Citat:
Ursprungligen postat av
OntOmQ
Feminiseringen har pågått länge.
Försöker hålla mig kort:
Vi har idag många kvinnor i maktposition som inte begriper följderna av deras beslut. Detta är kvinnor som har med sig tänkesättet från hemmiljö. Vårda och älska. Men det kan man inte applicera på allting utanför hemmet.
Det tråkiga är att när allt går käpprätt åt heliske så kommer samma kvinnor som satt oss i denna sits att skrika på hjälp från militär och polis. Och ja, återigen är det männen som måste ställa upp och lösa problemen.
För kvinnan är närmast barnen, så är det. Visst i fredstid kan männen hjälpa till och det är bra, men när det blir riktigt allvarligt så kommer kvinnorna att ta hand om barnen och männen den yttre världen. Ofrånkomligt.
Tycker du att män i maktposition, så som vi har sett genom huvuddelen av vår historia, har haft ett bättre "tankesätt" för samhället och världen i sin helhet?
Har de begripit följderna av sin politik/ styre bättre än kvinnor?
Ska jag lista alla historiska samhällen som gått under eller farit rejält illa pga manlig aggression/ egoism/ vansinniga risktagningar? Alla barn, kvinnor och män som tvingats sätta livet till pga krig, svält, idiotiska politiska beslut etc etc ??
Min historiesyn är betydligt mer att när allt gått käpprätt åt helvete pga mäns maktbehov och manlig irrationalitet vid maktposition så är det kvinnor som fått städa upp.
Och! idag har du inte enbart kvinnor vid makt du har världen över fortsatt en klar dominans av män och i Sverige ca 50/50 och i Europa kanske 50/30 och ja, jävlar du vad det går skitdåligt för just Sverige och Europa uj uj.
Ditt inlägg dryper av kvinnoförakt, dessutom som jag just påvisat, ett förakt som inte ens har en grund.