2016-09-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosoytu
Ja. Man ska inte kritisera ofärdigt arbete.

Och om det inte fanns någon motståndare så skulle man aldrig kunna vinna, och inte få känna segerns sötma.
Som nämnts blir den här världen gradvis bättre, även om mycket återstår att göra. Hans Rosling förklarar det bra. Det är fakta. Men det saknas inte lidande i världen. Arbetet är ofärdigt. Men deppiga gråterskor som LevisAnning gör inte saken bättre, tvärtom, de är falska profeter som bara försämrar. De är draggar efter båten, kvarnstenar runt halsen. Till LevisAnning och alla andra falska profeter, som vill köra upp dystopin i nyllet på oss andra, säger jag: Gå ut i världen och hjälp till i stället!
Citera
2016-09-03, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
Jag skiter i konspirationsteorier. Tror inte på dem.
Det är inga teorier längre. Det är fakta. En idiot kan se att det händer.
Men folk är så dumma och hjärntvättade att dom inte klarar av att titta efter själva.

Och det är inga Kristna som sitter på makten.
Dom Kristna är dom bespottade utstötta som ingen vill lyssna på.
Det står i Bibeln, men folk fattar inte.
Citera
2016-09-03, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LevisAnning
Men jag fick intryck att du inte tror.
Har jag fel? Är du en följare av Jesus nu?
Jag är deist. Men jag förstår därför det bibliska budskapet på ett bättre sätt. Gud har skapat världen som en gåva åt oss människor. Vi förvaltar den och kan göra något bra av den. Jesus ville att vi skulle göra det. Han talade om en bättre framtid. Men på den tiden var hans ord för svåra att förstå så därför gjorde fåvitska nedtecknare om hans ord till en vidskeplig, uppenbarad religion, eftersom de präglades av den tro som redan fanns. Så har det alltid varit. Hur tror du man såg på det första flygplanet? Som ett sätt att åka på semester till Kanarieöarna? Knappast, inte ens uppfinnarna kunde förstå det. Läs mer om deism här. Du kommer att få en tillnyktrande blixt från en klar himmel. Om du tar till dig det. Deismen förenar oss alla med guds skapelse. Och det finns inget övernaturligt med den. Vi kan se den, mäta den, förstå den, analysera den, förvalta den. Bra eller dåligt. Och det är bäst vi gör något bra av den för skapelsen är det enda vi har och får.
Citera
2016-09-03, 00:09
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Men folk är så dumma och hjärntvättade att dom inte klarar av att titta efter själva.

Det underbara är att folk äntligen börjar fatta att Bibeln inte är något att tro på
Citera
2016-09-03, 00:10
Medlem
hatapotatismoss avatar
Citat:
Du ska inte oro dig för muslimerna.
Ja, islam är av satan, men dom håller inte på att ta över.
Dom är bara brickor i spelet. Krig är att vänta. Sjukdomar, jordbävningar och all typ av olycka.
Det har börjat så smått, men det blir värre.
Det här handlar inte om vem som ska ta över världen.
Den här sista striden handlar om dig? Ska du välja ljuset eller mörkret?
Sista striden? Flummigt det blev oblitt huvud nu, kan nu utveckla?
Citera
2016-09-03, 00:11
Medlem
Yosoytus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Som nämnts blir den här världen gradvis bättre, även om mycket återstår att göra. Hans Rosling förklarar det bra. Det är fakta. Men det saknas inte lidande i världen. Arbetet är ofärdigt. Men deppiga gråterskor som LevisAnning gör inte saken bättre, tvärtom, de är falska profeter som bara försämrar. De är draggar efter båten, kvarnstenar runt halsen. Till LevisAnning och alla andra falska profeter, som vill köra upp dystopin i nyllet på oss andra, säger jag: Gå ut i världen och hjälp till i stället!

Bra sagt. De goda krafterna växer ständigt. Någon gång relativt snart, när en viss kritisk massa nås, kommer tillväxten börja bli exponentiell.

Världens problem just nu är det ekonmiska systemet. Det har orättvisa och obalans inbyggt i sig självt. Det är dömt att gå under. Men dagens ekonomiska vinnare (makten) gör allt för att hålla det vid liv.
Citera
2016-09-03, 00:12
Medlem
Citat:

Vad gnäller du för? Allt går ju enligt den kristna planen. Tänk om allt skulle ordna sig, då har ju Bibeln fel.
Citera
2016-09-03, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hatapotatismos
Sista striden? Flummigt det blev oblitt huvud nu, kan nu utveckla?
Så här ligger det till.
Gud finns. Bibeln är Guds ord och sanning.
Jorden är platt med en kupol över och ca 6000år gammal.
Alla vetenskapsmän du känner till som har gett oss bilden av ett klot som cirkulerar kring en sol och far fram i ett oändligt universum är jesuiter och frimurare och följare av satan.

Allt detta och mer är fakta som är lätta att förstå om man bara läser på sig.

Jag förstår att det är omöjligt att ta till sig för dom flesta, men det är sanningen.
Finns Gud så finns satan. Och då måste du förstå att den här lögnen är möjlig att genomföra.
Citera
2016-09-03, 00:19
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vad gnäller du för? Allt går ju enligt den kristna planen. Tänk om allt skulle ordna sig, då har ju Bibeln fel.

Bra svarat. Det är just detta som är så äckligt med kristendomen, längtan efter jordens undergång.
Citera
2016-09-03, 00:21
Medlem
hatapotatismoss avatar
Citat:
Du borde prova på Jesus. När jag gav honom en chans, så öppnade sig allt.
Jag vet vad sanningen är nu.
Vi lever verkligen i satans värld.
Utveckla gärna även detta?
För lite psykosvibbar
Citera
2016-09-03, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
Bra svarat. Det är just detta som är så äckligt med kristendomen, längtan efter jordens undergång.
Ja, tänk om alla skulle "vakna upp" och göra något. Då har ju Bibeln fel.
Citera
2016-09-03, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag gnäller inte. Jag delar med mig av den goda nyheten.
Allt du behöver göra är att tro på Jesus och du har evigt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in