Citat:
Ursprungligen postat av
LKVN
Tanken med mitt inlägg du citerade var att visa nivån här i tråden. Alla kommer med påståenden
om att jag känner den, jag har insyn, poliskällor berättar, media lanserar skvaller från grannar,
den har snuten legat med den osv..... Tre fall bjuder på skvaller, ja t o m fyra. Makens död,
sexskandalen, misshandeln och mordet/försöket på Möllers. Ett riktigt ormbo har skapats.
Det är oerhört svårt att tro på något numera då diverse olika konstellationer dyker upp konstant,
en skvallertråd utan like. Med det sagt behöver inte det du lanserar vara omöjligt och som
du påtalade i senaste inlägget, kanske media kan kolla upp detta men det kommer dom
inte göra för det går emot bilden dom målat upp så det blir nog inget med det men hursomhelst
intressant det du kom med. Något är det med Wenna som känns suspekt, från första sekund
hon klev in är det hon som endast uttalat sig. Fan man får känslan att dom kasserat Fahlander,
är han med överhuvudtaget mer. Hans namn nämns inte ens i media längre utan nämns åklagaren
nämns denne bara i singularis som Jessica Wenna.
Man får väl ge sig till tåls bara för i o m yppandeförbudet kommer bara trams fylla artiklarna,
Wenna kan komma att dela med sig litegrann men advokaterna kommer få vara ifred för
i detta fall har dom egentligen aldrig ens varit intressanta. Media trots att inte ens yppandeförbudet
hade införts har visar att fallet endast skall ses utifrån en sida. För att få två berättelser
är man nog tvungen att invänta fup och det lär dröja ......
Det var inte riktigt ditt normala uttryckssätt, så jag anade lite ugglor mellan lakanen (

) i det inlägget.
Saken är väl den att här finns många spännande ingredienser redan som det är. Att alla vill hjälpa till att krydda är nog mer regel här. Inte mig emot på något vis, men klart att det blir ett djävla vimmel därmed.
Ärligt talat har jag svårt att fatta varför. Ta bort mord/mordförsök ur detta, och kvar är en rätt ordinär kvinna som delar sitt tveksamma manipulerande beteende med xxxx antal fler personer i vårt lilla land. Hon är en nobody, i mitt tycke.
4 dagar sedan, tror jag det nu är som Fahlander iaf nämndes i media. Inga egna uttal, men media redovisar honom som åklagare.
Ur bblat.se 31/8, angående drunkningsärendet:
Citat:
Förundersökningen gäller mord och försök till grovt bedrägeri.
Polisen är ute efter alla typer av iakttagelser kring platsen de aktuella datumen.
– Alla iakttagelser är av intresse, hör av dig och låt oss värdera din uppgift, säger Anders Hedström.
Förundersökningen leds av kammaråklagare Jessica Wenna och Johan Fahlander.
Tips kan lämnas på telefonnummer 072-713 42 48 som är bemannad mellan kl 08.00 och 19.00
Jag tror iofs Fahlander står kvar med taktpinnen, men håller med om att något
känns rubbat med att Wenna klampat in och utåt sett "tagit över" & även ändrat tonart för hela melodin.
Det enda inbitna Expressen kan krama ur verkar vara att JM inhyses på hemlig ort, i övrigt är det bara repeat-brödtext. Det är ett gott tecken på att yppandeförbudet tagit form (
Jupp, jag hårdförespråkar yppandeförbud under vissa omständigheter).
Jag tror det skulle vara kraftigt begränsat med journalister som vill kolla varför nedlagda
dödsfallsutredningen -15, totalvänt till en
mord/försök till grovt bedrägeri-utredning i samband med att sommarstugeärendet visar upp bevisning nog för sannolika skäl.
Jag tror knappast händelsen i sommarstugan
ensamt rullat upp skälen att återuppta.
Det är något med If-materialet här tror jag, och allt jag tillägger till det är att jag tycker det ser lite snävt ut att en till ärendena nytillsatt kammaråklagare´s äkta hälft - är i den ännu mer snäva branschen om bolags/organisations-juridik.
Ett exakt samma slags bolag som If..