2016-09-03, 11:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Manlighet är verkligen något mycket, mycket skört, det får man lära sig här. Det är inte klokt hur lätt män liksom halkar ur manligheten och blir kvinnliga och svaga så där hux flux, bara. Det kan räcka med att de tar på sig en rosa tröja, ju!

Man börjar ju undra om manlighet verkligen kan vara något biologiskt medfött när det ramlar av så lätt. Jag menar, jag känner mig varken kvinnligt svagare eller manligt starkare för att jag tar på mig ett par brallor istället för kjol, eller skruvar lite trädäck istället för att baka sockerkaka. Är det kanske så att du håller med feminismen om att mycket av manlighet och kvinnlighet handlar om inlärda beteenden, tro?

Det är faktiskt sant att det är ganska så skört det där med manlighet, då män föds in i verkligheten att livet är en tävling, men det kan så lätt bli för tryggt och man kan upphöra att se mening i själva kampen om tillvaron. Det hände både i Rom och i Kina att maskulinitet avtog i takt med att folk blev mer civiliserade, och barbarer som levde i urmaskulina tillvaron marscherade in och förintade imperierna (men så pass dumma att de bjöd in barbarer, så illa var det aldrig).

Så, ifall svenska föräldrar (tror att föräldrar kan göra skada, men inte skolan) tex lär deras pojkar att gå runt i klänning medan arabens pappa lär sina söner att svenska tjejer är horor som de kan göra som de vill med, vem fan kommer skydda svenskens dotter när tiden är kommen? Och vad fan är det för chans att den svenske pojken kommer vara det minsta attraktiv för tjejer när han växer upp till att bli en mes (förhoppningsvis så blir han bög säger jag i detta fall)?

När man nu pressar ner svensk manlighet för att skapa en harmonisk tillvaro i samhället, det vill säga svenske mannen ska svälja stolthet och inte ta konflikter, inte spela upp sitt ego, kontrollera hans impulser så pass att han blir lite tråkig, vara känslig och förstående...

Så kan jag nästan förstå att vi här har en situation där vi har en mynt med två sidor, du vinner lite och förlorar lite igenom att göra dig av med myntet.

Men när du sedan massimporterar hypermaskulinitet så förstörs hela tillvaron, och känslan av psykologisk kastrering blir verklig. Ungefär som tama goldens med impulskontroll som sedan ska samexistera med vilda pitbulls.

Ska du sedan skylla på golden retriever hanar när pitbullen skadar barn samtidigt som du legaliserar än mer import av pitbulls? Det är ungefär den nivån på svensk debatt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-09-03 kl. 11:17.
Citera
2016-09-03, 12:04
Bannlyst
Citat:
God dag yxskaft på dig också.
Va?
Citera
2016-09-03, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det tror inte jag, jag tror hon är het på slavmarknaden.
Precis som de alltid gjort i khalifatet och före det.

Hur fan kan det existera vita svenska kvinnor utan vita män. Det går inte ihop. Muhammedanerna kommer få knulla bruna och lila fittor i all oändlighet, kul liv. Sen är det väl sedan länge känt att man vill konkurrera ut män oavsätt ras från arbetsmarknaden. Där man lurar i kvinnor att de gör något viktigt. När de i själva verket slavar åt den lilla elit av män som styr. Efter det byter man ut kvinnorna mot robotar. Den mänskliga kvinnan kommer endast existera som ett sexobjekt för elitens män. Tror ni själva att muhammedanerna kommer kunna konkurrera med 2100 talets teknologi? Feminister lever med någon slags hybris där de krigar mot verkligheten. Om vita svenska män dör ut, tror ni själva att världen kommer ha någon nytta av en halvfet vit svensk kvinna som åldras? Visst kommer det allltid finnas ett behov av vita kvinnor. Men dem kommer vara felfria kvinnor som inte skiter, framodlade i laberatorium. Vakna upp till verkligheten era feministiska as. Och sluta spela att ert jobb på socialkontoret är så jävla viktigt. Vi män har tagit fram datorer som är bättre entreprenörer än människor. Så ditt pissjobb är bara något du blivit tilldelad för att du är ett harmlöst kryp som lätt plockas bort utan motstånd.
Senast redigerad av Perlmutter 2016-09-03 kl. 14:47.
Citera
2016-09-03, 14:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Framtiden vet vi inte mycket om men en sak vet jag, och det är att någon jobbar stenhårt på att piska upp rädsla i mitt land och att tyvärr, många går på det. Se upp för att rädsla, och att måla fan på väggen, kan förstöra en hel massa i sig. Det gynnar någon att vi blir nästan förlamade av rädsla, att vi köper budskapet om att vi är så svaga att vi inte ens kommer att försvara oss, som alla andra djur och växter gör på jorden, när vi blir attackerade, etc. Någon vill att vi ska känna och tro så. Men jag går inte på det.
Framtiden kan vi sia om, om vi sneglar på hur det ser ut i andra Europeiska länder.

Du skriver att du ska försvara. Jag vill veta hur du ska försvara - eller försvarar - för det pågår i Sverige också

www.youtube.com/watch?v=_LjjOJCDDWE

https://www.youtube.com/watch?v=L3yQTxGGgig

https://www.youtube.com/watch?v=lHX5jsomq_U

https://www.youtube.com/watch?v=GxTlpBjzKg8&

Vad du gör när du förnekar sånt här, är att lämna ut våra barn till "alla är lika"

Nej alla är inte lika, Svenska killar har fått lära sig att slåss är fult, dessa gör det för att det är roligt och de har övat sig sedan barnsben. I alla sådana här videos skrattar förövarna

https://www.youtube.com/watch?v=6tPFlHiE1QM

Du pratar om att försvara - du har vägrat svara på hur istället för att koncentrera dig på min person.

Men hur ska du försvara? Det här kriget är inte ens ett man mot man, utan du blir attackerad på gatan som civilperson. Hur ska du försvara dig ensam mot 5 - 6 män? som har slagits sedan barnsben och som använder tillhyggen. Kan du slåss med kniv? Vet du hur man avväpnar en som kommer med sten bakifrån. Vet du hur man fredar sig mot ett flertal våldtäkstmän.
Hur försvarar man sig mot en machete? Mot en van som kommer körande?
Hur försvarar man sig mot terrorattacker?

Det är så kriget förs idag.

Du lever i förnekelse och tror att man vill skrämmas, nej man vill att vi ska mobilisera oss, för inte ens polisen klarar ju av dem längre. Varför tror du att det är så?

Klarar du att addera i flera led?
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-03 kl. 15:07.
Citera
2016-09-03, 14:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Vilket är en slående allegori på folkgruppen svenskar.....

Ja vi är civiliserade, vi löser inte konflikter med våld, vi har inte varit i krig på 200 år.
Vi har aldrig varit invaderade, och vi har aldrig varit i inbördeskrig.

Vår media vaggar in oss i rosa bomull så vi får inte se hur "flyktingarna" inte beter sig som flyktingar utan som obeväpnade fotsoldater, dock vana att slåss.

Få av oss är vana vid att slåss med knytnävar sten och andra tillhyggen, vi vistas heller inte i flock.
Klart vi är handfallna.

Likaså blir vi helt förvirrade när vi får se brutaliteten mot djur och barn och kristna, då vi trodde att sånt fanns i historieböckerna, inte att folk hade det som folknöje att plåga djur.
Halstra kvinnor över öppen eld, våldta med trästockar, och skära i människor, och elda dem levande i en bur.

Vi är så invaggade i trygghet - att folk som Varmare och Merapi viftar bort det som något som folk säger för att skrämmas. Man undrar var de bor? Alltför många människor bor på orter där folk inte går ut på kvällen. Där kvinnor inte går ensamma utan åker taxi från dörr till dörr. Där hyresvärdar varnar hyresgäster. Där bilar kapas.
Så långt har det gått.

Men de bor väl i något lugnt område och slipper se det och slipper vara rädda på riktigt.

Man borde tvinga femisterna att se detta

https://www.youtube.com/watch?v=S4K4okVa7dU

De tror att de ska komma till the promised land. Och när förväntningarna inte möts.

Vi ska inte vara rädda, men vi skall förbereda oss. Vi har ju resurserna.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-03 kl. 14:54.
Citera
2016-09-03, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är väl snarare du som körde med en tjusigare omskrivning för samma gamla "lösning" som varit verksam i x antal tusen år: Kvinnor-kan-inte-tänka-lösningen i kombination med Kvinnor = känslor och natur. Båda "antaganden" som det inte finns den minsta bevis för, utan för att tala klarspråk idel historiskt manligt känslotänk kring kvinnor som varit fungerande PR för att hålla kvinnor undan makt.

Jo, du har absolut problem med kvinnor vid makt, försök inte, var den exakta innebörden av vad du skrev, går inte att missförstås.

Sen lever vi 2016, fysisk muskelstryrka är för länge sen rätt uträknad som viktig faktor vid försvar.

Du lever uppenbarligen inte i verkligheten. Lycka till att försvara dig eller fly utan muskelstyrka och testosteron i kroppen så länge du inte bär skjutvapen. Sen är det väl dokumenterat att folk med lågt testosteron tänker mer känslomässigt.
Citera
2016-09-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmunstycke
Det är ju ni feminister som importerat kvinnohatarna. Om du inte vill ha kvinnohatare i ditt land, varför tog du då hit dem?

Jag vill inte ha kvinnohatare någonstans.
Tycker denna grupp människor kan skickas ut i rymden någonstans.
Problemet då är bara att vi måste bygga oerhört stora rymdraketer för att få plats med denna gigantiska grupp människor, mestadels män. Eftersom kvinnohat är inbyggt i mansrollen i princip över hela klotet. För att vara homo sapiens man på tellus så ingår ett visst mått av förakt för kvinnor.

Så då är lösningen att män som grupp fan får skärpa sig och lägga av att hata kvinnor för att manifestera sin manlighet. Speciellt som kvinnor fan inte har gjort ett skit för att förtjäna det.

Så kvinnohat som fenomen får som sagt ni män stå för, ni som skapat det, byggt in det i div. samhällsordningar, utagerar det och håller det aktivt under armarna.
Your problem.
Citera
2016-09-03, 15:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Sen lever vi 2016, fysisk muskelstryrka är för länge sen rätt uträknad som viktig faktor vid försvar.

Nu handlar ju tråden om våldtäkt, - hur ska DU försvara dig?

Bortsett från det så är det är frontkrigen som är förlegad krigsföring.
Det omedelbara hotet är mot vårt sätt att leva, och det är alltid civila som drabbas värst oavsett krig.
Du måste nu kunna försvara dig på gatan.

Du kan inte snacka normer med killar vars hjärna adapterat till att tycka att det är kul att skada och skända. Inte ringa polisen heller längre, de har ingen bil att skicka.

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Polisen+har+inte+tid+att+%C3%A5ka+p%C3%A5+larm
Citera
2016-09-03, 15:45
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Så då är lösningen att män som grupp fan får skärpa sig och lägga av att hata kvinnor

Hur ska din lösning implikeras?
Förbjuda psykiska störningar?
Förbjuda religioner där det är inskrivet?
Förbjuda människor att vara strikt religiösa?
Citera
2016-09-03, 15:56
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Så kvinnohat som fenomen får som sagt ni män stå för, ni som skapat det, byggt in det i div. samhällsordningar, utagerar det och håller det aktivt under armarna.
Your problem.

Det är faktiskt ditt problem, eller åtminstone din framtida dotters problem då hon riskerar att bli våldtagen.

Visst är det mitt problem också då jag har en brorsdotter som jag då måste oroa mig över när hon blir äldre (och ifall jag får en dotter så flyttar jag).

Du försöker klumpa ihop någon grupp med kukar, och tala om någon magisk telepatisk broderskap kukarna emellan, vilket ger de gemensam ansvar för andra kukar?

Han kopplar dock direkt ansvaret för att tusentals flickor blir våldtagna på att du har röstat på miljöpartiet, partiet med mest utopisk invandringspolitik. Kanske fel att anklaga samtliga svenska kvinnor, men du har en mycket verklig ansvar då du förordad att ta in afghanska män. GÅ NU UT OCH TA DITT ANSVAR, SKYDDA NU VÅRA FLICKOR FRÅN DERAS HEMSKA VÅLDTÄKTSKULTUR ISTÄLLET FÖR ATT SKYLLA PÅ ANDRA!

Du ser....individen kan ha ansvar för hur hen agerar, det finns en direkt logisk koppling mellan ett agerande (hur man röstar) och resultat (svenska flickor blir våldtagna i badhus och festivaler). Men det är fel att säga att svenska kvinnor har ansvar, man kan säga att svenska (vänster) feminister har ansvar då ni står för propagandan och politikens mest extrema kant (Fi, MP och V är förrutom C de partier som förordar den mest extrema invandringen, och journalister som röstar på dem försöker sätta locket på debatten).

Men jag som man har lika mycket ansvar för att män uppfann civilisation, eller män skapade p-piller, eller män våldtar, eller män räddade hundra miljoner liv genom att uppfinna antibiotika, eller män uppfann demokrati, eller män uppfann kommunismen som mördade hundra miljoner människor, eller män skapade kvinnofridslagen i Sverige, eller män följde efter en pedofilprofet, eller män som räddade världen från andra män i ett stort krig där 50 miljoner människor dog, eller män som uppfann elektricitet och internet som får mig att skriva i denna dator.

Förstår du hur absurd du skriver?

Män skrev det här.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-09-03 kl. 16:16.
Citera
2016-09-03, 16:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Hur fan kan det existera vita svenska kvinnor utan vita män. Det går inte ihop. Muhammedanerna kommer få knulla bruna och lila fittor i all oändlighet, kul liv. Sen är det väl sedan länge känt att man vill konkurrera ut män oavsätt ras från arbetsmarknaden. Där man lurar i kvinnor att de gör något viktigt. När de i själva verket slavar åt den lilla elit av män som styr. Efter det byter man ut kvinnorna mot robotar. Den mänskliga kvinnan kommer endast existera som ett sexobjekt för elitens män. Tror ni själva att muhammedanerna kommer kunna konkurrera med 2100 talets teknologi? Feminister lever med någon slags hybris där de krigar mot verkligheten. Om vita svenska män dör ut, tror ni själva att världen kommer ha någon nytta av en halvfet vit svensk kvinna som åldras? Visst kommer det allltid finnas ett behov av vita kvinnor. Men dem kommer vara felfria kvinnor som inte skiter, framodlade i laberatorium. Vakna upp till verkligheten era feministiska as. Och sluta spela att ert jobb på socialkontoret är så jävla viktigt. Vi män har tagit fram datorer som är bättre entreprenörer än människor. Så ditt pissjobb är bara något du blivit tilldelad för att du är ett harmlöst kryp som lätt plockas bort utan motstånd.
Mycket herpiderrp där.
Du verkar upprörd över något. Svårt att säga med bas på det du skrivit vad, men jag lovar. Det kommer bli bra så småningom.
Kram.

Notera gärna en sak. De här trattskallarna kan inte använda verktyg, uppfinna eller producera något alls för egen maskin. Inte ens sina egna vapen. Det enda som ger dem makten är oljan och när dess makt minskar måste de ta sig vidare tilol civilicerade delar av väörlden eller bygga egna fantasivärldar, typ Bahrain, Dubai osv, med gästarbetare som arbetskraft och oljepengar.

Hoppet i framtiden står till turismen.
Men den överlever inte utan sprit och sex.
Citera
2016-09-03, 16:16
Medlem
DIdes avatar
Ren generell fråga om kvinnor. Har kvinnor inget eget ansvar för att ta hand om sig och andra kvinnor? Är den allmänna inställningen bland feminister att kvinnor är mindre begåvade på något sätt och måste ha en skötare som tar hand om dem?

Ibland låter det som om kvinnor är ansvarsbefriade precis som förståndshandikappade är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in