Citat:
Manlighet är verkligen något mycket, mycket skört, det får man lära sig här. Det är inte klokt hur lätt män liksom halkar ur manligheten och blir kvinnliga och svaga så där hux flux, bara. Det kan räcka med att de tar på sig en rosa tröja, ju!
Man börjar ju undra om manlighet verkligen kan vara något biologiskt medfött när det ramlar av så lätt. Jag menar, jag känner mig varken kvinnligt svagare eller manligt starkare för att jag tar på mig ett par brallor istället för kjol, eller skruvar lite trädäck istället för att baka sockerkaka. Är det kanske så att du håller med feminismen om att mycket av manlighet och kvinnlighet handlar om inlärda beteenden, tro?
Man börjar ju undra om manlighet verkligen kan vara något biologiskt medfött när det ramlar av så lätt. Jag menar, jag känner mig varken kvinnligt svagare eller manligt starkare för att jag tar på mig ett par brallor istället för kjol, eller skruvar lite trädäck istället för att baka sockerkaka. Är det kanske så att du håller med feminismen om att mycket av manlighet och kvinnlighet handlar om inlärda beteenden, tro?
Det är faktiskt sant att det är ganska så skört det där med manlighet, då män föds in i verkligheten att livet är en tävling, men det kan så lätt bli för tryggt och man kan upphöra att se mening i själva kampen om tillvaron. Det hände både i Rom och i Kina att maskulinitet avtog i takt med att folk blev mer civiliserade, och barbarer som levde i urmaskulina tillvaron marscherade in och förintade imperierna (men så pass dumma att de bjöd in barbarer, så illa var det aldrig).
Så, ifall svenska föräldrar (tror att föräldrar kan göra skada, men inte skolan) tex lär deras pojkar att gå runt i klänning medan arabens pappa lär sina söner att svenska tjejer är horor som de kan göra som de vill med, vem fan kommer skydda svenskens dotter när tiden är kommen? Och vad fan är det för chans att den svenske pojken kommer vara det minsta attraktiv för tjejer när han växer upp till att bli en mes (förhoppningsvis så blir han bög säger jag i detta fall)?
När man nu pressar ner svensk manlighet för att skapa en harmonisk tillvaro i samhället, det vill säga svenske mannen ska svälja stolthet och inte ta konflikter, inte spela upp sitt ego, kontrollera hans impulser så pass att han blir lite tråkig, vara känslig och förstående...
Så kan jag nästan förstå att vi här har en situation där vi har en mynt med två sidor, du vinner lite och förlorar lite igenom att göra dig av med myntet.
Men när du sedan massimporterar hypermaskulinitet så förstörs hela tillvaron, och känslan av psykologisk kastrering blir verklig. Ungefär som tama goldens med impulskontroll som sedan ska samexistera med vilda pitbulls.
Ska du sedan skylla på golden retriever hanar när pitbullen skadar barn samtidigt som du legaliserar än mer import av pitbulls? Det är ungefär den nivån på svensk debatt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-09-03 kl. 11:17.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-09-03 kl. 11:17.