2016-09-03, 18:56
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Undrar om skattemyndigheten vill göra testar för att åldersbestämma ÄLSKLINGEN i deras hindersprövning.
Varför?
Citera
2016-09-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
SSRI/antidepressiva läkemedel används också mot andra saker, exempelvis tvångssyndrom, så det är kanske vad JM lider av. Eller också har hon bara manipulerat läkaren för att få mediciner som hon säljer vidare. Hon eller hennes dotter har ju i alla fall tidigare sålt tramadol, så då kanske det är något sånt som hon får utskrivet och med högkostnadsskydd (frikort) som man får på vc när man behöver mycket medicin så kan hon göra en bra vinst.
Eller har hon genom sina ensamkommande baarn fått dessa. Alla får kanske antidepp. utskrivet när de kommer vare sig det behövs eller ej,eller har hon sagt till de att få det urskrivet, därav ett stort lager.
Fast många går ju på det och normalt får man den billigare varianten som inte är dyr så ja tycker inte det spelar så stor roll i detta sammanhanget.
Många läkare skriver ut SSRI och skickar hem patienten trots att man ska ta det tillsammans med terapi. Tyvärr finns inte de pengarna eller tiden idag så det blir konstgjord andning istället.
Citera
2016-09-03, 18:58
Medlem
Om man inte tänker skenäktenskap om 41-årig svensk kvinna och 18-årig afghan, är man både blind, döv och utan hjärna
Citera
2016-09-03, 18:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Denna myndighet har nog ingen laglig möjlighet till sån kontroll. Och varför skulle man i så fall göra det? Han är väl inte yngre än han uppgett? De som kommer från Afganistan uppger ju alla att de är 2-3 år yngre än de verkligen är enligt UG. I så fall ärhan 20-21 i stället. Det förklarar i så fall det eventuella utländska körkort han har. Ett svenskt verkar ju inte sannolikt?

Har vi inte bättre kontroll o utredningar av asylsökande än att han kan uppge en ålder i ansökan o köra omkring med ett körkort utfärdat i ett annat land på någon med en annan ålder??
Samkörs inga register? Om han nu blivit tagen av polis med ett körkort? Vad gjorde han i Tyskland 2014? Har han uppvisat ett körkort - med en annan ålder eller annat namn - där i något sammanhang?

Tråden handlar ju om mordet på G Möller o älskling är häktad för det - hur gräver man bäst vidare om älsklings liv o leverne tidigare?
Citera
2016-09-03, 19:03
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolt2
Om man inte tänker skenäktenskap om 41-årig svensk kvinna och 18-årig afghan, är man både blind, döv och utan hjärna

Som ensamkommande barn ( 17 år) med Hazarursprung från Kabul - behöver han verkligen ingå skenäktenskap för att få stanna? Om han har rent mjöl o lagt alla korten på bordet förstås.
Om inte - ja då behöver han göra allt han kan för att förbättra sina odds.
Citera
2016-09-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcxyz
För mig verkar det som JM använder sina äldre barns namn, som målvakter. Dottern J, med sitt dokumenterade missbruk och diagnos, är troligen inte verksam inom branschen. Se hur lättvindigt hon plockar in äldste sonen:

https://minfil.org/z744o3b0bb/JMson.jpg

...och någons anhöriga...

https://minfil.org/y343ofb0ba/Kvinnan.jpg

Kanske för att täcka upp för svartanställda? Anhöriga behöver inte ens känna till att de uppges stå för företag och arbeta i verksamheten. När kom dotterns namn in i branschen, före eller efter JMs boende stängdes? Eller så får de en slant för att låna ut sina namn.

Ett bolag utan fax där ingen kan öppna ett krypterat e-brev, dit unga asylsökande kommer direkt från sjukhus efter självmordsförsök, omplaceras från tidigare hem eftersom de har rökt inomhus, orsakat konflikter, skrämt döttrar i familjehem osv. Nya stället kanske inte hade lika hårda regler.

Kan du släppa allt material du har om IVO-ärendet på en gång så vi får en total överblick?
Senast redigerad av Refraktor 2016-09-03 kl. 19:12.
Citera
2016-09-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Så är det. Ingen förstår vad som händer och det finns ingen logik och allt är bara chockerande och förvirrande. Psykopaten lämnar ett rött spår av olycka och förtvivlan efter sig i vattnet. Få förstår varifrån blodet kommer. Om JM rört sig i kretsar med människor vana med blod och död och kriminalitet kan hon lätt bli ett byte för hajarna själv. Det är hon inte van vid. Därför är det intressant att spana efter alternativa GM.
Nä det tror inte jag, hon är nog den största hajen i detta drama.
Vad är det som får dig att tro att hon kan vara oskyldig?
Citera
2016-09-03, 19:13
Medlem
Citat:
Ha ha spot on Vi är nog många som tänker så. Hållhakar, utpressning och win win.
Citera
Medlem
Citat:
Det finns fler anledning att ha skenäktenskap än beviljande från migrationsverket. Det är en fördel att ha en relation på flera sätt.

Skenäktenskap är väldigt vidrigt och personer som arrangerar skenäktenskap är sinnessjuka och bedragare.

Jag har flera bekanta som har varit inne i skenäktenskap vilket jag motsätter mig. Sverige är helt sjukt dåliga på att hantera det här. Migrationsverket borde läggas ned. De har inte fungerande beslutsfattande och utsätter svensken för fara när ingen ingriper mot hänsynslösa bedrägeriligor som också begår våldsbrott.

Händer väl överallt i väst egentligen, inget hemligt. Tror dock att USA är drabbade värst.
Däremot har de "ordentliga" tester innan man ens får bli medborgare, även om man gått och gift sig. (Visst, det blir lättare med giftermål, men det är inte en 100%:ig garanti som det är här.)
Det märkliga är att ett ungt land som USA har mycket mer kultur än vad Sverige har, iaf är det vad vänsterpacket vill få oss att tro.

Om det rör sig om äktenskap i detta fallet vill jag låta vara osagt, har det kommit fram något i media som syftar på det? Ber om ursäkt om jag missat!
Citera
Medlem
Verkar helt klart som att MGM är en gammal knarkare eller dylikt. Pratat om att både hänga f.d maken (som sedan drunknade) och sen även bränna inne sina föräldrar i stugan. Riktigt sjukligt snack och helt klart ett alkis eller knarkar beteende från en som tappat all sin självrespekt.

Att sprungit runt så tidigare och frågat om nån kunde döda f.d för pengar får alla varningslampor att ringa om att det är illa ställt i hjärnan på henne. Detta bör innebära att mordet på föräldrarna inte bör vara alltför proffsigt skött och att det finns vittnen som kan återberätta hennes tidigare svammel. Det bör även finnas bevis som binder dem till platsen. Skulle till och med kunna tänka mig att kniven ligger hemma i besticklådan igen.

Allt detta hon ställt till med gör henne till största loosern. Lär bli inlåst närmsta 20 åren och lär inte få tillgång till något arv/pengar. Vilken idiot som tror det går att mörda två personer så bara helt enkelt för att komma över arvet. Till på köpet är det föräldrarna.

Hon skämmer ut allt vad mänskligheten heter. Föräldrarna måste ju såklart förstått att hon mördade f.d maken för att få tillgång till pengarna från livförsäkringen. Mycket märkligt att dom inte larmat stugan med direktkoppling till Securitas eller skaffat sig en fet rottweiler. Detta med tanke på att dom visste mycket väl att dottern är sjuk i huvudet och är beredd att mörda för pengar. Dom borde varit vaksamma med tanke på arvet. När man såg bild på Göran och systern Ulrika i samband med försäljning av PFG såg dom väldigt vettiga och sunda ut. Att mörda sin egna far som kämpat på och varit mycket framgångsrik med sitt företag måste vara den lägst stående människan man läst om.
Citera
2016-09-03, 19:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Om det rör sig om äktenskap i detta fallet vill jag låta vara osagt, har det kommit fram något i media som syftar på det? Ber om ursäkt om jag missat!

Johanna o älskling begärde hindersprövningen för giftemål 22 juni.
Citera
2016-09-03, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Nä det tror inte jag, hon är nog den största hajen i detta drama.
Vad är det som får dig att tro att hon kan vara oskyldig?

Jag låter domstolen döma. Tycker det är viktigt att utvärdera alla möjligheter. Ser två tänkbara scenarier och det enda som talar för att det ena är mer troligt är att JM är häktad och att det förefaller finnas tekniska bevis mot junior. Men jag har inte sett dem. Polisen kan likt den här tråden ha drabbats av tunnelseende. Minns att flertalet av de saker som pekar mot JM presenterats av ett företag som är part i ett mål med JM som handlar om 2,5 miljoner. Finns helt inte ngn nyanserad bild. Det är fullt troligt att hon blåst/skadat personer som inte drar sig för att hämnas genom mord på hennes föräldrar. Jfr handgranaten i Malmö (var det väl) som kastades in i en lägenhet i vilken föräldrarna till en gangster i fängelse bodde. Dödade ett oskyldigt barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in