2016-08-31, 17:53
  #61
Medlem
Vi kanske ska fråga honom? Hans email är t*noarl*ng@icloud.com (*=I)
Citera
2016-08-31, 18:17
  #62
Medlem
BoISarens avatar
Rubrik justerad

//Mod
Citera
2016-08-31, 18:18
  #63
Medlem
Det är ju bara att läsa innantill. Han är så rökt man kan bli. Festat en del med Walmanns personal genom åren. Han är inte den första där som gör bort sig. Fanns en man vid namn Lars-Evert Karlsson som jobbade där. Heltidsalkoholist och även han kvinnomisshandlare. Körde full konstant etc. Walmann anställer mycket sjuk personal. Wild West ute på Stallarholmen.
Citera
2016-08-31, 18:29
  #64
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceulemans
Stämmer detta är det helt sjukt

http://www.ladda-upp.se/bilder/xpxrtxqzhyqqnk/

http://www.ladda-upp.se/bilder/ajnjcsmzqwxvk/


Om detta som sagt stämmer så är ju zigenaren inte riktigt klok i huvudet och ej heller så smart så att han, i princip, erkänner det hon påstår... Går nog att få honom att skriva ner en hel del "bevis" - tror att hon har en hel del sparat på honom, både i form utav sms och bilder på misshandlade hästar...
Citera
2016-08-31, 18:33
  #65
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneMotpoohl
Inga kommentarer hos Stall Walmann än så länge. Vore inte en kommentar och omedelbart avsked det enda rätta när alla våra fördomar om "di hemske romera" nu återigen besannats?

http://www.rogerwalmann.com/

De stackars hästarna i TÄ:s våld:

http://www.rogerwalmann.com/personal.php


Undrar vad dessa fått utstå?


Nu förstår jag varför Caddie Lisieux är så nervös/hetsig och nästan alltid galopperar när pisken visas... Undrar hur mycket detta kapabla sto fått utstå?

Bra att hon anmälde svinet till slut - lite sent, men bättre sent än aldrig!
Citera
2016-08-31, 18:36
  #66
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Finsk zigenare. Supit hejdlöst i 10 år. Misshandlar och mordhotar flickvän.
Tino anses vara en av de bäst integrerade zigenarna i Sverige, bäst att inte fundera på hur de dåligt integrerade ziggisarna funkar i samhället

http://www.expressen.se/sport/trav/angesten-jag-sop-nastan-varje-dag/

Bara hoppas att han börjar supa igen. Det där är svinet ska ha ett helvete.
Citera
2016-08-31, 18:37
  #67
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsult TT
Med tanke på att ägarna till Rhapsody Ås(US) (SRF Stable) fortfarande har 79 hästar i träning hos RW så var det knappast det som var orsaken till tränarbytet.
Noterar även att 5 av de 7 passhästar TÄ har ägs av SRF Stable.
Mest spännande blir att se vad SRF Stable kommer att göra med alla sina hästar.
Flytt till annan tränare lär bli dödsstöten för RW då det skulle innebära att hälften av hans hästar försvinner.

/ TT


Varför skulle man flytta sina hästar från en av de mest framgångsrika tränarna i Sverige under senare år - är väl inte på topp just nu, men alla har svackor, frågan är hur mycket denna situation påverkat stallets form? Behövs inte mycket för att rucka balansen då det är stenhård konkurrens.

Och varför flytta från Walmann? Han är inte den som skall ställas inför rätta och som slagit hästarna och tjejen...
Citera
2016-08-31, 18:48
  #68
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Kanske Walmann visste mer än vad jag trott - läst tråden nu och det har ju framkommit lite mer nu... Vilken djävla sörja... Hur kan man chansa med en sådan loose cannon?
Citera
2016-08-31, 20:50
  #69
Medlem
Roger Walmann har vetat precis vad som pågått. Se skärmdump från förhör nedan. Jag känner inte Roger så jag vet inte vad han tycker och tänker. Men som arbetsgivare skulle jag aldrig någonsin kunna ha en anställd som slår, misshandlar och förföljer kvinnor. Det är inte bara helt fel utan kan även får stora konsekvenser för företaget. Det är helt enkelt inte värt den enormt stora risken oavsett hur bra den anställde är.

Från förhör, https://minfil.org/1f1co4b2b7/tino4.png
Citera
2016-08-31, 20:56
  #70
Medlem
Zikniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallepabanken
Nä det enda ziggen Tino Ärling kan göra nu är att greppa ett pappmugg och sätta sig på gatan..Finns väl ingen som vill röra i den mannen med tång efter detta.

Finns tyvärr många med skev syn på både kvinnor och djur. Han får säkert en löjligt låg dom och är på "på banan" igen med en ny snyfthistoria om några år.
Citera
2016-08-31, 21:09
  #71
Medlem
Hinsebergs avatar
Som travhästägare hade jag plockat min pålle därifrån på bums. Han misshandlar ju inte bara en tjej utan även djuren. Min pålle ska springa in pengar, inte slås så att hen vinglar....
Citera
2016-08-31, 21:26
  #72
Medlem
Tino säger väl d mesta? eller behöver man mer info?
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nog var det zigg allt.

https://www.facebook.com/tino.arling/media_set?set=a.10150574539898229.392445.581268228 &type=3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in