2016-09-03, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Oskar J. överlägset bäst! Adrian inte en sopa, men inte långt därifrån - galopp som oftast, precis som med Ludde - men, gillar dem som personer, då de inte är rädda för att sticka ut. Och det bör vara Ingves du menar, eller och han är lärling - han är bra, jämn i sina styrningar...
Jag menar givetvis att Tino inte bör nämnas i samma mening som Oskar J.
Citera
2016-09-03, 08:50
Medlem
Tino har enligt polisen och Tingsrätten erkänt misshandel av Isabell tre gånger och belagts med kontaktförbud. Han överklagade kontaktförbudet men Tingsrätten ogillade överklagandet. Det har diskuterats om zigenaren behandlar hästar lika illa som kvinnor. En del i tråden säger att han är bra med hästarna, andra säger att han missköter hästarna.

För att få klarhet i detta kikar vi återigen i handlingarna från Tingsrätten som ni hittar här, https://minfil.org/Vd08o4bdb1/zigenartino.pdf. Där finns en rad bifogade SMS, bilder samt förhör med polisen. Det som är speciellt intressant är ett SMS som Isabell skickar till zigenarTino angående misskötsel av hästarna. SMs kommer från Tinos nummer och hans briljanta språkkunskaper, värdiga en zigenare, är likadana som i tidigare SMS från handlingarna.

Från handlingarna:
Isabel: Du måste sluta vara så jävla dum på hästarna nu, Tino!

Rhapsody kunde inte ens äta nu när jag fodrade, han har ju öppna sår i munnen efter idag!! Han är helt jävla svullen också, jag har ställt en vaseline burk utanför hans Box och du måste smörja han med den 3 ggr om dan nu.

Jag börjar få nog nu, det går inte en dag utan att nån häst kommer in blödande ur munnen, eller har piskränder över rumpan! Och som du slog caddie i huvudet var bland det värsta jag sätt. Jag kommer att berätta för Roger och slutar det inte så kommer jag att anmäla dig. Och det spelar ingen roll hur mycket du slår MIG och hotar mig jag tänker inte backa på det. Detta är djurplågeri

Tino: Din jävla råtthora, du ska håla din jävla käft bara

Jag har jobbat åt Roger i 8 år o ja gör vad fan ja vill me mina hästar dom har nog tjänar sina pengar ändå och är inte bortskämda kräk som dina mina vet var deras plats är som du borde lära dig också

En gång slog jag en häst så jävla hårt i huvud så den vinglade när den gick från hagen, ska du anmäla de också, eller?
Det verkar som om stall Walmann och zigenarTino tar bra hand om hästarna.
Citera
2016-09-03, 09:12
Avslutad
Finns det bild på Isabell?
Citera
2016-09-03, 09:14
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag undrar hur länge Roger Walmann ska klara sig från att få skit för det här, han har känt till den här zigenarens behandling av både hästar och kvinnor länge och borde ha agerat för länge sen.
Citera
2016-09-03, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlanta
Det finns bilder på Isabell i handlingarna. Även på skador från flera fall av misshandel.
Citera
2016-09-03, 12:13
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Du nämnde inte orsaken till problemet - deras sexuella relation
Visst kan en sexuell relation som tar slut och där känslor funnits inblandade leda till problem. Särskilt om ena personen dessutom haft en fru under tiden.

Och visst kan tjejen säkert gjort saker som lagt bränsle på brasan, och orsakat problem i relationen. Tex strulat med andra killar för att göra Tino svartsjuk? Sagt att hon ska berätta för frun? Eller liknande? Pga att hon kännt sig sårad och besviken när hon inser att han inte är den hon hoppats och att det inte kommer bli något mellan dem.

Men på det sätt han betett sig, misshandel, direkta hot osv, är något helt annat, du verkar inte se skillnaden och ta tjejen på allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Tino har gjort fel om han slagit flickan. Hon borde dock aldrig blandat dig med en gift romsk man. Tvivlar på att hon hade stött på en Rom på grönans dansbana så baktankar fanns det☺️

Den påstådda Misshandeln o vanskötseln av hästarna saknar dock substans.
Han har varit otrogen förr (lite förvånad att det inte snackats om detta ännu, då det finns konkreta bevis på detta...). Tvivlar inte på att det är som hon säger att han kan vara väldigt charmig och manipulerande. Och då man jobbar ihop nära varandra finns många tillfällen att utveckla känslor. Och även om hon så klart också varit delaktig i deras affär så är det han som var gift. Att du lägger det på henne (och snackar om dansbanor?), gör mig väldigt tveksam över din kvinnosyn.

Vad menar du att hon hade för baktankar? Om hon fick känslor för honom så hoppades hon så klart att det var som han sa, att relation med frun var över och att de två skulle bli ett par. Är det baktankar enligt dig??
Citera
2016-09-03, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag undrar hur länge Roger Walmann ska klara sig från att få skit för det här, han har känt till den här zigenarens behandling av både hästar och kvinnor länge och borde ha agerat för länge sen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article23430222.ab

Nu är "lärlingen"friställd från jobbet. Välkommen tillbaka när han "ordnat upp det hela"...
Citera
2016-09-03, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atlanta

Det finns bilder på skadorna efter att han pryglade henne med körspö i förundersökningen.
Citera
2016-09-03, 14:06
Medlem
Härligt att zigenaren fått sparken. Officiellt har han inte fått sparken med det sker garanterat inom kort. Roger verkar som arbetsgivare dåligt insatt i lagstiftningen. Det är självklart inga problem att sparka någon som misshandlar eller endast behandlar andra dåligt. Det går utmärkt att avskeda någon enbart för samarbetssvårigheter även om dessa inte är kriminella som i detta fall.

Tillbaka när han "ordnat upp det hela". Hahahahahahhaha, Tino är zigenare vilket innebär att stjälandet, supandet, kvinnoförnedringen, tjuverikjolar, låg intelligens och dåligt omdöme sitter i DNA. Han kommer inte tillbaka under sin livstid liket inte är sorgligt för någon.

Dags att gå tillbaka till supandet och frugan Mirikli och de båda zigenarbarnen Carmen och Melina.
Citera
2016-09-03, 16:52
Bannlyst
Ska ringa socialtjänsten och göra en orosanmälan angående oro för barn eftersom han hade med dottern när han piskade upp skötaren.
Citera
2016-09-03, 18:36
Medlem
Det låter som en utmärkt ide. Jag ska göra detsamma. Barnet var vid tidpunkten fyra år gammal. Jag tycker subjektivt att det är katastrofalt att ett barn, oavsett ålder, ser en man spöa en kvinna. Men jag är ju å andra sidan en jävligt tråkig person. Och jag är tack och lov inte zigenare.

ZigenarTino har enligt protokollet misshandlat Isabell inför den 4-åriga dottern. Från handlingarna:
Men att stå upp för mig själv in for Tino och ge svar på tal resulterade i att jag blev slagen och
hotad i annu större utsträckning, och efter att han misshandlat mig med ett körspö pö 1.10 m
inför sin 4-åriga dotter bestämde jag mig för att gå till min arbetsgivare och be om hjalp,
Roger Walmann. Och det gjorde jag for att jag insåg att jag antingen fick tåla att bli
misshandlad, hotat och kränkt med jamna mellanrum och vara tyst om det både till Tino och till
omgivningen eller så skulle han bli annu varre och farligare.
Klockan är nu 18:35. Det vore chockerande om Tino har mindre än två promille i blodet med tanke på att han nu är arbetslös, alla skyr honom som pesten, hans "karriär" inom travet är över och ett relativt långt fängelsestraff väntar.

Skål Tino, försök att inte puckla på Mirikli ikväll eller skicka SMS/ringa Isabell från dolt nummer. Att lägga otrevliga lappar i föräldrarnas brevlåda är förstås inte heller ok bland icke-zigenare.
Citera
2016-09-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Ha,Ha, tror du att de toppkuskar som kör åt RW vill stöta sig med stallet, de får ju minst 5% av insprugna pengar.
De är ju oxå vänner sedan många många år hela klabbet,
Örjan kan välja och vraka dvs alla skulle vilja ha honom som kusk, så det är dåligt omdöme igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in