2016-09-04, 18:32
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metalkingdom
Måste krypa till korset och säga att jag slarvat. Thomas C är INTE involverad i Pangelius. Överhuvudtaget. Det är en annan Thomas. Hur osannolikt det än är.

Ok! TC är inte ekonomichef på Pangelius, men driver asylföretag http://norfam.se/omoss.html med Julia, JM:s dotter.

Men vem är den Thomas som jobbade på Pangelius då. På Pangelius verkar följande varit aktiva

- Johanna Möll*r
- Lotta Isb*rg
- Pia Klevef*lt
- Federica Z*fi (* = e)

Vem är Thomas?
Citera
2016-09-04, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Ok! TC är inte ekonomichef på Pangelius, men driver asylföretag http://norfam.se/omoss.html med Julia, JM:s dotter.

Men vem är den Thomas som jobbade på Pangelius då. På Pangelius verkar följande varit aktiva

- Johanna Möll*r
- Lotta Isb*rg
- Pia Klevef*lt
- Federica Z*fi (* = e)

Vem är Thomas?

Borde rimligtvis ha varit vän med JM på fejjan. Om det inte var en byrå.
Citera
2016-09-04, 18:40
Medlem
bananapanss avatar
Citat:

- Johanna Möll*r
- Lotta Isb*rg
- Pia Klevef*lt
- Federica Z*fi (* = e)

Vem är Thomas?

Bra, då kan ni väl släppa dessa två Thomas och sluta gå ot i den här tråden? Skapa en egen tråd som handlar om Pangelius istället kanske? Otal inlägg om denne Thomas och så har han inget med JM att göra förutom att han driver nåt blufföretag med hennes dotter.. Snacka om onödigt.

Han har framförallt INGET med mordet på Göran Möller att göra!
Senast redigerad av bananapans 2016-09-04 kl. 18:47.
Citera
2016-09-04, 18:48
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Bra, då kan ni väl släppa dessa två Thomas och sluta gå ot i den här tråden? Skapa en egen tråd som handlar om Pangelius istället kanske? Otal inlägg om denne Thomas och så har han inget med JM att göra förutom att han driver nåt blufföretag med hennes dotter.. Snacka om onödigt.

Det stämmer säkert, men har TC försvunnit kan han ju vara intressant i denna tråden, han verkar ju faktisk ha försvunnit. Sedan var han ju Aki:s arbetsgivare. Det kan nog vara värt att hålla tråden varm med alla som rört sig kring JM:s affärer.

Alla stenar måste vändas
Citera
2016-09-04, 18:50
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Det stämmer säkert, men har TC försvunnit kan han ju vara intressant i denna tråden, han verkar ju faktisk ha försvunnit. Sedan var han ju Aki:s arbetsgivare. Det kan nog vara värt att hålla tråden varm med alla som rört sig kring JM:s affärer.

Alla stenar måste vändas

Då är han väl mer intressant i en tråd som ligger under försvunna personer och inte i denna som handlar om ett mord och ett mordförsök?
Citera
2016-09-04, 18:55
Medlem
Ascaris avatar
Citat:
Kan det gått till så här?

- JM ringer sin FD och berättar att hon vill ha en sexig träff i stugan.
- JM blandar ett par drinkar och häller i någon valfri drog/gift i FD:ns glas
- FD dricker och blir medvetslös
- JM kallar på 2 afghaner som bär iväg med FD och dumpar honom vid bryggan.
- JM väntar över natten och ringer sedan polisen.

Kan det vara så enkelt? Hur kunde hon komma undan med det ett helt år!

De är tål att följa upp!

En sak som jag funderar över är sms trafik samt mobiltrafik mellan de olika berörda.
De borde finnas något att gå på eller är de helt omöjligt att spåra smstrafik via kontantkort?
Citera
2016-09-04, 18:56
Medlem
Citat:

Alla stenar måste vändas
Vi får hoppas att denne man är vid liv.
Citera
2016-09-04, 19:10
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Då är han väl mer intressant i en tråd som ligger under försvunna personer och inte i denna som handlar om ett mord och ett mordförsök?

Du har i princip rätt, skall tråden bara handla om mordet på Göran Möller så är inte många andra än JM, hennes föräldrar och Mohammad intressanta. Dock får man väl anta att denna del är i stort sett klar för åtal och domar. Lite tråkigt på nått sätt!

Skall man spekulera vidare krings Aki:s drunkning och JM:s övriga brottslighet och kanske gräva upp något nytt, så får man nog betydligt fler läsare i denna tråd än i en separat tråd. Och därmed är ju chansen även att något nytt grävs upp mycket större. Allt medan huvudfokuset troligen kommer att gå på tomgång fram tills åtal.

Så varför inte se om grävarna här kan lista ut vad som hände Aki, som var anställd hos TC och varför det är helt tyst kring TC från ungefär samma tid som asylbarnen misshandlades grovt av Mohammad.

Det finns inte en chans att TC inte skulle känna till att JM sitter häktad och att det är väldigt snaskigt kring henne. Och att i de läget inte försöka dölja kopplingarna måste ju vara mer än lovligt dumt.

Så jo jag tycker nog TC kan efterlysas i denna tråd...
Citera
2016-09-04, 19:18
Medlem
Citat:

Han har framförallt INGET med mordet på Göran Möller att göra!

Försäkringsbolaget IF har anklagat JM för att ha mördat sin förre make. Denne visar sig nu ha varit anställd av en person som driver ett flyktingbolag med JMs dotter som firmatecknare. Tycker nog att det är on topic i allra högsta grad.
Citera
2016-09-04, 19:22
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Du har i princip rätt, skall tråden bara handla om mordet på Göran Möller så är inte många andra än JM, hennes föräldrar och Mohammad intressanta. Dock får man väl anta att denna del är i stort sett klar för åtal och domar. Lite tråkigt på nått sätt!

Skall man spekulera vidare krings Aki:s drunkning och JM:s övriga brottslighet och kanske gräva upp något nytt, så får man nog betydligt fler läsare i denna tråd än i en separat tråd. Och därmed är ju chansen även att något nytt grävs upp mycket större. Allt medan huvudfokuset troligen kommer att gå på tomgång fram tills åtal.

Så varför inte se om grävarna här kan lista ut vad som hände Aki, som var anställd hos TC och varför det är helt tyst kring TC från ungefär samma tid som asylbarnen misshandlades grovt av Mohammad.

Det finns inte en chans att TC inte skulle känna till att JM sitter häktad och att det är väldigt snaskigt kring henne. Och att i de läget inte försöka dölja kopplingarna måste ju vara mer än lovligt dumt.

Så jo jag tycker nog TC kan efterlysas i denna tråd...

Vilka grävare? Det är ju i princip ingen förutom personen som luskade ut att 18 åringen var Älskling som lyckats gräva upp något alls, om man ska vara ärlig. Resten är bara spekulationer, fantasi och ot. Låt tråden ligga ett tag så kan man återuppta diskussionen när det sker något nytt utav värde i utredningen istället, så slipper vi ha en onödigt lång tråd som till stor del utgörs av just fantasier och låtsasgräv.

Är säker på att mod kan slå ihop två trådar om ni finner något utav värde, som kan tillföra den här tråden något. För nu kommer inget vettigt fram, sida upp och ned med ingenting.
Senast redigerad av bananapans 2016-09-04 kl. 19:25.
Citera
2016-09-04, 19:24
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Tanken med mitt inlägg du citerade var att visa nivån här i tråden. Alla kommer med påståenden
om att jag känner den, jag har insyn, poliskällor berättar, media lanserar skvaller från grannar,
den har snuten legat med den osv..... Tre fall bjuder på skvaller, ja t o m fyra. Makens död,
sexskandalen, misshandeln och mordet/försöket på Möllers. Ett riktigt ormbo har skapats.

Det är oerhört svårt att tro på något numera då diverse olika konstellationer dyker upp konstant,
en skvallertråd utan like. Med det sagt behöver inte det du lanserar vara omöjligt och som
du påtalade i senaste inlägget, kanske media kan kolla upp detta men det kommer dom
inte göra för det går emot bilden dom målat upp så det blir nog inget med det men hursomhelst
intressant det du kom med. Något är det med Wenna som känns suspekt, från första sekund
hon klev in är det hon som endast uttalat sig. Fan man får känslan att dom kasserat Fahlander,
är han med överhuvudtaget mer. Hans namn nämns inte ens i media längre utan nämns åklagaren
nämns denne bara i singularis som Jessica Wenna.

Man får väl ge sig till tåls bara för i o m yppandeförbudet kommer bara trams fylla artiklarna,
Wenna kan komma att dela med sig litegrann men advokaterna kommer få vara ifred för
i detta fall har dom egentligen aldrig ens varit intressanta. Media trots att inte ens yppandeförbudet
hade införts har visar att fallet endast skall ses utifrån en sida. För att få två berättelser
är man nog tvungen att invänta fup och det lär dröja ......

Det var inte riktigt ditt normala uttryckssätt, så jag anade lite ugglor mellan lakanen ( ) i det inlägget.
Saken är väl den att här finns många spännande ingredienser redan som det är. Att alla vill hjälpa till att krydda är nog mer regel här. Inte mig emot på något vis, men klart att det blir ett djävla vimmel därmed.
Ärligt talat har jag svårt att fatta varför. Ta bort mord/mordförsök ur detta, och kvar är en rätt ordinär kvinna som delar sitt tveksamma manipulerande beteende med xxxx antal fler personer i vårt lilla land. Hon är en nobody, i mitt tycke.

4 dagar sedan, tror jag det nu är som Fahlander iaf nämndes i media. Inga egna uttal, men media redovisar honom som åklagare.
Ur bblat.se 31/8, angående drunkningsärendet:
Citat:
Förundersökningen gäller mord och försök till grovt bedrägeri.
Polisen är ute efter alla typer av iakttagelser kring platsen de aktuella datumen.
Alla iakttagelser är av intresse, hör av dig och låt oss värdera din uppgift, säger Anders Hedström.
Förundersökningen leds av kammaråklagare Jessica Wenna och Johan Fahlander.
Tips kan lämnas på telefonnummer 072-713 42 48 som är bemannad mellan kl 08.00 och 19.00
Jag tror iofs Fahlander står kvar med taktpinnen, men håller med om att något känns rubbat med att Wenna klampat in och utåt sett "tagit över" & även ändrat tonart för hela melodin.

Det enda inbitna Expressen kan krama ur verkar vara att JM inhyses på hemlig ort, i övrigt är det bara repeat-brödtext. Det är ett gott tecken på att yppandeförbudet tagit form (Jupp, jag hårdförespråkar yppandeförbud under vissa omständigheter).

Jag tror det skulle vara kraftigt begränsat med journalister som vill kolla varför nedlagda dödsfallsutredningen -15, totalvänt till en mord/försök till grovt bedrägeri-utredning i samband med att sommarstugeärendet visar upp bevisning nog för sannolika skäl.
Jag tror knappast händelsen i sommarstugan ensamt rullat upp skälen att återuppta.
Det är något med If-materialet här tror jag, och allt jag tillägger till det är att jag tycker det ser lite snävt ut att en till ärendena nytillsatt kammaråklagare´s äkta hälft - är i den ännu mer snäva branschen om bolags/organisations-juridik.
Ett exakt samma slags bolag som If..

Citera
2016-09-04, 19:24
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Försäkringsbolaget IF har anklagat JM för att ha mördat sin förre make. Denne visar sig nu ha varit anställd av en person som driver ett flyktingbolag med JMs dotter som firmatecknare. Tycker nog att det är on topic i allra högsta grad.

Jesus alltså. Ja, ni stollar kan ju fortsätta "gräva" i detta då, whatever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in