Alibaba, köpcentret i Dubai, bilhandlare i Kina och den 1/10. Löften som aldrig infrias.

Svara gärna på mina guldfrågor i mitt tidigare inlägg.
Senast redigerad av UAC 2016-09-04 kl. 21:35.
Citera
2016-09-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cristall
Probably.
Any or NO News from Tampere where ConArtists
Kari Wahlroos and Tommi V were on Stage?

Waiting for the Comments from Petteri Järvinen..
The event was exceptionally uneventful. Nothing really new.
Kari claimed that there are already 500 merchants and more coming after October 1st.

Kari was not at his best and spoke tiredly things like "Bitcoin will be eaten by OneCoin" , "We are already 10 times bigger (than Bitcoin), soon we will be 20 times bigger", "We are at the moment the world's largest, economically substantial company, we have nothing to worry about, we just need more people to work for us". Yes, he really said OneCoin is the world's biggest company, if you understand finnish, you can hear Kari saying this at 40 second position at the Facebook video linked below.

Kari was irritated that Finland has dropped from the top-ten list of growth and membership count, and tried to push people to work more.

According to Petteri Järvinen, Tommi was lying that EU is preparing to make all open source cryptocurrencies illegal (yes, really that is what he said), and the audience was just clapping their hands, nobody questioned anything.
Most likely Tommi knows that the EU-issue was regarding concerns about anonymity things, not open source, but of course this kind of "small details" don't matter in OneCoin circles. : Lol:

Also one strange thing what Kari said according to Petteri Järvinen was this: "Don't expect that everything doubles on second of October, I'm happy if this all is done by the end of the year, this is a big thing."

http://pjarvinen.blogspot.fi/
https://www.facebook.com/KariWahlroosAmbassador/videos/322579748090389/
Senast redigerad av WhistleBlowerFin 2016-09-04 kl. 21:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in