2016-09-02, 23:11
Medlem
Otroligs avatar
Sanslöst skitnödig diskussion. Han vill inte avslöja laget så här tidigt, dels för att inte ge Holland något gratis och dels för att han har likvärdiga alternativ på några positioner.

Vidare ska "ta ut laget" tolkas som att startelvan är känd. Inom gruppen är det tidigare än så för att de aktuella startspelarna ska hinna förbereda sig adekvat.
Citera
2016-09-02, 23:51
Medlem
Hellre vänta in i det sista än att ha en klar startelva när man går in i samlingen.
Citera
2016-09-02, 23:55
Medlem
snillet_1s avatar
Diskussionen var idiotisk från första sekund. Bara lägg ner.

Säkert en Hamrén-kramare som startade den.
Citera
2016-09-03, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Diskussionen var idiotisk från första sekund. Bara lägg ner.

Säkert en Hamrén-kramare som startade den.

Finns det verkligen sådana? Måste vara en ytterst sällsynt art
Citera
2016-09-03, 13:23
Medlem
4522s avatar
Kujovic och Berg känns givna på topp i min bok, Nyman som primär inhoppare och Guidetti om vi ligger väldigt, väldigt risigt till.
Citera
2016-09-03, 16:34
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Durmaz gav också Hamrén kritik för att vi saknade någon idé offensivt, tyckte att även defensivt såg det virrigt ut.

"-Offensivt, ja. Det var ingen tydlighet. Vi skulle försöka komma till offensivt, men det var mest ligga rätt defensivt, få upp bollen på Zlatan och försöka komma med kontringar och försöka göra något där framme, säger Durmaz"

http://www.fotbollskanalen.se/sverige/durmaz-hamren-kritik-fanns-ingen-tydlighet/

Intressant långintervju med Lagerbäck.

http://www.fotbollskanalen.se/sverige/lagerback-om-hotet-mot-svensk-fotboll-varfor-zlatan-kampar-mer-och-hodgsons-tab/

Enligt Forsberg och Durmaz har Fransson och Nyman imponerat av de nya. Skulle vara en skräll om Fransson får chansen från start men man vet aldrig.

Nu vet man ju inte hur Kujovic sett ut på träningarna men han bör nog starta då han är unik i sin fysik.
Citera
2016-09-03, 17:15
Medlem
Otippat att landslaget är imponerade av Fransson?

Men som vanligt är Fransson för dålig att spela för landslaget enligt vissa eftersom han tidigare har spelat i IFK Norrköping. Samma gäller Nyman. Endast de som har spelat i MFF platsar i landslaget.
Citera
2016-09-03, 17:28
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Men som vanligt är Fransson för dålig att spela för landslaget enligt vissa eftersom han tidigare har spelat i IFK Norrköping. Samma gäller Nyman. Endast de som har spelat i MFF platsar i landslaget.

Det kan inte handla om att den svenska publiken har dålig koll på Fransson och Nyman, speciellt hur de håller mot internationellt motstånd?

Det är väl ganska solklart att den stora massan har bättre koll på MFF's spelare då de har varit med i CL 2 år i rad?

Annars tror och hoppas jag att det kan bli succe med Janne och Lasse (Jan-lars ), skiter fullständigt om Sverige spelar som Barca eller Umeå FC sålänge vi plockar poäng.
Citera
2016-09-03, 17:57
Medlem
Citat:

Otippat och otippat, jag skrev att det skulle vara en skräll om han startade vilket det såklart är.
Jag har dock inte sett honom spela så mycket.

Spelarna i Malmö har ju fått mer mediautrymme och framförallt då de spelat cl.

Hade Lewicki varit ny i landslaget hade jag också tyckt det varit en skräll om han startat, i framtiden tror jag på Fransson.

Hiljemark, Ekdal, Fransson och Lewicki känns som ganska bra alternativ på det centrala mittfältet. 3 på tillväx och Ekdal som rutinerad.

Håller med Lagerbäck om att U21 och A-laget bör ha en röd tråd om grundprinciperna i försvar och anfall.

Framtiden ser bra ut för svensk fotboll och dem jag har pratat med som är engagerade i U-landslag och fotbollsgymnasium säger att vi fostrar fler bra spelare i dag än 10 år sedan vilket såklart är positivt.
Citera
2016-09-03, 22:03
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:

Mm, för han var ju skitbra mot Japan i OS
Bara sämst på plan.
Citera
2016-09-03, 22:19
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Bara sämst på plan.

Jaha, han gjorde en dålig match? Berätta mer.
Citera
2016-09-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Bara sämst på plan.
Klev in och blev ordinarie direkt i Basel så att han var dålig 2 matcher i OS är väl lite skitsamma.
Ordinarie i Basel väger ju inte jättetungt men det är bättre än ordinarie i Norrköping. Nu har jag inte sett honom i Basel heller men är man ordinarie där så kan man inte vara dålig.

Den här säsongen har han gjort 2 inhopp med snitt 12 minuter speltid men han var ju på OS så får hoppas han blir ordinarie snart igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in