2016-09-02, 15:12
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Fast muslimer är väl inte kända för att "ta kvinnorna under sitt beskydd"?

Jodå, det är de visst. De lägger presenning över sina kvinnor och vaktar dem som hökar.
Citera
2016-09-02, 16:14
Bannlyst
Lite hyfs kan man väl faan kräva även av dig, visst vet du om att ditt sexliv blir bättre av östrogen, du blöder inte lika lätt då. Eller har du vart på vindunken redan?? Nåt saknas hos dig kompis..... puss puss
Citera
2016-09-02, 17:03
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jodå, det är de visst. De lägger presenning över sina kvinnor och vaktar dem som hökar.
Så klart, det har du rätt i.
Citera
2016-09-02, 17:47
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Så klart, det har du rätt i.

Jag säger inte att det är rätt, eller bra, eller att jag tycker om det. Jag säger bara som jag har fått för mig att det är.

Jag tror att det är så att vi Svenskar har blivit förslappade av att ha ärvt ett så fint land. Vi trodde att det var naturens ordning och att vi bara behövde gotta oss, istället för att förvalta vårt arv på bästa sätt. Ta en titt i spegeln, du som läser detta, och fråga dig själv - är det här bättre eller sämre än hälften av allt jag kunde ha blivit?

Svenska kvinnor är befriade, så då gör de som de alltid har gjort när de har fått sin frihet. De parar sig som apor gör. 80% av honorna har sex med 20% av hanarna. Om en kvinna vill ha en arier, då finns det förmodligen en som är bättre än du. Vill kvinnan ha något mer exotisk, då är det bara att välja och vraka.

Om vi mot all förmodan lyckas undvika eller övervinna klimatapokalypsen, förutspår jag en ny generation av rashybrider i Kalifatet Sverige. Dessa nya rashybrider kommer inte att tycka att det är något konstigt med det. De kommer att tycka att det är vi gamla, bittra rasister som är konstiga, som pratar om en svunnen värld. De kommer att älska ge oss turbotuttar på ålderdomshemmet, medan vi spyr rasistisk galla över dem. Om de kommer att återinföra ett strängt patriarkat eller om de också kommer att bli feminiserade toffeldjur, det får tiden utvisa. Hursomhelst är det naturen som har sin gång och evolutionen som bestämmer. Jag säger varken bu eller bä. Du får vara arg över det, om du vill. Jag ska röka på och ha bögsex med en HIV-neger!

P.S. Visste ni att en del blattar dyrkar våra nordiska ideal. De älskar vikingar och vill vara vikingar. Det är helt knäppt! Hur blir man viking då? Det blir man inte. Det bästa man kan hoppas på är att skaffa sig halvnordisk avkomma. Klart de vill knola vita kvinna!

P.P.S Jag anser att om man är kristen så ska det räcka för att man ska få bo i Sverige. För vi är kulturellt ett kristet, om än numer sekulärt land och det tycker jag att vi ska förbli! Jag är själv inte troende, men ändock döpt och uppfostrad efter kristna principer och jag vill helst umgås med likasinnade. Däremot tycker jag att alla har rätt till sin religion, men en muslim ska ha en mycket bättre anledning för att komma hit än en kristen. Självklar ska var och en försörja sig själv efter bästa förmåga.
Senast redigerad av Kobold 2016-09-02 kl. 18:03.
Citera
2016-09-02, 18:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Kvinnor är en värdefull resurs. De som tar över landet efter oss kommer givetvis att ta kvinnorna under sitt beskydd, så att kvinnorna kan föda deras barn. Så har det fungerat genom hela världshistorien.

Så här kommer det att se ut:

http://nypost.com/2016/07/05/this-is-the-face-of-the-isis-sex-slave-market/

Citat:
KHANKE, Iraq — The advertisement on the Telegram app is as chilling as it is incongruous: A girl for sale is “Virgin. Beautiful. 12 years old…. Her price has reached $12,500 and she will be sold soon.”

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/yazidi-woman-isis-sex-slave-islamic-state-jihadist-a6930251.html

Citat:
A sex slave held by the terror group Isis for seven months has described her captors as “not like humans”.

The 25-year-old woman, who has four children, was held by jihadists in Syria where she says she was abused every day by her captor.

"I cannot tell you how awful these people are. They were not like humans, you cannot imagine it,” the Yazidi woman told Sky News.

She said her children were beaten to make sure she did as she was told, adding: “I was so worried that he [her captor, known as Omar] would take away my children.

"They were very violent and shouting every day. My father and brothers were taken away and even now we don't have any news of them.

"Most probably they were killed but it's better. It's better that they are dead and not in prisons with these people. Even us, we were just wishing to die rather than stay with such people."

Hellre dö med kängorna på än leva på knä, eller hur?
Citera
2016-09-02, 18:09
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Så här kommer det att se ut:

http://nypost.com/2016/07/05/this-is-the-face-of-the-isis-sex-slave-market/

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/yazidi-woman-isis-sex-slave-islamic-state-jihadist-a6930251.html

Hellre dö med kängorna på än leva på knä, eller hur?

Jag är förstås helt emot att betrakta människor som egendom.

Det där med att "dö med kängorna på" gäller i stort sett bara män. Vi är en förnybar och mycket mindre värdefull samhällsresurs än kvinnor. Kvinnor är överlevare på så sätt att de kan stå ut med att leva under förtryck, för sina barns skull. De flesta av oss män behövs inte, så vi har inget annat val än att slåss.
Citera
2016-09-02, 18:24
Medlem
WordWarriors avatar
Why women destroy nations. Sevärd, helt klart:

https://www.youtube.com/watch?v=UxpVwBzFAkw
Citera
2016-09-02, 22:40
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
- Är just gruppen feminister eller gruppen kvinnor eller ens gruppen: för invandring en majoritet i Sverige? Att påstå att just feminister "röstat hit dem" är direkt sakfel. Och om du ursäktar direkt tramsigt sådant.

- Sen rör feminism som den globala ideologi den är, HELA gruppen män kontra HELA gruppen kvinnor.
Feminism är alltså inte enbart till för den ytterligt lilla klick svenska kvinnor eller vita västerländska kvinnor. När man pratar maktordning så menar man TOTALT World wide. Get it?

- Att låtsas som att vissa män i världens genomvidriga sätt att se på och behandla kvinnor som boskap/ objekt att ägas/ underlägsna varelser att utnyttja för eget bruk etc. inte är ett problem för världen att lösa, precis som andra motsvarande problem världssvältet, den orättvisa obalansen mellan rika och fattiga etc. är direkt enfaldigt. Och där kan man fan snacka om grava empati störningar.

- Denna genomsunkiga kvinnosyn finns hos gruppen män överallt i världen, det är ERT ansvar, är gruppen män i världen som tjänar på detta, upprätthåller det och håller varandra om ryggen via att ständigt skjuta ifrån sig ansvaret.
Inte fan är det feministers eller kvinnors ansvar.

Varför relativiserar då svenska feminister bort problemen i förorten? Rörelsen kan knappast vara världsvid om den inte ens når till tunnelbanans ändstationer i Stockholm. Varför är det en god sak att det flyttar hit män?
Citera
2016-09-02, 23:49
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
- Denna genomsunkiga kvinnosyn finns hos gruppen män överallt i världen, det är ERT ansvar, är gruppen män i världen som tjänar på detta, upprätthåller det och håller varandra om ryggen via att ständigt skjuta ifrån sig ansvaret.
Inte fan är det feministers eller kvinnors ansvar.

Jag har inget gemensamt med en man från Kongo eller Afghanistan förutom en kuk, jag har ingen vinst av att han begår massvåldtäkter på pojkar och flickor, inte heller har småpojkar i Afghanistan vinst på att de betraktas som sexobjekt åt sexhungriga män som aldrig ser kvinnor i deras gator.

Alltså förstå människa, du gruppifierar något helt enormt, men skulle jag börja moralisera kring hur afghanska män beter sig så blir jag ju samtidigt en rasist, eller hur?

Du är extremt ologisk i dina gruppifieringar, män tjänar på fängelsevåldtäkter? Män tjänar generellt på att några självutnämnda muslimska härskare har harems där 50-tal kvinnor? Män tjänar på att arabiska män i Sahel har afrikanska slavar ? Vilka män är det som tjänar och vilka är det som inte tjänar?

Håller vi svenska män afghanska män i ryggen och säger "go take them!" när de går och gruppvåldtar deras döttrar i grupp?

Din resonemang är helt omöjlig att förstå sig på, det är en konspiration än mer absurd än David Icke och liknande (trots det absurda så rymmer dessa konspirationer mindre paradoxer).

Låt mig ge en liten hård tips om mäns natur: Universell kärlek bland män existerar inte, vi konkurrerar ständigt mot varandra om allt, broderskap skapas bara taktiskt, i konflikt mot en annan grupp män som vill dominera ditt territorium. En universell manlig konspiration vore alltså omöjligt.

Det du kallar dålig kvinnosyn är bara somliga hemska mäns dåliga människosyn, det är bara svårare att dominera och utplåna andra män jämfört med kvinnor. I fängelsen och Afghanistan så får du allt se hur män och pojkar lider av att några män helt saknar empati eller impulskontroll. Det är faktiskt större chans att dessa män har lite empati reserverad åt kvinnor än åt andra män, därmed den större risken för våld mot män.

Pedofiler våldtar något oftare pojkar än flickor, återigen beror inte våldtäkter pga hat mot ett kön, utan att en individ tror sig ha rätt att ta ut sin njutning utan den andres samtycke.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-09-03 kl. 00:03.
Citera
2016-09-03, 00:21
Medlem
[quote=Naknekejsaren|58364386]
Citat:
Låt mig ge en liten hård tips om mäns natur: Universell kärlek bland män existerar inte, vi konkurrerar ständigt mot varandra om allt, broderskap skapas bara taktiskt, i konflikt mot en annan grupp män som vill dominera ditt territorium. En universell manlig konspiration vore alltså omöjligt.

Det du kallar dålig kvinnosyn är bara somliga hemska mäns dåliga människosyn, det är bara svårare att dominera och utplåna andra män jämfört med kvinnor. I fängelsen och Afghanistan så får du allt se hur män och pojkar lider av att några män helt saknar empati eller impulskontroll. Det är faktiskt större chans att dessa män har lite empati reserverad åt kvinnor än åt andra män, därmed den större risken för våld mot män.

som sagt gör något åt detta, är helt och hållet er sak och ansvarsområde och inte kvinnors.
Citera
2016-09-03, 00:32
Medlem
Naknekejsarens avatar
[quote=Merapi|58364680]
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

som sagt gör något åt detta, är helt och hållet er sak och ansvarsområde och inte kvinnors.

Somliga män förstår sig bara på ett språk: våld. I fängelsen gäller det att slå skiten ur någon så att du visar åt alla rövhål att ditt rövhål inte är deras, samma sak när det gäller mobbning.

Det är inte som om vi har fria tyglar att använda oss av det språket i Sverige, inte ens polisen har fria tyglar.

Jag är emot att skicka unga svenska män för att dö i Afghanistan och liknande länder dock (ska de slåss för pest eller kolera?), dessa män måste själva på något mirakulöst sätt civiliseras ur inhemska krafter.

Det finns ingen universal ansvarsområde för alla mäns beteende, det är ju en självklarhet. Jag är ingen utopist som du, jag tror att somliga saker inte går att laga, men det går att förstöra i princip vad som helst. Jag är mest intresserad av att inte låta sådana som dig (som vill att svenska kvinnor ska dela med sig av MENA våldtäkter i egalitarismens namn) förstöra Sverige för min brorsdotter, det är inom mitt ansvarsområde.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-09-03 kl. 00:36.
Citera
2016-09-03, 00:35
Medlem
[quote=Merapi|58364680]
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

Nej nej helt fel Merapi du kan inte generalisera män på detta sätt lika lite som vi kan generalisera kvinnor.
Så länge feminismen inte tillåter oss att på djupet titta på vilka män så kan du glömma dina generaliseringar…om inte så kan vi börja generalisera kvinnor eller feminismen hej vilt, det brukar du gilla va?

Om feminismen tillåter oss män att på djupet titta på vilka män, och låter män agera och bestämma över hur dessa skall hanteras, då först kan vi ta ansvar.

Vi män tar avstånd och vill separera oss från vissa typer på samma sätt som du vill ta avstånd från viss typ av feminism (och inte vill ta ansvar för alla typer), eller är nu all feminism samma sak ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in