Citat:
Ursprungligen postat av
Varmare
Jag fattar inte varför du kallar det hypermaskulinitet att fly hit, varför skulle det vara det?
De flyr väl inte, afghaner från Iran som söker bättre liv flyr inte ett skit. De söker möjligheter att få ekonomiskt förbättrad tillvaro.
Det som är hypermaskulint är själva beteendet, ungefär som det är hypermaskulint i ett fängelse. Det handlar om den urkraft för absolut förstörelse och våld en man som inte kan kontrollera sig innebär för samhället. Det finns spektrum för olika typer av maskulinitet, men jag talar om den primitiva barbariska maskuliniteten här.
MENA män är precis sådär vulgärt maskulina; korruption, stenhårda hierarkier, egoism, våldsdyrkan, konfliktsökande, våldtäktskultur, dominera utan nyanser, osv.
Medan Sverige är hyperfeminitet i dess värsta form; irrationell, konflikträdd, dumsnäll, avsaknad av stolthet, töntigt, tar hur mycket skit som helst, och böjer sig för andra.
Jag har sagt det förut, utan balans mellan det maskulina och feminina går samhällen åt helvete.
Citat:
Och jag tror inte ett dugg på att manligheten skulle vara så skör att den går i kras för att någon skriver en dum artikel om män exempelvis.
Det sa jag inte, manligheten är skör för att våra döttrar och systrar blir våldtagna överallt i gator och torg utan att vi klarar av att skydda dem, eller organisera oss för att göra något åt det. Eller låt säga att en blatte kan kalla en svensk tjej för svennehora rakt framför svenska män utan att någon gör något åt det?
Det är en hyperaggressiv kultur som importerats och som förödmjukar svenska män och kvinnor medan vi skriver i flashback.
Citat:
Svensken är måhända inte ständigt försvarsberedd pga rädslor och utlevande som en intensiv italienare i sitt temperament, han har heller inget behov av att oroligt bevaka sina machogränser utan vilar trygg i att han är en man även när en kvinna säger emot honom och han väljer sina strider istället för att gå i taket för minsta lilla.
Det du beskriver är en gammaldags brittisk gentleman eller liknande. Svensken väljer aldrig några strider överhuvudtaget, vad talar du om för strider?
Citat:
Gör inte misstaget att tro att det skulle vara mindre maskulint än något annat bara för att svensken är mer avslappnad än många andra.
Att vara avslappnad inför konflikt är prov på maskulinitet. Att vara apatisk är något annat.
Citat:
Med resonemanget "den som vinner krigen (eller är det dödar flest?) är maskulinast", innebär det att om man trycker på knappen som fyrar av atombomberna först så är man automatiskt maskulinast av dem alla, om man överlever ett sånt krig själv förstås. Jag tycker nog att det är en något snäv definition av vad maskulin står för, faktiskt.
Maskulinitet är tvärtom i dess konstruktiva civiliserade form en man som övervunnit sin primitiva natur. Det vill säga att det var maskulint av USA och Sovjet att vara logiska istället för att trycka på knappen. Logik över känsla är en typisk civiliserad maskulin egenskap.
Men en annan spektrum av maskulinitet är den mer vulgära primitiva maskulinitet hos män som aldrig lärt sig kontrollera impulser, då från kulturer som istället tar bort kvinnor från gatan så att de inte blir upphetsade och våldtar dem.
Jag är inte för att svenska män ska återgå till att bli djur, jag vill att svenska män ska sluta att låta kvinnors känsloliv styra svensk politik, återgå till att ta plats och ha maskulin logisk röst.
Ska det behöva invänta tills hela systemet riskerar att kollapsa innan statsministern vågar säga att det inte håller att kalla all typ av förslag för invandringsstopp för fascistiskt?
Ska vi ha en polismästare som går och "tycker synd" om en flykting som mördat en ung tjej i asylboende?
Ska vi gå runt och kollektivt låtsas om som om det är svenska män som går runt åtta i grupp och taharrushar 13-åriga tjejer som går på deras första konserter, för att annars blir vi mörkrädda av vad vi kommer finna? Istället måste vi låtsas om att det krävs speciella genusprogram i dagis för att få slut på eländet.
Eller vad sägs om att bara blåögt tro på att män på 30-40 är 16 år för att de säger att de är det?
Eller vad sägs om poliser som inte vågar ens komma in i 55 zoner i Sverige år 2016?
Är det maskulint och avslappnad må tro?
Detta är feminin galenskap som svenska män böjt sig inför, råfeminin falsk altruism (där man vill höja social status mer än något annat) och förnekelse av sanningen.