2016-09-02, 12:12
Medlem
OntOmQs avatar
Feminiseringen har pågått länge.

Försöker hålla mig kort:

Vi har idag många kvinnor i maktposition som inte begriper följderna av deras beslut. Detta är kvinnor som har med sig tänkesättet från hemmiljö. Vårda och älska. Men det kan man inte applicera på allting utanför hemmet.

Det tråkiga är att när allt går käpprätt åt heliske så kommer samma kvinnor som satt oss i denna sits att skrika på hjälp från militär och polis. Och ja, återigen är det männen som måste ställa upp och lösa problemen.

För kvinnan är närmast barnen, så är det. Visst i fredstid kan männen hjälpa till och det är bra, men när det blir riktigt allvarligt så kommer kvinnorna att ta hand om barnen och männen den yttre världen. Ofrånkomligt.
Citera
2016-09-02, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Är du dumpad - eller vad är orsaken till ditt nedramlande på 6 årings nivå. Du börjar ju bli värre än Merapi

Det är andra gången du frågar din pinsamma fråga, första gången låtsades jag inte se den för din skull.

Hur så, tänkte du ragga på mig också, räcker inte småpojkarna på Flashback till för dig? Tyvärr, även om jag hade blivit dumpad skulle det aldrig kunna bli vi, din kombination av hycklad omsorg, noll självinsikt, hybris och humorlöshet är bland det värsta jag vet.

Ett mycket bra exempel bland många på hur Gertrud1 genast går OT och drar ner en diskussion på personangreppsnivå, för att därefter yla låtsaschockerad i inlägg efter inlägg om hur den som besvarar hennes påhopp "går i affekt" och blir personlig.

Resten av ditt inlägg är inte heller on topic utan mest bara självförhärligande, som vanligt.
Citera
2016-09-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDADHD
Lyssna här din patetiska lilla Marxist Muslim kom inte hit och babbla massa negertrams FATTAR DU! Sverige är den vita mannens land och så skall det vara och om du och dina lilla zigenare polare inte fattar detta kan jag leta rätt på din mamma och visa henne att hennes son är en hora.

FUCKING IDIOT MARXIST LOSER.

Såja såja, bli inte så hysterisk. Det är inte mitt fel att du varken har ett ordförråd eller någon självbehärskning.

Ska du ta reda på mamma får du gräva på kyrkogården för övrigt. Men det är ju knappast första gången du försöker hitta kvinnor på det viset, eller hur?.
Citera
2016-09-02, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Ingen kommer ta dig på allvar så länge du använder dig av dina barnsliga härskartekniker

Var bara tvungen att inflika med detta för det börjar bli irriterande många idioter som argumenterar på detta sätt överallt.

Åh nej, ingen tar mig på allvar på Flashback, säg inte sååååå, jag blir ju jätteledsen!!!1

Jag försökte en gång i tiden jag också. Men nu har det bara blivit FÖR dumt!
Citera
2016-09-02, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Källa på att så är faktum ?

Vilket?
Citera
2016-09-02, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av westfreedom
Det är självklart du som är en feg ynkrygg och inte TS. Det är inte TS som accepterar att vara en liten slav åt etablisemanget som bara mjölkas på pengar. Du borde uppriktigt sagt skämmas för din ryggradslösa karaktär.

Kom inte heller och säg att du skulle "skydda alla" för både du och jag vet att du hade åkt på stryk av en 15 årig tjej.

TS skulle bara försvara sig själv och några till som han personligen gillar, resten skiter han i.

Jag skulle försvara TS, dem han gillar, dig och alla andra som blir attackerade utan att ha gjort något fel, för att jag anser att ni har rätt att tycka och säga vad ni vill.

TS och hans gelikar önskar mig däremot våldtäkt och död för att jag vill ha en fri debatt, och samma rätt att säga och tycka vad jag vill.

Och du kallar MIG ryggradslös? Hur fan tänker du? Har du INGA principer överhuvudtaget?
Citera
2016-09-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OntOmQ
Feminiseringen har pågått länge.

Försöker hålla mig kort:

Vi har idag många kvinnor i maktposition som inte begriper följderna av deras beslut. Detta är kvinnor som har med sig tänkesättet från hemmiljö. Vårda och älska. Men det kan man inte applicera på allting utanför hemmet.

Det tråkiga är att när allt går käpprätt åt heliske så kommer samma kvinnor som satt oss i denna sits att skrika på hjälp från militär och polis. Och ja, återigen är det männen som måste ställa upp och lösa problemen.

För kvinnan är närmast barnen, så är det. Visst i fredstid kan männen hjälpa till och det är bra, men när det blir riktigt allvarligt så kommer kvinnorna att ta hand om barnen och männen den yttre världen. Ofrånkomligt.

Tycker du att män i maktposition, så som vi har sett genom huvuddelen av vår historia, har haft ett bättre "tankesätt" för samhället och världen i sin helhet?
Har de begripit följderna av sin politik/ styre bättre än kvinnor?
Ska jag lista alla historiska samhällen som gått under eller farit rejält illa pga manlig aggression/ egoism/ vansinniga risktagningar? Alla barn, kvinnor och män som tvingats sätta livet till pga krig, svält, idiotiska politiska beslut etc etc ??

Min historiesyn är betydligt mer att när allt gått käpprätt åt helvete pga mäns maktbehov och manlig irrationalitet vid maktposition så är det kvinnor som fått städa upp.

Och! idag har du inte enbart kvinnor vid makt du har världen över fortsatt en klar dominans av män och i Sverige ca 50/50 och i Europa kanske 50/30 och ja, jävlar du vad det går skitdåligt för just Sverige och Europa uj uj.

Ditt inlägg dryper av kvinnoförakt, dessutom som jag just påvisat, ett förakt som inte ens har en grund.
Citera
2016-09-02, 12:57
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tycker du att män i maktposition, så som vi har sett genom huvuddelen av vår historia, har haft ett bättre "tankesätt" för samhället och världen i sin helhet?
Ska jag lista alla historiska samhällen som gått under eller farit rejält illa pga manlig aggression/ egoism/ vansinniga risktagningar? Alla barn, kvinnor och män som tvingats sätta livet till pga krig, svält, idiotiska politiska beslut etc etc ??

Min historiesyn är betydligt mer att när allt gått käpprätt åt helvete pga mäns maktbehov och manlig irrationalitet vid maktposition så är det kvinnor som fått städa upp.

Och! idag har du inte enbart kvinnor vid makt du har världen över fortsatt en klar dominans av män och i Sverige ca 50/50 och i Europa kanske 50/30 och ja, jävlar du vad det går skitdåligt för just Sverige och Europa uj uj.

Ditt inlägg dryper av kvinnoförakt, dessutom som jag just påvisat, ett förakt som inte ens har en grund.

Med tanke på att samtliga av de historiska "kvinnocivilisationerna" dött på fläcken. Så har våra manliga förfäder förvaltat vår kultur mer hållbart. För att inte tala om utvecklingen.
Citera
2016-09-02, 13:34
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:

Genast kommer de färdiga lösningarna när man skriver något som är det minsta kontroversiellt. Kvinnoförakt.
Var fick du det ifrån? Jag skulle lika gärna kalla dig för kvinnoföraktande.

Jag har inga problem med kvinnor med makt, men då måste de inse att de har makt! Inte leka känsloleken osv. Inte ducka och lämna över till andra.

Visst man kan hävda att det går bra för Sverige nu. Vi är ju dopade.

Och vare sig du vill eller ej så kommer männen att få ställa upp och försvara. Så är det. Jag gillar inte heller inte alltid när folk försöker berätta hur det är. Men detta kan man inte frångå. Den fysiskt starke kommer att försvara den svage.
Senast redigerad av OntOmQ 2016-09-02 kl. 13:37.
Citera
2016-09-02, 14:00
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Jag tror du satte dig själv lite grann på pottan där.

Det är ingen dålig falsk dikotomi du utmålar nämligen.
Bara detta, allt elände i hela världshistorien är mäns fel.

Hade du bytt ut: Tycker du att män i maktposition, så som vi har sett genom huvuddelen av vår historia, har haft ett bättre "tankesätt" för samhället och världen i sin helhet? till:
Tycker du att personer i maktposition, så som vi har sett genom huvuddelen av vår historia, har haft ett bättre "tankesätt" för samhället och världen i sin helhet? så hade frågan både varit intressant och givande.
Citera
2016-09-02, 14:51
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Under 80-talet och framåt skulle jag säga att Sveriges beredskap var god. En miljon soldater i beredskap, och en nationell sammanhållning utan motstycke. Gjorde själv militärtjänst med stolthet för att försvara nationen Sverige med all dess historia. Hur är det nu? Försvar och polis är nedrustade till ett minimum. Mäns intresse av att försvara nationen är på botten efter allt feministiskt manshat. Dö för mitt land som förnedrar mig? Varför??

Stora islamistiska vapengömmor har hittats i Tyskland exempelvis. Beredskapen skärps överallt. Det finns stora inre motsättningar mellan svensk polis och invandrare, och mellan olika invandrargrupper. Massvåldtäkter på kvinnor. Fattar ni att kriget närmar sig? Gör ni inte det så säger jag: each one to his own. Jag är förberedd. Mycket förberedd...

Feminismen förstörde Sverige. Ni feminister.. ingen kommer att försvara er när skiten träffar fläkten... Om ni dör, vem fan bryr sig?

Input på det?

Kvinnor är en värdefull resurs. De som tar över landet efter oss kommer givetvis att ta kvinnorna under sitt beskydd, så att kvinnorna kan föda deras barn. Så har det fungerat genom hela världshistorien.
Citera
2016-09-02, 14:54
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Kvinnor är en värdefull resurs. De som tar över landet efter oss kommer givetvis att ta kvinnorna under sitt beskydd, så att kvinnorna kan föda deras barn. Så har det fungerat genom hela världshistorien.
Fast muslimer är väl inte kända för att "ta kvinnorna under sitt beskydd"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in