2016-09-03, 16:25
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Ren generell fråga om kvinnor. Har kvinnor inget eget ansvar för att ta hand om sig och andra kvinnor? Är den allmänna inställningen bland feminister att kvinnor är mindre begåvade på något sätt och måste ha en skötare som tar hand om dem?

Ibland låter det som om kvinnor är ansvarsbefriade precis som förståndshandikappade är.

Deras slutsats är att ingen har ansvar för kvinnor, värst är att småtjejerna i festivalen får klara sig själva.

Intedinkvinna kampanjen gjorde det tydligt att svenska män inte bara saknar ansvar för kvinnor, det är också så att de inte får ha ansvar för kvinnor.

Inte heller får vi ha fria tyglar att skicka iväg utländska våldtäktsmän, inte får vi ge de hårda straff, inte får vi gå runt och vara civilpoliser, Joakim Lamotte fick ju kritik för att han lär hans döttrar att försvara sig vilket också är fel.

Kort sagt svenska män får inte göra något förutom att gå runt och känna sig dåliga över att de har kuk, liksom de afghanska männen har. Vi ska rent teoretiskt lära vara dagisbarn att sluta brottas på lekplats, bära en "inte tafsa" band runt armen, och vi ska sitta och ha sådana här killmiddagar:

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...a-mans-attityd

Så vår ansvar är att vara knähundar till svenska feministers irrationella lösningar på problematiken.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-09-03 kl. 16:27.
Citera
2016-09-03, 16:35
Medlem
WordWarriors avatar
Kvinnlig naivitet och feminism dödar.

De flesta svenska kvinnor har inte en susning om vilken ofattbar grymhet som kommer att skölja över oss, på grund av den vansinniga massinvandringen från terrorns högborg. Hur många varningssignaler ska ni ignorera?

Citat:
Ovan en nyligen publicerad propagandafilm med förmodade svenska medborgare som strider för den muslimska terrorgruppen Islamiska staten och stoltserar med att de ska “slakta” människor. Dessutom hotar man Sverige och frågar ifall vi är redo för vad som komma skall.
http://avpixlat.info/2016/09/03/ar-ni-redo-sverige-muslimska-terrorister-hotar-sverige/

Blodet på våra gator och lidandet som kommer är ni medskyldiga till, vänsterkvinnor och feminister (det vill säga de flesta av er kvinnor).

Tro nu inte att dessa terrorister nöjer sig med att avrätta män, kvinnor och barn. Tortyr är vanliga inslag. Vid terrorattacken mot Bataclan i Paris torterade terroristerna gisslan genom att skära av män testiklar och man knivhögg kvinnor i underlivet. Man sprättade upp buken på levande människor. Andra petade man ut ögonen på med kniv.

http://www.foxnews.com/world/2016/07/15/french-lawmakers-told-bataclan-terrorists-tortured-disemboweled-victims.html

Ni drar lidande och död över oss alla. En dag kommer ni rannsakas för detta när barn och barnbarn ställer den självklara frågan: varför?
Senast redigerad av WordWarrior 2016-09-03 kl. 16:37.
Citera
2016-09-03, 16:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Merapi, jag är ledsen att behöva vara den som säger detta men du kan väldigt snart komma att behöva ta ställning. Jag vet att du är en aning konflikträdd och vill inte gärna sticka ut hakan mer än bekvämt. Men nu är det mer akut än nånsin att du har detta klart för dig. Jag hoppas för guds skull att du inte drabbas, men allt fler unga tjejer råkar illa ut och i "massor" av områden i landet är situationen alarmerande. Polisen medger att de tappat greppet. Det betyder att pm någon drabbas där, så kan de inte komma och hjälpa dig.
Vi har flest våldtäkter i hela västvärlden per capita och så vitt man kan utläsa av nyheterna så ökar siffran ganska dramatiskt. Siffran är 140 ggr högre än nu än när jag var tonåring. 140ggr!
Brå har slutat föra statistik, vilket kan vara ett tecken på att "det lilla inbördeskriget" precis börjat. Nu är Sverige ett glest befolkat land och det finns massor av ställen man kan gömma sig för den där typen av händelsers epicentrum, men om Alvesta, Trollhättan, Karlskrona och den typer av gamla bruksorter redan figurerar i rubrikerna, så beror det bara på att man trubbats av om Rosengård, Bergsjön och Rinkeby. 100 brinnande bilar betyder ingenting längre, om de inte brinner samtidigt.
Antalet våldtäkter var nu frågan och frågan är personlig.
Vad gör du för att skydda dig? Direkt, indirekt och inställningsmässigt. Har du ändrat på något i ditt beteende för att minska riskerna?
Citera
2016-09-03, 17:01
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Tro nu inte att dessa terrorister nöjer sig med att avrätta män, kvinnor och barn. Tortyr är vanliga inslag. Vid terrorattacken mot Bataclan i Paris torterade terroristerna gisslan genom att skära av män testiklar och man knivhögg kvinnor i underlivet. Man sprättade upp buken på levande människor. Andra petade man ut ögonen på med kniv.

http://www.foxnews.com/world/2016/07/15/french-lawmakers-told-bataclan-terrorists-tortured-disemboweled-victims.html

Ni drar lidande och död över oss alla. En dag kommer ni rannsakas för detta när barn och barnbarn ställer den självklara frågan: varför?

Fruktansvärt. Men Merapi tycker att det är viktigare att diskutera gubbar som spärrar på sina ben.

Sedan har hon ingen ansvar för att hon är inte en man, det var män som kastrerade män. De kastrerade franska unga männen får skylla sig själva för att de inte tog ansvar för våld som gruppen män utför.

Det är denna ologiska kollektivistiska människosyn vi står inför.
Citera
2016-09-03, 17:08
Medlem
SarahWhites avatar
Jag vill inte ha ert töntiga skydd, jag kan skydda mig själv. Guud vad många vapenfjantar det finns på FB!! Dessutom är ni kvinnohatare..
Citera
2016-09-03, 17:11
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarahWhite
Jag vill inte ha ert töntiga skydd, jag kan skydda mig själv. Guud vad många vapenfjantar det finns på FB!! Dessutom är ni kvinnohatare..

Ok, låt säga att du är wonderwoman och kan skydda dig själv. Kommer du skydda svenska minderåriga tjejer i festivaler också? Eller räddar du bara ditt eget skinn?
Citera
2016-09-03, 17:26
Medlem
SarahWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Ok, låt säga att du är wonderwoman och kan skydda dig själv. Kommer du skydda svenska minderåriga tjejer i festivaler också? Eller räddar du bara ditt eget skinn?

Skydda från vadå...? Om jag ser något som är fel gör jag något. Jag vägrar att lämna min egna säkerhet i andras händer speciellt män... Ni blir helt till er av tanken att få skydda en kvinna som djur. Jag har med mig pepparspray och det räcker. Jag vill också att fler kvinnor ska stå upp och skydda sig själva... För om man låter en man göra det betraktar ni det som en skuld och massa annat strunt händer sen blir ni arga r ni inte får sex.

Jag träffar män som en jämlike och inte ett offer eller en gammaldags bild av en tjej som ska vara på ett visst sett... Ja ni svenska män är också slemmiga och bidrar till problemet. Ni blir rädda för "starka" tjejer som mig som inte ger er rum att komma över mig via svagheter och behov. Sen söker ni er till tjejer som inte är så!!! Så sluta upp med där. Sluta se oss kvinnor som offer hela tiden och gör ditt istället så fler blir säkerhetsmedvetande!!! Jag kan också säga att jag är lika beredd att spreja invandrare som svenskar.. för ni är alla killar. Ni säger hela tiden att invandrare har dålig kvinnosyn men det har ni också. Han som startade tråden är exempel på det som ska trycka ner oss som några som behöver skydd och inte kan själva. Och titta sen på traditionella kvinnoliv i Sverige som pigor i historien.... Nej tack.
Citera
2016-09-03, 17:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

Kort sagt svenska män får inte göra något förutom att gå runt och känna sig dåliga över att de har kuk, liksom de afghanska männen har. Vi ska rent teoretiskt lära vara dagisbarn att sluta brottas på lekplats, bära en "inte tafsa" band runt armen, och vi ska sitta och ha sådana här killmiddagar:

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...a-mans-attityd

Så vår ansvar är att vara knähundar till svenska feministers irrationella lösningar på problematiken.

Länken funkar inte, vet du om att kilmiddagar och de här läkarna som vägrar ålderstesta alla härstamammar från rädda barnen?

Jag vistte att folk som jobbar med djurskydd ofta har en skruv lös, men tydligen de som "räddar barn" också.

Vilket skulle bevisas (hittade när jag googlade efter fungerande länk)

http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4141846-har-har-chefen-for-boendet-sex-med-flyktingpojkar-hotade-att-fa-oss-utvisade-

Feministerna här vill inte diskutera, det ser man på att de duckar all relevant fakta och sällan svarar när de hamnar på pottan. De vill bara få ut lite ångest och dumpad frustration.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-03 kl. 17:32.
Citera
2016-09-03, 17:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarahWhite
Skydda från vadå...? Om jag ser något som är fel gör jag något. Jag vägrar att lämna min egna säkerhet i andras händer speciellt män... Ni blir helt till er av tanken att få skydda en kvinna som djur. Jag har med mig pepparspray och det räcker. Jag vill också att fler kvinnor ska stå upp och skydda sig själva... För om man låter en man göra det betraktar ni det som en skuld och massa annat strunt händer sen blir ni arga r ni inte får sex.

Jag träffar män som en jämlike och inte ett offer eller en gammaldags bild av en tjej som ska vara på ett visst sett... Ja ni svenska män är också slemmiga och bidrar till problemet. Ni blir rädda för "starka" tjejer som mig som inte ger er rum att komma över mig via svagheter och behov. Sen söker ni er till tjejer som inte är så!!! Så sluta upp med där. Sluta se oss kvinnor som offer hela tiden och gör ditt istället så fler blir säkerhetsmedvetande!!! Jag kan också säga att jag är lika beredd att spreja invandrare som svenskar.. för ni är alla killar. Ni säger hela tiden att invandrare har dålig kvinnosyn men det har ni också. Han som startade tråden är exempel på det som ska trycka ner oss som några som behöver skydd och inte kan själva. Och titta sen på traditionella kvinnoliv i Sverige som pigor i historien.... Nej tack.

Kolla mina länkar och se om du kan försvara dig.

Jag är lång och stark och backar inte, men mot 7 av dem...
Jag inser min begränsning.
Pepparsprej hjälper föga om de kommer bakifrån och dunkar dig i huvudet med en sten.

Du är som ett liten fem åring - kan själv...
Ja man ska vara självständig och inte ett litet våp, och bra att du försvarar dig om du skulle råka illa ut av de du väljer att träffa. Men för de som bor nära asylmottagningar så blir de attackerade mitt på ljusan dag. Brutalt
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-03 kl. 17:38.
Citera
2016-09-03, 17:52
Medlem
Kanindrottningens avatar
Någon i tråden undrade om det fanns andra kvinnor i landet än hen-feministerna som röstar in islam-skiten och mena till vårt land. Svar ja, det finns det. Här är en och jag är inte ensam.
Vi beter oss dock inte lika efterblivet och skriker som kränkta femåringar eller sitter och hetsar på twitter och känner oss duktiga och rättfärdigt goda då.
Ni ser oss i mataffären med vagnen lastad med mat till familjen, bakom receptionsdiskar och bardiskar och lite här och där på alla möjliga arbetsplatser, på en hästrygg sysslandes med vår hobby eller ute med våra väninnor när vi fikar och äter glass med barnen. Vi hörs inte så ini helvete hela tiden, men vi finns. Vi har vett att stillsamt uppskatta de som byggt upp landet, vi har kommunikation, järnvägar, bilar, teknik, kärlek, heltidsarbetande familjeförsörjare, gentlemän i alla former omkring oss och jag beklagar djupt all oförtjänt skit ni fått från media och hbtqxpyz-hen-feminist-vänstern.
Hade inte alla vi, ni män och vi kvinnor försörjt det här jävla samhället med våra skattepengar hade alla dessa feministfittor och invällare fått sluta leka lekstuga och börjat kavla upp ärmarna och jobba.
Ni svenska män som alltid får så mycket skit från alla håll, ha med er nu att det finns en motvikt, en annan åsikt och det är att vi ser er som samhälls-stöttepelare, vänner, fantastiska människor, underbara familjefäder, pojkvänner och äkta makar.
Och jag och de jag känner, män som kvinnor skulle inte tveka att stoppa ett pågående brott eller antastning och vi har heller inte röstat för att Sverige ska se ut såhär.
Möter jag någon som påbörjar den där jävla klagovisan om vita män tvekar jag inte att protestera, skitsamma vad de dömer mig som. Det får man ta, och vindarna kommer vända.
Som sagt, vi skriker inte så högt alltid och vi får inte synas i media (tror nog inte nån vill in i den ankdammen ändå) men vi finns.

#absoluterkvinna
Citera
2016-09-03, 17:53
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Vilket?

Åk tillbaka. Sprid dina lögner någon annanstans.
Citera
2016-09-03, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det är inte manlighet som är skört utan de faktorer som håller uppe den mentala hälsan. Jag vet dem inte exakt men jag tror att följande är viktigt.

- Att man värderas högt i media och myndigheter.

- Att man ses som en positiv kraft.

- Att man inte blir invaderad av personer som ser en som fiender.

- Att man ser möjligheter att leva i en framtid som är bra.

Du låter som vilken feminist som helst, förutom att de brukar nöja sig med att inte värderas lägre än andra.

För min del tror jag inte att den mentala hälsan är så beroende av yttre faktorer, jag tror att det handlar mest om vilka verktyg man har fått tillgång till, delvis medfött men främst via sin omgivning då man växer upp. (Förutom att vem som helst kan drabbas av mentala sjukdomar då, förstås.)

Vi lever i en föränderlig tid på många vis och inte bara könsrollsmässigt. Jag tycker att analysen "allt ont som händer i världen är den allsmäktiga feminismens fel men ingenting gott, någonsin" är alldeles för grund och ogenomtänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in