2016-09-02, 21:52
Bannlyst
Ni tycks inte förstå tråden. Jag påstår att världen går emot den klassiska satanism som är känd sedan årtusenden med blodsoffer, sex med djur, äta avföring, pedofili, och allt vad satanism är känt för. Just det som står i bibeln om besten med nr. 666 och hela faderullan.
Det händer ju just så som det står skrivet.
Citera
2016-09-02, 21:58
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevisAnning
blodsoffer, sex med djur, äta avföring, pedofili, och allt vad satanism är känt för. Det händer ju just så som det står skrivet.

Var i bibeln står detta menar du? Upplys en bibelvetare...
Citera
2016-09-02, 22:02
Medlem
Yosoytus avatar
Citat:
Ni tycks inte förstå tråden. Jag påstår att världen går emot den klassiska satanism som är känd sedan årtusenden med blodsoffer, sex med djur, äta avföring, pedofili, och allt vad satanism är känt för. Just det som står i bibeln om besten med nr. 666 och hela faderullan.
Det händer ju just så som det står skrivet.

Du fokuserar på fel saker. Det finns mycket som blir bättre i världen också.

Allting har en överlevnadsinstinkt. Till och med "ondskan". När något håller på att dö så gör det en sista kraftansträngning och för en stund så verkar det starkare.

Apokalypsen (avtäckandet) är något positivt. Sanningen ska avslöjas. Lögnen genomskådas. (Satan är sanningens motståndare. Lögnens herre.) Endast sanningen kan göra dig fri. Det är bara populärkulturen som ska tolka allt genom ett filter av rädsla.
Citera
2016-09-02, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yosoytu
Du fokuserar på fel saker. Det finns mycket som blir bättre i världen också.

Allting har en överlevnadsinstinkt. Till och med "ondskan". När något håller på att dö så gör det en sista kraftansträngning och för en stund så verkar det starkare.

Apokalypsen (avtäckandet) är något positivt. Sanningen ska avslöjas. Lögnen genomskådas. (Satan är sanningens motståndare. Lögnens herre.) Endast sanningen kan göra dig fri. Det är bara populärkulturen som ska tolka allt genom ett filter av rädsla.
Om man tror att Jesus är sanningen, ljuset och vägen, så stämmer allt med världen idag.

Om man tror på något annat, så blir det komplicerat att få ihop en verklighet.
Det märks på förbrukningen av mediciner och droger.
Citera
2016-09-02, 22:10
Medlem
Citat:
Har ni tänkt på att västvärlden går mer och mer mot djävulsdyrkan.
Jag menar musiken, dataspel, Pokemon, hollywoodfilmer, konst, kläder och tatueringar.
Sedan har jag sett hur det visar sig bland våra ledare. En hel del tyder på att allt folk i toppen är med i frimurarna som tycks vara dyrkare av Baal och Baphomet.

Man ser tecken överallt på banker och flygplatser mm.

Söker man på new world order så ser det ut som om agendan i världen är att skapa en ny världsregering och satanistisk världsreligion.
Hundratusentals människor varnar för detta på Youtube och andra ställen.
Din definition av satanism är en slaskhink av allt du inte gillar. Du inser väl, trots allt, att du är bekvämt subjektiv? Om inte, är du korkad och egotrippad. Ge mig objektiva argument! Oj, nu fick du huvudvärk...
Citera
2016-09-02, 22:12
Medlem
Yosoytus avatar
Citat:
Om man tror att Jesus är sanningen, ljuset och vägen, så stämmer allt med världen idag.

Om man tror på något annat, så blir det komplicerat att få ihop en verklighet.
Det märks på förbrukningen av mediciner och droger.

I bibeln får Jesus personifiera sanningen. Alla religioner personifierar abstrakta koncept. Men sanning är sanning och inte en person. När Jesus säger "Om du tror på mig (sanningen) så ska du ha evigt liv" så betyder det att om du vet sanningen så vet du att du har evigt liv.
Senast redigerad av Yosoytu 2016-09-02 kl. 22:14.
Citera
2016-09-02, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yosoytu
I bibeln får Jesus personifiera sanningen. Alla religioner personifierar abstrakta koncept. Men sanning är sanning och inte en person. När Jesus säger "Om du tror på mig (sanningen) så ska du ha evigt liv" så betyder det att om du vet sanningen så vet du att du har evigt liv.
Du borde prova på Jesus. När jag gav honom en chans, så öppnade sig allt.
Jag vet vad sanningen är nu.
Vi lever verkligen i satans värld.
Citera
2016-09-02, 22:39
Medlem
hatapotatismoss avatar
Citat:
Har ni tänkt på att västvärlden går mer och mer mot djävulsdyrkan.
Jag menar musiken, dataspel, Pokemon, hollywoodfilmer, konst, kläder och tatueringar.
Sedan har jag sett hur det visar sig bland våra ledare. En hel del tyder på att allt folk i toppen är med i frimurarna som tycks vara dyrkare av Baal och Baphomet.

Man ser tecken överallt på banker och flygplatser mm.

Söker man på new world order så ser det ut som om agendan i världen är att skapa en ny världsregering och satanistisk världsreligion.
Hundratusentals människor varnar för detta på Youtube och andra ställen.
Som svar på din rubrik... Ja, snart så, när islam är klara med sin lilla plan så är det satanismen som gäller, Allah är djävulen/anticrist eller vad man nu kallar dessa påhitt. Eurabia är redan fixat och när Obama är borta från USA så kommer muslimerna köra på där med och då pratar vi inte 9/11
Citera
2016-09-02, 22:42
Medlem
Yosoytus avatar
Citat:

Jag är sanningssökare och inte religiös (så som folk förstår ordet). Därför är jag också ett fan av Jesus. Hjälparen, den helige ande, hyllar sannerligen Jesus. http://www.tredjetestamentet.se/ Precis som förutspått.

När Jesus säger att för att komma till himmelriket (utopia, framtida drömsamhälle) så måste man födas igen så blir Nikodemus konfunderad. Han undrar hur man ska kunna krypa in i mammas livmoder. Jesus kan inte förklara att det handlar om reinkarnation och själens evolution. Inte om att ta på sig en keps och stolt proklamera att man är en "born again christian".
Citera
2016-09-02, 23:03
Medlem
Micawbers avatar
Citat:
Är du insatt i ämnet eller kan du inte låta bli att vädra dina åsikter ändå?

Jag kan inte låta bli, det är så kul att vädra mina åsikter. Har du ingen roligare teori, t.ex att världen styrs av ödlefolket? Obama är en satanistisk alien kanske?
Citera
2016-09-02, 23:05
Medlem
Citat:
... Vi lever verkligen i satans värld.
Kallar du guds skapelse för satans värld? Är du så klen i tron? Sluta gråta och ta nya tag.
Citera
2016-09-02, 23:10
Medlem
Varangians avatar
Citat:

Du har fortfarande inte svarat på min tidigare fråga. Är det för att du är en lögnare månne? Ett Satans barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in