2016-09-02, 18:22
Medlem
systemkollapss avatar
http://archive.is/ueFxD

Schyffert är en superstjärna nu

Jag såg på twitter att han är sur på en arbetare som jobbar för SR. Verkar ha sågat standup. Lättkränkt var ordet.
Senast redigerad av systemkollaps 2016-09-02 kl. 18:27.
Citera
2016-09-02, 19:01
Medlem
Skulle inte förvåna mig om han tar cola, många "kulturpersonligheter" verkar ha det lite som en metod för att upprätthålla sin sjuka image och "palla". Å andra sidan kan det vara rent skitsnack. Jag är en person med väldigt svängigt och konstigt temprament vilket gjort mig misstänkt för detsamma på jobbet. Hur kan en person svänga så mycket? Sanningen är att ja, det är väl som med mycket annat konstigt här i världen; who knows? Men som sagt, i hela den där sjuka kändissvängen verkar mycket handla om att bara upprätthålla fasaden och i minsta möjliga mån vara sig själv. Sen är det väl iof kanske rätt gött med cola ibland och om man befinner sig i de kretsarna så..

Så man ska väl inte döma, det är personer som söker sin väg i livet som alla andra. Kan tänka mig att kokainet kan underlätta avsevärt, eller i vissa fall t.o.m vara helt avgörande i offentligheten. (Har provat två gånger och visst kan man se tjusningen, sig själv är man ju dock inte under ruset. Snarare någon slags ignorant, verklighetsfrånvänd och egocentrisk skitstövel )
Senast redigerad av Spelemannen 2016-09-02 kl. 19:32.
Citera
2016-09-02, 20:51
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelemannen
Skulle inte förvåna mig om han tar cola, många "kulturpersonligheter" verkar ha det lite som en metod för att upprätthålla sin sjuka image och "palla". Å andra sidan kan det vara rent skitsnack. Jag är en person med väldigt svängigt och konstigt temprament vilket gjort mig misstänkt för detsamma på jobbet. Hur kan en person svänga så mycket? Sanningen är att ja, det är väl som med mycket annat konstigt här i världen; who knows? Men som sagt, i hela den där sjuka kändissvängen verkar mycket handla om att bara upprätthålla fasaden och i minsta möjliga mån vara sig själv. Sen är det väl iof kanske rätt gött med cola ibland och om man befinner sig i de kretsarna så..

Så man ska väl inte döma, det är personer som söker sin väg i livet som alla andra. Kan tänka mig att kokainet kan underlätta avsevärt, eller i vissa fall t.o.m vara helt avgörande i offentligheten. (Har provat två gånger och visst kan man se tjusningen, sig själv är man ju dock inte under ruset. Snarare någon slags ignorant, verklighetsfrånvänd och egocentrisk skitstövel )
Jag kan hålla med om att HS verkar ha en lika uppblåst självbild som en kokainpåverkad, å andra sidan har han ju alltid gett det där odrägliga intrycket.

Hur som helst, ytterligare en god anledning till att hålla sig borta från kokain. Man vill ju inte framstå som Schyffert.
Citera
2016-09-02, 21:23
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Jag såg på twitter att han är sur på en arbetare som jobbar för SR. Verkar ha sågat standup. Lättkränkt var ordet.
Nu kollade jag upp hans Twitter och Schyffert och Betnér verkar ha varit sura idag för att många tidningar som recenserar stand up, som fallet Amy Schumer som diskussionen började med, inte skickar folk som är extremt insatta i stand up. Helst ska recensenten känna till de mest okända klubbar och komiker.

Schyffert & co ska väl vara glada att det ens skrivs om stand up, det är långt ifrån självklart att allt får utrymme i tidningarna. Men på detta sätt får de gamla avdankade bitterfittorna till komiker väl lite ryggdunkningar i klubben för inbördes beundran.
Citera
2016-09-03, 11:20
Medlem
Anser att det är fel att säga att HS håller på med standup på det sätt som avses i denna tråd. Han må stå upp men det vara längesedan han var rolig. Borde han inte själv börja förstå att han mest lever på gamla meriter? Skiter fullständigt i hans politiska ståndpunkter men det är alltid lättare att predika generositet om man själv har pengar att avvara än det motsatta. Som den nöt han är verkar han inte göra kopplingen mellan svensk fattigdom och ökande klyftor och SD framgång. Men det är klart. Han håller på med standup.
Citera
2016-09-03, 11:47
Medlem
UT64s avatar
Prövade att scrolla igenom Schyfferts Twitter och det gav en smula inblick i
personen Henrik Schyffert.

Jag lade märke till att hans humor är föråldrad på ett mycket påtagligt sätt.
Bilder, uttryck och smileys säger att han är kvar i sitt älskade nittiotal.

Så fort det blir tal om invandring och politik i twitterflödet så kommer
Schyfferts arrogans till upp till ytan. Han är nedlåtande och hånfull, bemöter
aldrig de besvärliga svennarna som konfronterar honom.

Och det där med bakgrundsbilden med The Runaways - Att han gillar dem håller
jag för uteslutet. Man kan däremot anta att han i unga år såg hur de förhatliga
svennarna gillade det bandet, och tycker att det är ett sånt skönt ironiskt hån
med den där svartvita bilden.

Hans profilbild är vidrig. Ett avskyvärt hånflin med halvslutna ögon.
En bild som skriker förakt lika bra som hans attityd mot andra människor.
Citera
2016-09-03, 12:37
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jag väljer att tolka hans beteende såhär:
Han är fullständigt skiträdd för allt vad blattingar, negrer, ensamkommande och nysvenskar heter.
Han vet att allt kommer att brisera i nära framtid. För att överleva den stora IS-attacken så väljer han att spela jag-spelar-faktiskt-i-samma-lag-kortet.
Han får 80% av den svenska befolkningen emot sig men han överlever ju.
Win-win. Eller kanske bara win. Den som lever får se.
Citera
2016-09-04, 07:56
Medlem
Referenshumlas avatar
Grattis Henrik Schyffert!

Du är bäst i Sverige

http://www.svd.se/de-ar-arets-roliga...iker/om/kultur
Citera
2016-09-04, 08:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla

Du är bäst i Sverige

Det priset är lika mycket värt som att få en hink med skit hälld över sig. ( eller är det ironi).
Citera
2016-09-04, 10:28
Medlem
UT64s avatar
Henrik Schyffert rattar en helt ny Volvo XC90. Säkert fullsmetad, och med prislapp på
sådär en miljon.

Det är "Sveriges roligaste", tillika mest humana och ödmjuka person väl förunnat!
Citera
2016-09-04, 14:33
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla

Du är bäst i Sverige

Den där Nour El Refai är ju Schyfferts flickvän. Sveriges roligaste kvinnliga och manliga komiker är alltså ett par, minsann. Det kan inte funnits många att välja på. Juryns beslut känns mer som ett ställningstagande än en utmärkelse.
Citera
2016-09-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Prövade att scrolla igenom Schyfferts Twitter och det gav en smula inblick i
personen Henrik Schyffert.

Jag lade märke till att hans humor är föråldrad på ett mycket påtagligt sätt.
Bilder, uttryck och smileys säger att han är kvar i sitt älskade nittiotal.

Och det där med bakgrundsbilden med The Runaways - Att han gillar dem håller
jag för uteslutet. Man kan däremot anta att han i unga år såg hur de förhatliga
svennarna gillade det bandet, och tycker att det är ett sånt skönt ironiskt hån
med den där svartvita bilden.

Hans profilbild är vidrig. Ett avskyvärt hånflin med halvslutna ögon.
En bild som skriker förakt lika bra som hans attityd mot andra människor.

Illa dold avundsjuka i den här tråden..
Vilka älskade inte Runaways? SÅ även Henrik förstås. Han har ju grym musiksmak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in