Citat:
Ursprungligen postat av
jolt2
Det finns fler anledning att ha skenäktenskap än beviljande från migrationsverket. Det är en fördel att ha en relation på flera sätt.
Skenäktenskap är väldigt vidrigt och personer som arrangerar skenäktenskap är sinnessjuka och bedragare.
Jag har flera bekanta som har varit inne i skenäktenskap vilket jag motsätter mig. Sverige är helt sjukt dåliga på att hantera det här. Migrationsverket borde läggas ned. De har inte fungerande beslutsfattande och utsätter svensken för fara när ingen ingriper mot hänsynslösa bedrägeriligor som också begår våldsbrott.
Händer väl överallt i väst egentligen, inget hemligt. Tror dock att USA är drabbade värst.
Däremot har de "ordentliga" tester innan man ens får bli medborgare, även om man gått och gift sig. (Visst, det blir lättare med giftermål, men det är inte en 100%:ig garanti som det är här.)
Det märkliga är att ett ungt land som USA har mycket mer kultur än vad Sverige har, iaf är det vad vänsterpacket vill få oss att tro.
Om det rör sig om äktenskap i detta fallet vill jag låta vara osagt, har det kommit fram något i media som syftar på det? Ber om ursäkt om jag missat!